16 Reacties
5 jaar geleden
Volgens mij mag het wel, maar voor mij persoonlijk voelt het niet goed omdat er toch zooi in die verf zit. Ik verf het wel weer met kerst.
Succes met de keuze
5 jaar geleden
Je haar verven kan gewoon. De kleur kan alleen wel wat anders uit vallen dan dat je gewend bent, warmer bijvoorbeeld.
5 jaar geleden
Ik heb mijn haar ook gewoon geverfd, maar dan met het merk syoss. Daar zit geen ammoniak in. Zolang dat er niet in zit, is het geen probleem! 馃槉
5 jaar geleden
Het is belangrijk dat er geen anmoniak in zit en 't kan zijn dat de kleur anders uitpakt. Ik heb 2wk geleden m'n haren nog laten verven, bij mij pakt het juist beter als ik zwanger ben

5 jaar geleden
Ik ben kapster,
Het mag gewoon wel als jij je daar goed bij voelt. "Thuis pakjes" bestaan niet zonder ammonia, dat komt omdat er een onwikkelvloeistof in zit. De ammonia trekt niet naar binnen in je lichaam maar die zorgt ervoor dat een kleur zich kan ontwikkelen. (Anders zouden we mensen vergiftigen met kleuren)
Het kan alleen anders uitpakken, bijvoorbeeld:
- Donkerder worden.
- Oranje/geel uitslaan bij blond kleuringen
- High Lights kunnen er veel langer over doen voor ze goed zijn
- gewoonweg niet pakken
- volledige ontkleuringen worden afgeraden omdat er dan heel veel verschillende kleuren onder vrij kunnen komen en je je haar dan onnodig extra beschadigd.
In sommige kapsalons hebben ze verf/spoeling met weinig of nauwelijks en soms zelfs geen ammonia.
Als je je haar wilt verfen zou ik naar een professional gaan, die kunnen je ook gelijk goed adviseren over wat wel te doen en wat niet.
Succes ermee!
5 jaar geleden
Ik word al grijs 馃ゴ geen haar op mijn hoofd dat ik mijn haar niet meer verf. Ik ben bezig d.m.v. highlights mijn haar richting blond te krijgen, uiteraard doet mijn kapster dit. Zij heeft al 3 kinderen op de wereld gezet en altijd gewoon gewerkt en volgens het RIVM kan het ook prima. De kleur kan anders uitpakken, that's it.
5 jaar geleden
Ik heb dit bij de verloskundige nagevraagd, omdat ik mijn haren ook wilde kleuren voor onze bruiloft afgelopen woensdag. Zij gaf aan dat het beter was om dit de 1e 12 weken niet te doen en daarna maakt het niet uit. Je kan wel misselijk worden van de geur...
5 jaar geleden
Reactie op xx_cc
馃槏wauwww mooi die kleur
Dank je wel馃 had het eigenlijk echt grijs gewild maar dat was in 1 behandeling niet mogelijk omdat 't al te lang geleden was (een jaar minstens馃檲) dat ik het heb laten doen. Maar ik zit voor dit wel 4.5 uur in de stoel (vanwege verschillende klachten kan ik dit niet vaak volhouden) dus ik hoop dat ik over een maand of 2 genoeg energie heb om weer zo lang te zitten en dan ga ik echt over naar dat oud grijze