24 Reacties

4 jaar geleden
De ‘love to dream swaddle up’ heeft hier een tijdje prima gewerkt. Is een inbakerslaapzak waarbij de handjes toch nog naast het hoofd kunnen liggen. Misschien heb je daar iets aan!

4 jaar geleden
Reactie op PinkPanther
De ‘love to dream swaddle up’ heeft hier een tijdje prima gewerkt. Is een i ...
Heb ik ook gezien. Dank voor het meedenken. Maar aangezien ze bijna 3 maanden is en bij 4 weer moet afbouwen ga ik daar niet meer in investeren. Had ik het geweten was ik er eerder wel mee begonnen😉

4 jaar geleden
Wij gebruiken sinds de geboorte de puckababy piep waarbij ze de handjes binnen de zak wel kan bewegen, ze slaapt hier erg goed in. Vanaf de 3 maanden hebben we de puckababy mini klaar liggen, hier zitten ritsen aan de zijkant waar de armpjes uit kunnen zodat je langzaam kan afbouwen. Je kan zo een aantal minuten/uur per keer de armpjes eruot laten of 1 armpje per keer zodat ze eraan kan wennen. Hier kan ze tot 6 maanden in. Vanaf de 6 maanden willen we dan de 4 seizoenen slaapzak van puck a baby. Heb er veel goede verhalen over gehoord dus ben benieuwd

4 jaar geleden
Bij ons dochter ook identiek hetzelfde. Ze maakt zich zo vaak wakker door haar handjes dat ze zelf ook onrustig word hierdoor. Als ze weer moe in slaap valt inbaker ik ze

4 jaar geleden
Reactie op WKKL
Heb ik ook gezien. Dank voor het meedenken. Maar aangezien ze bijna 3 maand ...
Ik heb hem gekocht om dezelfde reden, maar hier werkte hij niet eens. Doordat het zo’n lichte stof was, kon mijn dochter haar armpjes nog vrij goed bewegen en zelfs met slaapzak en al haar vuist in haar mond stoppen. Niet altijd een succes dus.

4 jaar geleden
Uiteindelijk moeten ze met de armpjes vrij gaan slapen. Dit is met 3 maanden of al eerder als je kindje begint te rollen. Jouw kindje is al 12 weken dus ik zou het maaien accepteren. Het is een fase waar ze doorheen moeten. Ik ondervind er ook frustraties van. 😓Ooit wordt het beter en dan verzinnen ze wel weer iets anders. 😂😁 Ik houd soms de armpjes of een handje vast in de hoop dat hij rustiger wordt. Heb eerst ook 1 armpje uit de Pucka en 1 erin gedaan. Hey blijft gewoon aanmodderen tot ze meer controle over hun lichaam krijgen. 😅

4 jaar geleden
Ik heb ook de swaddle up om precies die rede gekocht. Werkt heel goed bij ons. Ik heb net de fase 2 gekocht. Hierbij kan je de mouwen ook los ritsen. Dit is om af te bouwen. je kan bijvoorbeeld eerst 1 mouwtje los doen. Misschien is dit een idee? Kan je het wat afwisselen

4 jaar geleden
Bij ons hetzelfde. Ik had een puckababy piep klaarliggen maar nooit nodig gehad. Ik heb hem wel altijd vrij strak ingestopt met armen naast zijn lichaam. Dat werkte goed tot nu. Hij is nu 12 weken en te sterk en wordt de hele tijd wakker van zijn armpjes. Denk er ook over na om zo’n slaapzak met ritsjes bij de armen te kopen, maar omdat je juist vanaf deze leeftijd ongeveer moet afbouwen en niet moet beginnen hiermee lijkt het niet de juiste keuze.... vind het lastig want hij wordt nu ‘s nachts wel 6 tot 8 keer wakker en eerst sliep hij de hele nacht door 😢

4 jaar geleden
Het is niet vreemd dat je baby overdag na 45 minuten wakker wordt. Dit is voor een baby een volledige slaap cyclus, pas bij 6 maanden gaan ze leren om door te slapen naar de volgende cyclus. Als het helpt om de handen vast te houden zou ik proberen na 45minuten klaar te staan om dat te doen zodat ze snel door kan naar het volgende slaapje.
Ik ben zelf ook wel benieuwd wanneer dat zwaaien met de armen beter wordt. Ik zou nu niet meer beginnen met inbakeren, mijn zoontje is 14 maanden en heeft vannacht voor het eerst oké geslapen met 1 arm vrij.

4 jaar geleden
Met de swaddle up liggen ze met de handjes omhoog, K heb stage 2 met ritsen zodat er ook afgebouwd kan worden zodra ze gaan draaien

4 jaar geleden
Reactie op Justsuus
Het is niet vreemd dat je baby overdag na 45 minuten wakker wordt. Dit is v ...
Mijn dame is ook 14 weken, ze zwaait al een stuk minder met d'r armen, merk dat ze d'r speen ook minder nodig heeft, want haar handjes gaan veel gerichter naar haar mond om te sabbelen.

4 jaar geleden
Reactie op Justsuus
Het is niet vreemd dat je baby overdag na 45 minuten wakker wordt. Dit is v ...
Oh echt? Ik wist dat de cyclus 45 minuten duurt, maar als ik hier lees hoe de baby's slapen - middagdutjes van 2 à 3 uur - dan vraag ik me echt af of de mijne iets mankeert... Mijn kereltje lukt het overdag zeer zelden om zelf die tweede cyclus er achteraan te plakken, heeft idd een aai en/of een speentje nodig (en soms lukt het ook gewoon niet)...

4 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Hier helpt 't soms om het echt donker te maken.. In de wandelwagen een doek ...
Ooh hier ook maar hazesslaapjes hoor..