14 Reacties
5 jaar geleden
Hele andere tip wat betreft de eczeem.
Binamed krabpakjes zijn erg fijn, die hebben ons zoontje erg geholpen. Worden ook vergoed door je verzekering.
5 jaar geleden
Reactie op Kane Noa
Wat is dat dan precies?
5 jaar geleden
Als hij koemelkallergie heeft dan is er een grote kans dat hij ook reageert op geitenmelk.
Zou zelf pepti proberen als eerste stap ook iom CB/Kinderarts. Mocht hij daar goed op reageren dan is een machtiging wel echt nodig want pepti is een duur “grapje” (33 euro per pot).
Zie hieronder een link van kabrita de geitenmelk variant waarin ze uitleggen waarom het wellicht niet verstandig is geitenmelk aan te bieden bij allergie verdenking.
https://kabrita.nl/blogs/geitenmelk/koemelkallergie-bij-babys
5 jaar geleden
Wij hebben besloten om een pak geitenmelk te proberen. Voornamelijk met het idee in het achterhoofd dat hij een lichte vorm van koemelk allergie heeft. (pukkeltjes, teruggeven onder andere) We hebben dit ook gedaan zonder officiële testen ofzo. Als hij echt een allergie zou hebben, zou hij niet zo goed groeien en niet zo happy zijn als dat hij altijd is geweest.
De pukkels zijn hier minder geworden, het teruggeven niet echt. Wat hij uitspuugt ruikt trouwens voor mijn gevoel meer naar zure geitenkaas... 😅Niet echt een verbetering.
5 jaar geleden
Reactie op Jane86
Als hij koemelkallergie heeft dan is er een grote kans dat hij ook reageert ...
Ik heb op het CB inderdaad dit traject gedaan. Mn dochter blijkt koemelkallergie te hebben. Maar alle voeding wordt vergoed! Sinds wij deze voeding gebruiken spuugt zij niet meer en isnde eczeem veel minder (alleen wat schraal)
5 jaar geleden
Ik ben met ons zoontje naar een homeopaat geweest. Die heeft gekeken waar de eczeem door werd veroorzaakt, en bleek zijn darmen te zijn. 2 avonden en ochtenden een homeopathisch middeltje gekregen en het was direct voorbij. Een enkele keer speelde het weer op, dan direct dezelfde manier behandelen en was het weer weg.
Dan hoeft zo'n kleintje teminste ook niet al aan die hormonen in zijn lijfje. Dus die optie kan je ook altijd proberen :-)
5 jaar geleden
Reactie op tm
Wij geven nannycare geitenmelk en zijn hier erg tevreden over. Onze zoon ha ...
Helaas is dit niet helemaal waar. Wij zijn juist van geitenmelk overgestapt op Nutrilon Omneo omdat hij zo verstopt raakte van de voeding. Zelfs met lactulose had hij met moeite 1x in de twee dagen een poepluier. Nu elke dag en kost hem geen moeite meer en zonder lactulose. Wel vond ik het een veel fijnere voeding en als hij geen last had gehad waren we er niet mee gestopt.
5 jaar geleden
Reactie op Jsca
Ik heb op het CB inderdaad dit traject gedaan. Mn dochter blijkt koemelkall ...
Hier hetzelfde al dikken we de voeding nog wel in. Maar hij geeft vele malen minder terug dan met Nutrilon. Zijn huid bleef wel wat onrustig hebben daar nu La Roche Posay voor gekocht en daarmee nu helemaal onder controle.
Wij weten niet zeker of hij echt KMA heeft maar dat was nog het enige wat we konden proberen aangezien hij onrustig bleef. Hij krijgt ook nog Omeprazal erbij. In mei weer een evaluatie met de kinderarts en dan waarschijnlijk de provocatietest.