64 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
De gemiddelde wakkertijd voor een kind van 1 jaar is max. 2,5 uur per dag.
...
Maar.. Weet je, elk kind is verschillend... En waarschijnlijk heeft de slaapchoach dit gezegd als advies naar JOU toe..
Je verkondigd dit bij elke moeder.. Tuurlijk kan het helpen maar deze waarheid hoeft niet jou waarheid te zijn.
Op de opvang waar ik werk, zijn kinderen van 1 die s ochtends 2 uur slapen, en smiddags net zo hard weer 2 uur slapen en snachts gewoon klokje rond slapen.
Plus, een slaapsyclus van een baby is 3 kwartier, waarom zou je deze cycles doorbreken door haar na 30 minuten weer te wekken.
Hier gaat ze als we vrij zijn, na d'r ochtend fles weer lekker slapen, is ze van 7 tot 8 wakker, dan in bed en slaapt tot half 10, daarna wakker tot 1 en slaapt ze zo anderhalf uur tot 2 uur en een kwartier..
Mijn dochter zit echt in de 3 kwartier slaap cycles.. Waarom zou ik haar storen daarvoor.
2 jaar geleden
Heb je een campingbedje of ander los bedje? Misschien naast jou laten slapen? Mijn dochter heeft het ook, maar dan om vijf uur, ze wil geen speen, niet drinken, maar wel knuffelen.
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
De gemiddelde wakkertijd voor een kind van 1 jaar is max. 2,5 uur per dag.
...
Ik vind het wel bijzonder dat je dit verkondigd als “waarheid”. Ik persoonlijk word namelijk super onzeker van al dit soort “waarheden” die slaapcoaches verkondigen.
Ik ga dan dingen proberen die helemaal averechts werken bij mijn kind.
Uiteindelijk kom ik er altijd op neer om weer te kijken naar mijn kind, naar de behoeften van mijn kind, en dan werkt het altijd wel weer. Buiten de sprongetjes en slaapregressies natuurlijk.
Als mijn kind om 06:00 wakker is, redt zij het niet tot 09:00. Dus ga ik dit ook zeker niet forceren om vervolgens de hele dag een chagrijnig en moeilijk kind te hebben.
Als ze moe is, is ze moe en gaat ze lekker naar bed 🤷🏽♀️
En inderdaad wat little one zegt, een vriendin van mij heeft ook een zoontje, van inmiddels 1,5 die nog 2 x per dag slaapt. 2 x 2 uur en de hele nacht zonder moeite klokje rond.
Sommige kinderen zijn nou eenmaal lastiger met slapen dan andere. Maar hebben weer andere kwaliteiten 😊
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Maar.. Weet je, elk kind is verschillend... En waarschijnlijk heeft de slaa ...
Nee hoor dit is niet het advies specifiek naar MIJ toe. Dit is een algemeen advies.
En ja alle kinderen zijn verschillend maar dat weten we toch allemaal wel? Moet dit dan steeds weer apart vermeld worden?
De TS vraagt advies, die mag ik dan toch geven? ‘Je verkondigd’ klinkt alsof ik de meest grote onzin aan het vertellen ben. Iemand stelt een vraag, je mag daar een antwoord op geven, doe er je voordeel mee of doe er niks mee. Ieder voor zich. Als je ten einde raad bent dan is alles het proberen waard. En in mijn geval werkte het super goed. Ja in MIJN geval, want alle kinderen zijn anders. Schijn dat dus nog een x te moeten vermelden.
Ik vermeld ook vaak de bron van het advies en dat is slaaptipsvoorbabys.nl, zij hebben Facebook en Instagram. Ja ik heb heel veel baat gehad bij hun adviezen en ik hoop dat andere mensen dat ook hebben, daarom deel ik deze ervaring.
Als bij jouw dochter alles goed gaat dan moet je zeker niks veranderen, in dit geval van de TS gaan dingen niet goed en wordt er om advies gevraagd hoe het beter zou kunnen. Ze hoeft er niks mee te doen hoor.
2 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
Ik vind het wel bijzonder dat je dit verkondigd als “waarheid”. Ik persoonl ...
Uiteindelijk kom je er altijd op neer om weer te kijken naar de behoeften van je kind.
