23 Reacties

2 maanden geleden

Onze zoon durft niet op de wc te poepen. Al van alles geprobeerd, maar hij houdt het rustig 5 á 6 dagen op. En dan heeft hij veel buikpijn en moet hij weer aan de laxeermiddelen. De huisarts en de jeugdverpleegkundige van het consultatiebureau zeggen: even een stap terug doen, hij moet weer willen poepen uit zichzelf. Hij geeft wel aan dat hij gepoept heeft. En als ik zie dat hij moet poepen krijgt hij een luier om, scheelt een hoop vieze boxers. Maar mijn vriend en ik merken dat we dit toch lastig vinden, zeker omdat hij zo 4 wordt en we hem graag zindelijk naar de basisschool brengen. Plassen op de wc gaat erg goed.

2 maanden geleden

Reactie op Gerlinde3

Onze zoon durft niet op de wc te poepen. Al van alles geprobeerd, maar hij ...
Weer contact gehad met de jeugdverpleegkundige. Ze gaat met de arts overleggen om toch een doorverwijzing te maken voor de poep en plas poli. Over ruim 10 weken wordt hij 4 en nu zit er in 1 keer haast achter. Had het al vaker aangegeven en ook in juli al 2x daarvoor bij de huisarts geweest en veel telefoontjes met de huisarts gehad. Toen was het niet nodig, nu in 1 keer wel🤦‍♀️. Ik weet wel dat ik ondertussen radeloos ben en na 6 vieze billen en amper poep te hebben gezien aardig gefrustreerd wordt

4 dagen geleden

Reactie op Gerlinde3

Weer contact gehad met de jeugdverpleegkundige. Ze gaat met de arts overleg ...
Is er al een ontwikkeling geweest? Onze zoon is ook niet poep zindelijk en vind het eng om op de wc te poepen. Ik kreeg de tip om het in stapjes te doen. Hij krijgt een luier om, maar mag alleen in de wc ruimte poepen (dus niet random in huis). Daarna was de volgende stap dat hij zittend op de wc ging poepen met z’n luier om. Bij deze stap zijn wij nu. Verder kreeg ik de tip het kind voor te bereiden door bijv te zeggen: als je jarig bent en kaarsjes gaat uitblazen, gaat de luier helemaal weg Wij gaan dan proberen z’n luier echt weg te doen zodat hij het gaat proberen. Het stelt me wel gerust dat hij het ophoudt en dus ook niet in z’n broek zal poepen op school. Het had me lastiger geleken als hij gewoon zou poepen in z’n broek