In de kerstvakantie toen onze dochter net 3 was hebben we eerste poging gedaan met op 't potje of wc plassen. Leuke verkleiner of potje van woezel en Pip en nijntje. Stickervel als beloning, bij eerste 3 stickers kleine beloning (klein cadeautje van 1 a 2 euro). Ook een oefenbroekje aan gehad. Ging een paar dagen goed maar wilde steeds minder. Echt tegenstand. Toen losgelaten en tijdens de meivakantie want samen een week vrij weer een poging. Samen nieuwe oefenbroekjes uitgezocht. Maar ze wil ze absoluut niet aan. Potje proberen met daarna weer luier aan. Kleine stapjes. Is 1 keer goedgegaan maar aversie wordt alleen maar groter. Ze krijgt een driftbui als ik haar s ochtends of 's avonds probeer op 't potje of Wc te zetten. Eerst zei ze dat ze t in een andere vakantie doet. Zomer dus. Toen was t als ik 4 ben en nu is t, ik wil altijd een luier aanhouden. Ook als ik naar school ga. Ze ziet haar broer van 6 naar de wc gaan en vriendinnetjes op de opvang. Filmpjes kijken van potje of Boekjes lezen vind ze leuk. Maar zelf doet ze absoluut niets.
Ik merk dat ik dit heel lastig vind omdat ze over 7 maanden 4 wordt. Niet dat die tijd niet genoeg is maar wel omdat die aversie alleen maar groter wordt.
Wie heeft hier ook ervaring mee? En hoe pakken jullie dit aan. Loslaten en wachten tot ze er zogezegd klaar voor is? Ze zegt nl ook niet dat ze gepoept heeft of volle plasluier. Ze blijft er gewoon mee rondlopen, interesseert haar niets.
Of toch blijven proberen. Ik ben bang dat dat nog meer averechts gaat werken.