40 Reacties

5 jaar geleden

K herken t nu al... ik ben maandag avond bevallen en zie nu al als een berg op tegen maandag dat ze hier voor t laatst is.. van mij mogen ze de tijd echt stil zetten.. pffff nog geen last van kraam tranen gehad, maar die moet k nu toch even bedwingen🙄

5 jaar geleden

Ik vond het ook spannend toen afgelopen donderdag voor het laatst waren. Het was fijn om altijd een antwoord te krijgen op een vraag en een bevestiging te krijgen dat je het goed doet. Bij ons zijn er ook wat bijzonderheden qua voeding. Wij hebben daarover met de lacatiekundige contact gehad in de kraamweek. Ik had met haar nog een afspraak staan na een paar dagen, wat mij rust gaf. We waren niet aan ons lot overgelaten. Ik heb er nu nog steeds contact mee om elke keer te kijken wat nodig is. Dit gaf mij veel rust. Misschien is dat ook fijn om te hebben als er nog steeds voedingsproblemen zijn? En uiteindelijk zijn wij vrijdag verder gegaan hoe we het deden met de kraamhulp (alleen nu zonder haar). Dit lukte ons prima, alleen hadden we wat meer werk. Daar wel even onze draai in moeten vinden, maar dat ging wel aardig. En dat geeft ook vertrouwen als het een dag goed gaat zonder hulp!

5 jaar geleden

Bij ons is morgen de laatste dag en ondanks dat we de eerste dagen een andere verzorger hadden die niet goed in haar werk was hebben we de overige dagen een hele fijne kraamverzorgster gehad ik kijk in de avond ook helemaal er naar uit dat ze de volgende dag komt. Heb niet zozeer dat ik het mega spannend vind maar vind het vooral jammer dat het over is. Omdat ze heel erg prattig is

5 jaar geleden

Ik had precies hetzelfde... zag er verschrikkelijk tegen op, en dan is dit mijn 2de!! Maar ook dan is het weer spannend...!! (De eerste is bijna 5) hoe nu verder! Ik dacht echt, help!! Heb er wakker van gelegen, en we (De kraamhulp) en ik hebben verschrikkelijk gehuild toen het afscheid kwam... Ik liep echt een paar uur met mijn ziel onder mijn arm.. Maar dan besef je je, dat je je moet herpakken.. je kleine om de 3uur voeding moet (tip: blijf het voorlopig bijhouden, hoelaat je geeft, hoeveel je heeft, hoeveel luiers..) dat heeft hier onwijs geholpen! Ga gewoon lekker knuffelen, hou je aan de fles tijden, ga lekker badderen samen, en ga alles ontdekken! Eng is het zeker, maar je kunt dit! En waarschijnlijk heb je het nr. Van je kraamhulp, en kan je altijd appen.. je mag ook altijd de verloskundige bellen, of het consultatiebureau! En reken maar dat de tranen komen als de tijd daar is voor het afscheid, en dat geeft niks!! Gooi het er lekker uit, ik zelf doe dat namelijk wel.. haha.. (sorry partner! Haha) Suc6 meid, komt echt goed allemaal, en geniet vooral van alles. Groetjes Linda

5 jaar geleden

Ja ik herken het heel erg onze kraam hulp was gister voor het laatst erg moeite gehad aangezien ook ik erg onzeker ben maar kraamzorg en vriend zeggen dat ik echt niet onzeker hoef te zijn en het goed doe

5 jaar geleden

Ik vond het ook spannend toen afgelopen donderdag voor het laatst waren. He ...
Het is inderdaad precies wat je omschrijft! Die bevestiging die ik graag wil hebben en die zij geeft. En de antwoorden op alle vragen die ik maar kan bedenken! Wat die lactatiedeskundige betreft is dat nog wel een goeie om even naar te kijken inderdaad! Dat scheelt al een stukje.

5 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Dit bericht is verwijderd
Ik was dit bericht aan het corrigeren. Vandaar de melding van verwijderd bericht. Kraamzorg is een typisch Nederlands en Belgisch gegeven. In e.a. land bestaat dit niet. Ik denk dat men in dat soort landen naast een bevalcursus nog een opvoedcursus volgen?

5 jaar geleden

Ik was dit bericht aan het corrigeren. Vandaar de melding van verwijderd be ...
In e.a land = In andere landen Gut blijf mezelf corrigeren. 😬 Ben ook al dommer als ik De slimste mens kijk. 😬

5 jaar geleden

fijn om jullie berichten te lezen! En ook heel fijn dat ik dus niet de enige ben, dat dit er dus eigenlijk “een beetje bijhoort” !! Ik denk ook zeker dat het allemaal wel goed komt, maar eerst moet ik over die torenhoge drempel stappen. Ik kan er gelukkig ook goed met mijn vriend over praten en hij begrijpt het ook. Het is allemaal zo nieuw en anders..

5 jaar geleden

Een heel andere vraag (ik ben nog niet aan de kraamtijd toe 😉): geven jullie de kraamzorg ook wat na afloop? En zo ja, wat dan?

