32 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb ook de flessen van Dr Brown maar geen problemen met verstopping. Let op als je flessen klopt dat erbij staat dat ze bpa vrij zijn.
5 jaar geleden
Koop geen Diffrax. Die lekken als je de onderkant niet goed aandraait of dat rubbertje in de bodem zorgt ervoor dat er geen melk uit de speen komt. Zijn we via YouTube achtergekomen na elke keer de speen te vervloeken. Koop geen Diffrax.
5 jaar geleden
Wij gebruiken ook de glazen flessen van Dr Brown. Een van de redenen was inderdaad die jij schrijft mbt microplastics. Tevens beschadigen ze niet, zijn duurzamer en mocht je ze in de vaatwasser willen zetten, ze verkleuren ook niet (lees met bijv resten van rode pasta sauzen oid 😅)
Wij zijn er blij mee 😊
5 jaar geleden
Ik heb de glazen flessen van difrax. Super blij mee. Merk toch dat de geur van melk blijft hangen in de siliconen flessen ondanks ik deze iedere dag nog aan t uitkoken was.
Wat betreft t lekken.. ik ervaar dit zelf niet zo. Als t lekt is dit meer omdat er water zit tussen het silicone gedeelte en het onderstel (dit is dan tijdens het wassen niet goed gedroogd) maar dit is nooit melk (tenzij je de dop natuurlijk niet goed dichtdraait 😋)
5 jaar geleden
Met omneo voeding en dr brown ook wel verstopping af en toe. Overgestapt naar speen 2, fase 3 gaat nog te snel. Kv goed opwarmen tot iig 42 graden maakt dat het goed oplost en vloeibaarder is, of dat voor bv geldt weet ik niet maar kan best wat dikker zijn net als omneo tov standaard voeding dus niet te koud geven. Ook moet je erop letten dat je de ring aan de bovenkant slechts iets vastgedraaid hebt. Na gebruik afspoelen met koud water en regelmatig speen met de punt van zo'n brown afwasborstel poetsen. Je voorkomt er niet alles mee soms is het pech hebben maar het gaat beter. Je zou ook nog difrax speen kunnen proberen, m is iets groter dan fase 2. Wel checken of het niet te snel gaat, anders heb je ook ellende.
5 jaar geleden
Gebruik nu glazen Dr Brown (sporadisch icm bv), vroeger altijd de plastic gebruikt en die bevielen ook prima. Deze wel wat zwaarder als broer of zus fles geven maar vind het fijner idee om de reden die jij ook noemt en blijft ook beter schoon. Ventiel is natuurlijk wel nog plastic
5 jaar geleden
Reactie op Huismus
Als je de onderkant te strak aandraait komt er inderdaad een vacuüm en dan ...
Ik heb het 3x achter elkaar gehad voor ik het doorhad. Het afwassen van al die onderdelen vind ik ook maar een gedoe. 😬😊
5 jaar geleden
Ik heb het 3x achter elkaar gehad voor ik het doorhad. Het afwassen van al ...
Ivm al die onderdelen heb ik gekozen voor Philips Avent. Heel fijn in gebruik. (Ik geef borstvoeding, maar savonds een flesje afgekolfde melk ivm clusteren)
5 jaar geleden
Hier ook afgekolfde melk gegeven met de dr. brown fles (brede hala) en dat ging eigenlijk altijd goed. Juist iets te snel met speentje 1.
Nu KV met jbpm met speen 2 die we iets verbreed hebben.
Belangrijkste wat hieronder ook benoemt is, zorg dat het goed op temperatuur is dan gaat het eigenlijk altijd goed.
5 jaar geleden
Wij hebben de glazen flessen van natursutten. Heel makkelijk in gebruik en ze drinkt er goed uit. We gaan als ze drie maanden is over naar pura flessen van aluminium met een siliconen sleeve. Ze zijn net binnen en zien er goed uit maar kan nog niet zeggen of die ook goed zijn in gebruik. Besteld bij de kleine lama. Die hebben meerdere duurzame en glazen varianten.
5 jaar geleden
Wij hebben van alles geprobeerd, omdat onze dochter te snel dronk haha. Difrax was veel afwassen!
Avent is opzich prima, maar deze dronk ze binnen 5 minuten leeg.
Nu gebruiken we de dr brown en dat gaat super. Ik vind de glazen variant wel erg zwaar.
Ben daarnaast nog even verder op onderzoek uit gegaan en de microplastics komen vooral vrij bij het opwarmen in een flessenwarmer of in de magnetron. Ik heb nu 2 plastic flessen erbij, daar doe ik eerst koud water in en dan gekookt water. Dan zal er een minimaal aantal microplastics vrij komen. Dan kan je kindje straks ook zelf zijn/haar fles vasthouden. Die glazen versie is echt te zwaar voor ze.
5 jaar geleden
Ik gebruik sinds een tijdje glazen fles van dr. Brown en k ben daar echt tevreden mee. Melk blijft voor mijn gevoel ook langer warm. Makkelijker schoonmaken. Het is wel gevoeliger natuurlijk maar van die flessen hoef je alleen de speen na een tijdje te vervangen en niet heel de fles. De plastic variant van dr. brown ziet er na een tijdje ook dof uit vind ik. Philips avent heeft ook een glazen fles variant. Zeker proberen waard!😊