36 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Esli2019

Vind het bijzonder dat op internet staat dat je dat niet mag hebben. Vorig ...
Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook gewoon mogen eten.. (da's ruim 2 jaar geleden...) en ook nu hap ik af en toe een harinkje 🥰

3 jaar geleden

Je mag verse vis eten als het maar van de visboer/winkel is en niet het voor verpakte van de supermarkt

3 jaar geleden

Ik heb het idee dat we eerst wel haring mochten eten en nu niet meer?! 2 jaar geleden stond het geloof ik nog niet op de verboden voedsel lijst 😉 Zolang de haring maar vers is. Nieuwe richtlijnen misschien net zoals met tonijn 🤔

3 jaar geleden

Reactie op tulpje24

Ooh haring!! Daar heb ik ook zoveel zin in. Vannacht zelfs over gedroomd! D ...
Hahaha! Die dromen blijft een dingetje he😅

3 jaar geleden

Mijn teleurstelling was vanochtend ook erg groot toen ik las dat ik geen haring meer mocht. Had ze net vers gehaald bij de visboer. Vriendlief vind het minder erg, die zei meteen, oooh maar dat komt wel op 😅

3 jaar geleden

Ik heb aan mijn gister aan mijn verloskundige gevraagd of ik zoute harig mocht. Ze zei volmondig JA, alleen wel vers! Bij een viszaak. dus niet uit de supermarkt een viskraam. Gister dus meteen een broodje harig gehaald. Smaakte héérlijk! Las op oudere forums dat het altijd was toegestaan... En nu inees heeft het voedingscentrum het aangepast.

3 jaar geleden

Haring heeft 24 uur in het zout gelegen en is dus eigenlijk niet rauw meer. Dus veilig om te eten. En erg gezond!

3 jaar geleden

Nou ik heb net een paar stukjes haring met uitjes en heeeeel veeeel augurkjes gegeten. Min schoonzusje is pas moeder en at ook gewoon haring...

3 jaar geleden

Reactie op Angelri

Ik heb aan mijn gister aan mijn verloskundige gevraagd of ik zoute harig mo ...
Dit zei mijn vk ook 3 jaar terug!

3 jaar geleden

Ik heb vandaag gewoon 2 broodjes haring van de viskraam gegeten hoor. Ben er nog nooit ziek van geworden en er zit super veel omega 3 in. Ik denk dus dat het alleen maar goed is. Ik ga echter geen sushi eten hoe graag ik dat ook wil.

3 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Ik heb vandaag gewoon 2 broodjes haring van de viskraam gegeten hoor. Ben e ...
Ah lekker! Nee sushi ga ik ook niet eten.

3 jaar geleden

Gistermiddag ook een heerlijk broodje haring met uitjes van de visboer gegeten.. was goddelijk!

3 jaar geleden

Ik krijg d’r zin in en het is 8 uur in de ochtend .. 😂 Maar ik lees dat zure haring dan wel weer mag uit de supermarkt ..? https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/kun-je-haring-eten-als-je-zwanger-bent.aspx

3 jaar geleden

Reactie op Angelri

Ah lekker! Nee sushi ga ik ook niet eten.
Er zijn heel veel sushi's die wel kunnen hoor! Ik ben me al een week aan het bedwingen.. normaal eten we het in een restaurant, all you can eat. Maar dat kan nu natuurlijk niet.. en afhalen is zo ontzettend duur 🙈😥

3 jaar geleden

Vandaag maar aan toegegeven. Bij de visboer gehaald, werden vers schoongemaakt waar ik bij stond. Heerlijk genoten!