130 Reacties

5 jaar geleden

Hier kan ik geen wakkertijden en slaaptijden aan houden overdag, omdat we in een mega verbouwing.. dus ze slaapt in de box of schommelstoel als ze niet wakker word gemaakt door de herrie ( wat 9 van de 10x wel.gebeurd ) snachts slaapt ze wel. Als ik weg ga slaapt ze in : de maxi in de auto ( slaapt daarna meestal nog ff door ) of wandelwagen. Op het kdv en bij oma slaapt ze ze wel goed door de week ivm meer rust.

5 jaar geleden

Hier ook niet echt ik probeer het wel maar volgens mij zit hij in een sprongetje continu wakker worden ligt die net in bed na 5 minuten alweer huilen. Wandelen en autoritje werken overigens perfect hier😁 verder hobbel ik maar beetje met zijn ritme mee en heb het enigzins losgelaten soms is hij van de ene tot de andere voeding wakker om vervolgens na die voeding in slaap te vallen.

5 jaar geleden

Ik kijk naar mijn zoontje 4 maanden oud zelf. Wanneer hij moe is gaat hij slapen. Soms plan ik het slaapje om een voeding te rekken. Dus een beetje op verzoek. 's middags vaak wandelen en dan valt hij ook vaak in slaap.

5 jaar geleden

Ik begin al die dingen een beetje beu te worden,, ik wilde graag een ritme met flessen en slapen voor ze naar de opvang ging. Nu is ze gelijk ziek, hele ritme de deur uit, daarbij sprong 4 weer ritme de deur uit.. ik denk dat ik wel pogingen zal blijven doen maar tis een kindje geen robot.. ze heeft er niet altijd zin in

5 jaar geleden

Wij deden het niet en was dikke drama naarmate de dag vorderde. Laatst hem ook later naar bed gedaan dan de wakkertijd en dan lukt slapen hem bijna niet. Wel goed om te weten dat zijn vermoeidheidssignalen aardig overeenkomen met de gemiddelde wakkertijd.

5 jaar geleden

Ik kijk naar mijn kindje (4 maanden oud). Zodra ik moeheidssignalen zie leg ik hem op bed, meestal slaapt hij binnen een paar tellen. Heb ik zin om te wandelen of bij iemand op bezoek te gaan gaat hij mee en is het aan hem of hij slaapt in de maxi cosi' wagen of in mijn armen of wakker blijft. Je kunt vanalles willen maar als je kindje niet wilt wordt het lastig.

5 jaar geleden

Wakkertijd? Nog nooit van gehoord, wat is dat? Een baby slaapt wanneer hij/zij slaapt en is wakker wanneer hij/zij wakker is. Wij doen slapen en voeden op verzoek. Dit is ons derde kindje en deze manier werkt het beste voor ons.

5 jaar geleden

Hier is slapen overdag vaak voor watjes. Vandaag viel hij na 4 uur wakker te zijn eindelijk in slaap doordat ik mn laatste troef inzette: de stofzuiger. Hij was zo vreselijk moe, maar weigerde eraan toe te geven. Niks was goed en hij werd mopperig om alles. Vreselijke fase dit.... over 5 kwartier is het bedtijd, hopelijk gaat dat wel goed 🤞🤞

5 jaar geleden

Wakkertijden en slaaptijden overdag hebben wij ook niet.. meestal gaat ons kindje ongeveer 1.5 a 2uur na de fles jengelen en weet ik dat ze moe is.. dan slaapt ze in de box, wandelwagen, in bedje, maxi cosi of waar ik op dat moment ook ben.. Gewoon kijken wat je kindje aangeeft

5 jaar geleden

Ik vind het ook lastig. Hier laat ze al heel snel na ontwaken vermoeidheidssignalen zien (45 - 60 minuten) en dan leg ik haar maar in bed. Vaak slaapt ze dan prima in (einde van de dag daargelaten) maar ze slaapt soms wel maar kort (uurtje of half uur). Dus ik twijfel of ze langer op moet blijven zodat ze echt moe is en een langere dut doet dan, of dat ze juist eerder op bed moet omdat ze te moe naar bed gaat anders en daardoor kort slaapt. Argh! Ik zou idd vanaf 4 maanden ook wel vaste tijden willen aanhouden, iig voor de voedingen. Ik ga in iig rond een vaste tijd opstaan met haar, hopelijk helpt dat.

