5 Reacties

6 maanden geleden
Ik snap je gevoel van 'misbruik'maken van het systeem en dat siert je enorm. Vanuit perspectief van de school snap ik dat ze dat liever wel willen omdat kinderen op deze manier gelijk zijn en dat is belangrijker qua ontwikkeling lijkt mij als zelf boterhammen meegeven omdat jullie t wel kunnen betalen.

6 maanden geleden
Snap wat je bedoeld, hier geen school lunch maar bij mijn oudste op school krijgen alle kinderen een kerstpakket en een zomerpakket. Hele goede acties, maar wij hebben het niet nodig dus we geven ze weg.
Dus ik snap helemaal dat je geen misbruik wil maken. Maar eerlijk, het lijkt me heerlijk 🤣. Gezellig en jet scheelt een hoop tijd aan lunch maken! Zou het lekker doen 😊

6 maanden geleden
Als de school zelf liet doorschemeren dat ze het liefst hebben dat iedereen meedoet, dan hoef je toch niet het gevoel te hebben dat je er misbruik van maakt? Het is dan toch geen misbruik.. en dan nog, als ze iets aanbieden dan mag daar toch gebruik van gemaakt maken.
Ik zou dit dilemma niet hebben.

6 maanden geleden
Niet schuldig voelen, zeker niet als de directrice dit heeft aangegeven dat ze liever hebben dat jullie het wel gebruiken
Misschien kan je dan misschien extra kunnen bijdragen met eigen bijdrage ofzo (dat je (gedeelte van) het geld wat je zou besteden aan lunch dan daar aan spendeert ofzo) Misschien zorgt dat ervoor dat je je niet zo schuldig voelt.