5 jaar geleden

Herkenbaar, op dag 2 wist ik al dat het afscheid moeilijk zou worden. Gisteren was ze er voor het laatst en natuurlijk heb ik tranen gelaten. Zij heeft het ook heel fijn gehad bij ons en van beide kanten hadden we wel het vertrouwen dat we ons nu zelf zouden redden. Vandaag was onze eerste dag alleen het ging super goed. Volg je gevoel, uiteindelijk lukt alles je gewoon zelf. Ze kan best nog een week langer blijven maar als ze dan weg gaat blijf je toch evengoed met vragen zitten.

5 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Een heel andere vraag (ik ben nog niet aan de kraamtijd toe 😉): geven jull ...
Wij hebben haar een bos bloemen en een cadeaubon gegegeven. Het is haar werk maar ze heeft ons in onze meest kwetsbare week van ons leven zo goed ondersteund. Het was het zeker waard.

5 jaar geleden

Het is inderdaad heel spannend om ineens zonder de kraamzorg in huis te zijn. Zelfs bij een tweede kindje is het nog spannend. Ik had ook geen idee hoe ik dat allemaal moest gaan doen, zeker met nog een rondrennende peuter. En toch merk ik, dat het ook rust met zich meebrengt. Op de een of andere manier had ik onbewust toch het gevoel dat ik bepaalde dingen moest op een bepaald tijdstip toen de kraamzorg hier was. In de periode erna kun je veel meer je eigen ritme gaan zoeken samen. Nu onze tweede dochter 4 weken is, begin ik steeds meer een balans te vinden tussen baby, peuter, voeden, kolven, eten en slapen. Ik krijg zelfs weer wat meer ruimte om af en toe naar buiten te gaan met de 2 meiden om boodschappen te doen of even naar de speeltuin te gaan. En tja het huishouden, de was... dat doe ik of 's avonds laat als het huis slaapt en anders laat ik het lekker wat langer liggen. Boeiend. (Ik had ook nog eens de pech dat op die eerste dag alleen (kraamzorg weg, partner werken), dat er een stroom- en gasstoring was van 2 uur... dus niet kunnen kolven, geen flessen opwarmen, kou lijden en een hoop onzekerheid hoelang dat zou duren). Dus ja, het is spannend en zeker als je een goede kraamverzorgende had, is het flink huilen bij het afscheid. Maar ook ik heb het overleefd en begin mijn draai te vinden. (Moet morgen alleen op een onmogelijk tijdstip bij het consultatiebureau zijn, midden in de huiselijke ochtendspits van opstaan, aankleden, wassen, fles, boterhammen smeren, e.d., dus dat gaat weer een nieuwe uitdaging zijn. En dat wordt 2 uur minder slapen voor mij omdat ik dus eerder op moet staan om alles op tijd gereed te hebben om te kunnen gaan).

5 jaar geleden

Reactie op Sharkie89

Wij hebben haar een bos bloemen en een cadeaubon gegegeven. Het is haar wer ...
Dat hebben wij inderdaad ook gedaan. Wordt erg op prijs gesteld ook al hoeft het niet persé.

5 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Het is inderdaad precies wat je omschrijft! Die bevestiging die ik graag wi ...
Je kunt ook altijd bellen met het consultatiebureau. Zij nemen het in principe over na de kraamzorg. Dus al je vragen kun je ook bij hen beantwoord krijgen.

5 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Een heel andere vraag (ik ben nog niet aan de kraamtijd toe 😉): geven jull ...
Wij hebben wel iets voor haar gekocht en een kaartje met een foto van onze dochter! Tijdens de kraamweek had ze laten vallen in een gesprek dat ze (net als wij) altijd een Dopper had, maar deze is ze kwijtgeraakt toen ze aan het werk was. Dus wij hebben voor haar een Dopper gekocht en hem gepersonaliseerd! Wat al gezegd wordt, het is hun werk maar in zo’n kwetsbare tijd voor ons zijn we haar zo dankbaar!

5 jaar geleden

Je kunt ook altijd bellen met het consultatiebureau. Zij nemen het in princ ...
Oh ja, dat is ook wel zo!

5 jaar geleden

Ik had precies het zelfde en ook extra kraamzorg ivm voedingsproblemen. Keek er ook flink tegenop om zonder kraamhulp te zitten toen de kraamtijd over was en mijn vriend die dag ook weer moest werken. Vond het eng, eerste dag helemaal er alleen voor staan. Maar is meegevallen en heb nog hulp van familie gehad. Ook kan ik nu nog bij vragen de kraamhulp gewoon appen en dan geeft ze antwoord

5 jaar geleden

Reactie op Sharkie89

Wij hebben haar een bos bloemen en een cadeaubon gegegeven. Het is haar wer ...
Vandaar ook mijn vraag. Kan me voorstellen dat ik daar ook erg dankbaar voor zal zijn. Bedankt voor je antwoord!

5 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Wij hebben wel iets voor haar gekocht en een kaartje met een foto van onze ...
Wat attent! Bedankt voor je antwoord.