Prima maar dan hoef je andermans adviezen toch ook niet te lezen. De TS vraagt wat ze zou kunnen doen, ik geef antwoord, er hoeft niks mee gedaan te worden.
Ik ben net als jullie ook gewoon een moeder van een kindje van 1, ik mag toch gewoon een advies geven?
Moet ik me dan helemaal gaan indekken ‘ieder kind is anders’
‘Ik zeg niet dat het helpt’
Ik begrijp niet dat ik helemaal aangevallen wordt omdat ik een antwoord geef of een hulpvraag.
1 vraag, 10 antwoorden je kunt er je voordeel mee doen of niet.
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
Uiteindelijk kom je er altijd op neer om weer te kijken naar de behoeften v ...
Ik vind het fijn dat je dit deelt hoor!
Ik vraag me weleens af of onze dochter teveel slaapt (2x 1,5u) aangezien ze ‘s avonds niet zo makkelijk meer in slaap komt. Dan is het toch het proberen waard 🙂
2 jaar geleden
Reactie op Lilaaa
Ik vind het fijn dat je dit deelt hoor!
Ik vraag me weleens af of onze doch ...
Dank je wel 🥰
Mijn dochter sliep ook heel veel en die werd snachts voor 3 tot 4 uur lang wakker en wilde savonds niet slapen. Ik heb via via toen de site voor slaaptipsvoorbabys gekregen en daar m’n voordeel uit gehaald.
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
Ik denk dat het niet zozeer aan de info ligt maar de manier waarop je het zegt. Je zet het neer alsof het feiten zijn "wakkertijd is 2.5 uur" en "niet voor 9.00 laten slapen".
Als je zou zeggen " ik hou een wakkertijd van 2.5 uur aan en zorg dat ze niet voor 9 uur haar 1e slaapje doet" komt als minder wijsneuzerig over.
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
Ik was even naar de woorden aan het zoeken om het niet aanvallend te zeggen. Maar ik sluit me aan bij iloon_88.
Het verwonderde mij dat je, net als ik en vele andere, een paar dagen geleden nog zoekende was wat voor jou werkt, onzeker was in wat je nou moet doen. Om vervolgens een bericht te typen waarin het naar mij overkomt alsof jij het fenomeen slapen hebt uitgevonden.
Dat dus een beetje.
Maar goed, we zijn hier om elkaar te helpen, en wellicht dat jouw manier bij xx_cc wel helpt.
2 jaar geleden
Wij zijn ook nog steeds zoekende en bij mij werkt het ook niet iedere dag. Sterker nog het gaat vaker gewoon kut dan goed, maar moet het dan allemaal geweldig gaan om een advies te geven?
Ik merk dat mijn kleine het wel beter doet sinds we dr overdag minder laten slapen, gaat het nu geweldig? Nee zeker niet. Maar er is verbetering.
Ik vind het wel triest dat ik niet gewoon kan zeggen hoe de gemiddelden zijn op een leeftijd die op onderhand elke website te vinden zijn.
Dat ik zo op m’n woorden moet letten, maar goed bij deze:
- ieder kind is anders.
- het is een advies.
- ik zeg niet dat het werkt.
- bron/advies is van slaaptipsvoorbabys
2 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Ik denk dat het niet zozeer aan de info ligt maar de manier waarop je het z ...
Jammer dat je mijn laatste zin niet noemt:
‘De ene slaapcoach zegt’ en als laatst ‘dus dat weet ik niet’.
Hoezo wijsneuzerig.. 🤷
Je moet hier op dit forum wel op je woorden letten hoor, vindt je het gek dat de ene na de ander hier vertrekt.
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Maar.. Weet je, elk kind is verschillend... En waarschijnlijk heeft de slaa ...
Ik wek haar dus na 45 min met heel veel tegenzin en weerstand maar als ik het niet doe krijg ik haar nooit meer voor 14 uur in bed en slaapt ze dus niet meer vanaf een uur of 11 dus ik zie geen andere mogelijkheid dan, vind het nog erger als ze zwaar oververmoeid raakt en huilerig wordt omdat ze zo moe is maar niet kan slapen. Wat zou je in zo’n situatie anders kunnen doen?
Ps: je berichtje komt wel iets aanvallend over naar Annika 😉 (denk vooral door de zin: je verkondigd dit bij elke moeder..etc).
