Hartkloppingen

suzannelelie
2 maanden geleden
Volgen
Hoi allemaal, Sinds een paar dagen heb ik last van hartkloppingen. Gelukkig niet de hele tijd maar af en toe. Ik lees op internet dat dit erbij kan horen doordat je lichaam nu harder moet werken om extra bloed aan te maken voor het kindje. Maar vind dit toch een beetje spannend. Vroeg me af of meerdere hier last van hebben, of last van hebben gehad in een eerdere zwangerschap? Liefs xx
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
14 reacties
Mm
2 maanden geleden
Bekend met schildklierproblemen? Hoeft niets te betekenen hoor maar bij twijfel altijd een arts bellen zeg ik altijd
  • Rapporteren
Spannend1
2 maanden geleden
Ik heb het enorm naar de avond toe :( ben echt bang dat het kwaad doet...
  • Rapporteren
Moniek3
2 maanden geleden
Hoi! Ik heb bij al mijn zwangerschappen een erg lage bloeddruk. Daar kun je behoorlijk hartkloppingen van krijgen als je te veel inspant bijvoorbeeld. Mijn eerste signaal waardoor ik wist dat ik zwanger ben πŸ˜‰ Dus misschien heb jij dat ook. Heel normaal!
  • Rapporteren
Moniek3
2 maanden geleden
Reactie op Moniek3
Hoi! Ik heb bij al mijn zwangerschappen een erg lage bloeddruk. Daar kun je behoorlijk hartkloppingen van krijgen als je te veel inspant bijvoorbeeld. Mijn eerste signaal waardoor ik wist dat ik zwanger ben πŸ˜‰ Dus misschien heb jij dat ook. Heel normaal!
En als je het niet vertrouwt inderdaad gewoon even bellen met vk.
  • Rapporteren
suzannelelie
2 maanden geleden
Reactie op Mm
Bekend met schildklierproblemen? Hoeft niets te betekenen hoor maar bij twijfel altijd een arts bellen zeg ik altijd
Oe dat is een goede! Mijn zus had door haar zwangerschap een te snel werkende schildklier gekregen. Ik weet niet of het erfelijk is. Heb zelf toen ik 16 was even een te langzame gehad maar hier ben ik overheen gegroeid( kwam door de puberteit vertelde de HA) Bedankt ga ik zeker doen
  • Rapporteren
Lisannevdm
2 maanden geleden
Hee! Ik heb er ook af en toe last van. Geen constante, maar inderdaad soms een korte periode en dan houd het op en later komt het weer eens terug. Ik denk dat het normaal is door wat jij zegt inderdaad. Je lichaam maakt 2x zoveel bloed aan in je zwangerschap. Ook mijn eerste keer, dus alles is natuurlijk nieuw en wennen en dat maakt je af en toe onzeker 😊 liefs
  • Rapporteren
Lalamom
2 maanden geleden
Hoi, dat heb ik ook, ook al voor ik wist dat ik zwanger was. Heb dat sowieso heel af en toe, maar nu opeens vaker en langer en zeker als ik lig in de avond. In principe kan het geen kwaad volgens mij. Je lichaam werkt gewoon keihard. Als je gaat hardlopen pompt je hart ook harder, zo kun je het een beetje zien:)
  • Rapporteren
suzannelelie
2 maanden geleden
Reactie op Moniek3
Dat ga ik dan ook even in de gaten houden. Maar ben je dan ook duizelig enzo? Dat hoor je vaak bij een lage bloeddruk
  • Rapporteren
suzannelelie
2 maanden geleden
Reactie op Lisannevdm
Hee! Ik heb er ook af en toe last van. Geen constante, maar inderdaad soms een korte periode en dan houd het op en later komt het weer eens terug. Ik denk dat het normaal is door wat jij zegt inderdaad. Je lichaam maakt 2x zoveel bloed aan in je zwangerschap. Ook mijn eerste keer, dus alles is natuurlijk nieuw en wennen en dat maakt je af en toe onzeker 😊 liefs
Klinkt misschien een beetje lullig maar zo bedoel ik het niet πŸ™ˆ maar k ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Het is inderdaad erg spannend en nieuw allemaal.
  • Rapporteren
Safae-24
2 maanden geleden
Geen zorgen, ik heb het ook. Het is blijkbaar heel normaal dat je tijdens de zwangerschap hartkloppingen hebt van rond de 100 per minuut.
  • Rapporteren
Moniek3
2 maanden geleden
Reactie op suzannelelie
Dat ga ik dan ook even in de gaten houden. Maar ben je dan ook duizelig enzo? Dat hoor je vaak bij een lage bloeddruk
Ja ik ben heel snel buiten adem en kan inderdaad erg duizelig worden. Bijvoorbeeld als ik 's ochtends net uit bed mijn dochter mee til naar beneden. Moet ik eerst op de bank met de benen omhoog. πŸ˜… En na 10 minuten is het weer prima. Bij heet douchen ook sneller last.
  • Rapporteren
Mariska5-12
2 maanden geleden
Reactie op Moniek3
Ja ik ben heel snel buiten adem en kan inderdaad erg duizelig worden. Bijvoorbeeld als ik 's ochtends net uit bed mijn dochter mee til naar beneden. Moet ik eerst op de bank met de benen omhoog. πŸ˜… En na 10 minuten is het weer prima. Bij heet douchen ook sneller last.
Ooh dat snel buiten adem en duizelig, heeeeeel herkenbaar!
  • Rapporteren
Jola15
één maand geleden
Wat fijn dat ik niet de enige ben. Gister de huisarts ook gebeld. Ik had al 2 weken hartkloppingen en toen ik 2 jaar geleden overspannen was had ik daar ook veel last van dus maakte me nu wel zorgen. Maar huisarts zei ook geen zorgen maken en vooral lief zijn voor jezelf en fijne dingen doen wandelen en mediteren.
  • Rapporteren
MamaDec2020
één dag geleden
Reactie op Mm
Ik wel.. En word er erg beroerd vanπŸ˜ͺ
  • Rapporteren