2 Reacties
2 jaar geleden
Het is wel typisch gedrag van deze leeftijd maar kan zeker ook icm een nieuwe baby erbij heftiger zijn... herken het wel van toen me zoontje werd geboren me oudste weigerde ook met eten om zo aandacht te krijgen ze was altijd best zelfstandig met spelen ook en ineens continu samen willen spelen maar ook weer "zelluf doen" heel erg aanhankelijk naar dr vader en mij volledig negeren het werd vanzelf minder nu ze ouder is gaat het een stuk beter... maar pittig is het wel helemaal als je zelf nog last van hormonen en slaap te kort hebt!
Ik bood haar aan maar gaf dr geen alternatief als zoetigheid bijvoorbeeld je kunt het ook niet naar binnen proppen... lekkere gezonde snacks tussendoor maken als worteltjes, komkommer of tomaatjes zodat ze toch groentes binnen krijgt
2 jaar geleden
Ik denk dat beide een rol speelt. Oudste is nu 18 maanden en is 3 maanden geleden grote broer geworden. Hoe jong ook hij had direct door dat er iets veranderd was en er een familielid bij gekomen was. Hoewel hij er toen heel goed mee omging. Begint nu met momenten de jaloezie naar boven te komen. Daarnaast zitten ze nu sowieso in een mega sprong qua ontwikkeling.
Gedrag wat de oudste nu vertoond is:
- heel aanhankelijk naar mama en opa's
- h茅茅l erg de grens opzoeken, vooral als hij moe is
- h茅茅l duidelijk zijn met "neej" en "ja". Is het nee blijft het ook nee
- zusje extra aanraken als ze slaapt
- oost- Indisch doof zijn (met andere woorden compleet negeren)
En wat het eten betreft zeg ik "welkom bij de club" hopelijk waait het bij jullie sneller over馃檲. Hier wordt al 6 maanden het avondeten nauwelijks gegeten. En wat hij de ene week "hhhhmmm" met een dansje vindt, is de week erna "neej.... bbbaahhhh". Enige tip wat ik kan geven is tijdens het moment zelf geen alternatief bieden, want dat hebben ze z贸 snel door, en het uur voor het eten geen tussendoortje of laten drinken. Dan is er meer honger gevoel.
Oja en hier helpt laten mee kijken/helpen (bijvoorbeeld de gesneden groente in de pan met water doen) om hem te triggeren om het op zijn minst te proberen