Annika haar bericht was to the point maar het is maar een schema (die ik hier zo vaak al voorbij heb zien komen) en het is om iemand te helpen.
2 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
Ik was even naar de woorden aan het zoeken om het niet aanvallend te zeggen ...
Als vele andere? Jongens hou op om mensen zo aan te vallen, dit is niet leuk meer en gaat echt nergens over! Laten we het echt over het onderwerp houden en niet persoonlijk maken, het kwetst.
2 jaar geleden
Reactie op mooni
Als vele andere? Jongens hou op om mensen zo aan te vallen, dit is niet leu ...
Vele andere zijn toch zoekende? Ik denk dat je mijn zin verkeerd interpreteert/leest.
Maar ik houd er over op!
2 jaar geleden
Voor iedereen werkt iets anders. Ik ken die slaapcoach en die is hier ook geweest maar heeft veel kapot gemaakt bij mij en bij Loïs haar slapen. Ik zou het dus nooit iemand adviseren, maar goed, dat doet er schijnbaar niet toe.
Mijn advies blijft om naar je kind te kijken, haar/hem te volgen en je niet vast te houden aan vaste tijdstippen. Slapen doet slapen, jij zou ook niet wakker gemaakt willen worden, wel dan?
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
Wij zijn ook nog steeds zoekende en bij mij werkt het ook niet iedere dag. ...
Maar mag ik dan ook een advies geven als het voor jou vaker kut dan goed gaat is het dan niet misschien een idee het los te laten en even naar je kindje te kijken en vanuit daar weer anders te handelen? Want als ik merk dat bij mij iets niet gaay stop ik ermee en gooi ik het op een andere boeg. Ik vind die strakke richtlijnen en schema's sowieso niet fijn je kindje mag niet maar bed voor 9 uur je kindje moet zoveel uur slapen mijn zoontje word rond 8 uur wakker gaay half 1 naar bed eerder slaapt die echt niet en hij is vrolijk en blij de hele ochtend rond 3 a 4 uur is die wakker tot half 7/ 7uur en dan klokje rond tot 8 ik doe niet aan wakkertijden of zoveel uur slaap ik ga met hem mee
@xx_cc geef je nog een flesje? of heb je dat al afgebouwd? hier werkt een flesje voor het slapen gaan goed en had een tijdje dat die nachts ook ineens wakker werd en dan gaf ik hem wat warme melk en sliep die verder
2 jaar geleden
Reactie op mooni
Ik wek haar dus na 45 min met heel veel tegenzin en weerstand maar als ik h ...
Het maakt niet uit wat ik typ, het word eigenlijk altijd aanvallend geïnterpreteerd.. Ik zie veel moeders die worstelen met slapen, veel ouders hebben het er moeilijk mee.
Maar ze reageert onder veel berichten dat slaapchoach zo goed gewerkt heeft.. En als je het nu zo leest, helpt het dus niet veel.
Ik ben bang dat ouders onzeker worden en meer kapot maken dan nodig qua slapen.
Tips zijn welkom altijd, maar breng het dan ook als een tip. Zoals ik het lees, "moet een kind van 1 Max 2,5 uur slapen"
Als het kind heel energievol is, vroeg wakker, s nachts slecht slaapt.. Laat ze lekker slapen?
Sterkte, ouders met slaaptekort, ik wou dat ik wist wat er aan de hand was..
@ts
Kan het zijn dat er een wekker van de buurman om 4 uur afgaat? Als ze elke x om de zelfde tijd wakker word... 🙈 Geen idee.
2 jaar geleden
Waar zeg ik dat een slaapcoach werkt? Ze is hier vorige week pas geweest, we zijn nog volop bezig ermee. En daarnaast gaat het hier stukken beter sinds 2de kerstdag, toen moest zij überhaupt nog komen.
Ik doe alleen mijn voordeel (lees dus: MIJN VOORDEEL) met tips van die website. En die site wordt hier regelmatig ook door andere moeders genoemd.
Misschien moet je gewoon leren lezen. De vraag is of een iemand tip heeft, dus het antwoord is dus ook automatisch een tip.
Is toch van de zotte dat ik me compleet moet indekken voor een stelletje azijnzeikers.
Na het betreffende bericht zeg ik ook nog dat alle kindjes anders zijn. Dus kom op zeg leg niet op alle slakken zout.