5 jaar geleden

Reactie op margriet1987

Ik vind het ook lastig. Hier laat ze al heel snel na ontwaken vermoeidheids ...
Die korte slaapjes komen door het overgaan naar een nieuwe slaapcyclus. Baby’s worden dan wakker en de een slaapt vervolgens door en de ander niet/heeft een beetje hulp nodig. 45 tot 60 minuten hoort trouwens bij die leeftijd.

5 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Hier is slapen overdag vaak voor watjes. Vandaag viel hij na 4 uur wakker t ...
Hier wordt slapen overdag ook gezien voor baby’s... Tenzij mama je vasthoudt. Dan kan het zo ineens een slaapje van 3 uur zijn 🤔 Voor nu proberen wij hem te volgen indien mogelijk maar als ik weg wil of iets dan doen we dat gewoon en dan moet hij mij maar even volgen

5 jaar geleden

Reactie op LMR

Hier wordt slapen overdag ook gezien voor baby’s... Tenzij mama je vasthoud ...
Helaas... al een half uur aan t stoeien, maar slapen wil ie niet. Vraag ik net of papa even wil gaan voor t speentje, zie ik dat ie de kleine uit bed tilt... kunnen we dus weer van voor af aan beginnen 😑

5 jaar geleden

Reactie op margriet1987

Ik vind al die informatie die je online vind heel verwarrend. Mijn dochter zit echt in de hazenslaapjes fase en ik net als ze een fles moet hebben moet ze eigenlijk volgens wakkertijden gaan slapen, voeding vervroegen is niet haalbaar want dan drinkt ze om 2,5 uur of zelfs minder 🤷🏼‍♀️. E

5 jaar geleden

Reactie op margriet1987

Ik vind al die informatie die je online vind heel verwarrend. Mijn dochter zit echt in de hazenslaapjes fase en ik net als ze een fles moet hebben moet ze eigenlijk volgens wakkertijden gaan slapen, voeding vervroegen is niet haalbaar want dan drinkt ze om 2,5 uur of zelfs minder 🤷🏼‍♀️.

5 jaar geleden

Reactie op Riny

Wakkertijd? Nog nooit van gehoord, wat is dat? Een baby slaapt wanneer hij/ ...
Mijn oudste is inmiddels 15 jaar, toen ook nooit van wakkertijden gehoord en ze is toch ook groot worden 😅. Was wel een flinke slaapkop. Het maakt me allemaal zo onzeker al dat gegoogle 🤯

5 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Wij deden het niet en was dikke drama naarmate de dag vorderde. Laatst hem ...
Doet jou kindje wel lange dutje ipv van 30-35 min dutjes?

5 jaar geleden

Reactie op momof2girlies

Ik vind al die informatie die je online vind heel verwarrend. Mijn dochter ...
Ja precies dit inderdaad. Ik geef wel vaker dan gewoon een klein flesje omdat ik bang ben dat ze vervolgens weer niet kan slapen (of snel wakker wordt) van de honger. Weet niet of het erg is dat ze vaker kleine beetjes krijgen, al houdt dat ook weer hazenslaapjes in stand. Zo vermoeiend dit.

5 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Helaas... al een half uur aan t stoeien, maar slapen wil ie niet. Vraag ik ...
Oh nee! Hier probeert papa het vanavond ook. Het is nu bijna half 10 en nog niet gelukt maar vanavond ben ik even ‘vrij’. Bij jou al succes?

5 jaar geleden

Ik wilde dat de mijne wat langer wakker kon zijn en we wat relaxter konden zijn wat betreft de wakkertijden, maar hij wordt echt heel huilerig na een uurtje/anderhalf uur. En zoals eerder genoemd, als je dan ook nog met die korte slaapjes zit, ben je er de hele dag druk mee om in ieder geval 3 uren tussen de voedingen te houden. Nouja, ik vraag me wel eens af of het normaal is, dat het ‘go with the flow’ hier eigenlijk helemaal niet zo goed mogelijk is. Of mogelijk lijkt.. 🤔