481 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Wat je kan doen is direct na de fles of het hapje wat spul voor op zn tandj ...
Hahaha ja dat zingend roepen werkt goed voor de afleiding hihi Inderdaad druppels, gel, aantippen, ik gooi het er allemaal in. Kom ik er net achter dat zijn boventandje ook doorbreekt 🤔 dus 1 onder en een klein beginnetje boven. Wat voor knaagresultaat gaat dat opleveren?? Ik dacht dat altijd eerst onder kwam.... Hmmmm 🤔

3 jaar geleden

Hahaha ja dat zingend roepen werkt goed voor de afleiding hihi Inderdaad d ...
Er was laatst iemand op t forum met 6 tandjes tegelijk... arm kind, arme mama (en papa). Dus de volgorde is overal anders 😉

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Er was laatst iemand op t forum met 6 tandjes tegelijk... arm kind, arme ma ...
Dat zijn wij 🙈😂 hij lijkt vooralsnog meer last te hebben gehad van z’n sprong. Maar we pakken het deze ronde ook anders aan. Standaard voor de grote slaap een paracetamol en na het tandenpoetsen dentinox. Twee tanden zijn al echt doorgebroken en de andere vier zitten lekker te duwen. Hele tandvlees is dik 🙈 het scheelt wel dat we over het algemeen een heel chill en vrolijk ventje hebben. Nu is het vooral richting einde dag dat hij wat begint te mekkeren, maar daar hebben we dus bijtringen, dentinox en paracetamol voor 🎉

3 jaar geleden

Dat zijn wij 🙈😂 hij lijkt vooralsnog meer last te hebben gehad van z’n sp ...
Ik vergeet soms wie wat heeft gezegd, er zijn ook zoveel mensen haha 😅 Hopelijk werkt jullie aanpak 💪

3 jaar geleden

Nou als het elke keer per 6 komt heeft hij wel sneller zijn mondje vol. 😁

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Ik vergeet soms wie wat heeft gezegd, er zijn ook zoveel mensen haha 😅 Hop ...
Haha ik ken dat

3 jaar geleden

Nou als het elke keer per 6 komt heeft hij wel sneller zijn mondje vol. 😁
Haha ja. Wel natuurlijk meteen ongevraagd commentaar: hoe eerder de tandjes komen des te slechter zijn ze van kwaliteit. Ok Gerda!

3 jaar geleden

Haha ja. Wel natuurlijk meteen ongevraagd commentaar: hoe eerder de tandjes ...
Wat een onzin

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Wat een onzin
Ja joh, slaat helemaal nergens op 😂

3 jaar geleden

Mag je paracetamol (zetpil) geven als je kindje last heeft van tandjes? Ook al heeft ze geen koorts?

3 jaar geleden

Reactie op Lise_xx

Mag je paracetamol (zetpil) geven als je kindje last heeft van tandjes? Ook ...
Natuurlijk mag dat. Alleen niet teveel en te vaak. Jij kunt het beste inschatten wanneer je kleine er behoefte aan heeft en als het langer dan drie dagen duurt kun je contact zoeken met de huisarts. Dit hebben wij eerder al gedaan toen hij erg last had van z’n oren door de tandjes en die zei dat voor het slapen gaan s avonds sowieso geen probleem is en verder maximaal 3 keer per dag, maar dat doen we eigenlijk nooit.

3 jaar geleden

Reactie op Lise_xx

Mag je paracetamol (zetpil) geven als je kindje last heeft van tandjes? Ook ...
Perdolan bedoel ik

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Er was laatst iemand op t forum met 6 tandjes tegelijk... arm kind, arme ma ...
Dat was ik ook... 🙈 arm kind. Hij heeft er gelukkig weinig last van gehad tot nu toe. 4 down. 2 more to go 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Lise_xx

Perdolan bedoel ik
Jep, dat mag. Het haalt ook het ongemak weg voor je kindje

3 jaar geleden

Haha ja. Wel natuurlijk meteen ongevraagd commentaar: hoe eerder de tandjes ...
Jeetje wat een onzin weten mensen toch te verzinnen. 🙄

3 jaar geleden

Oh precies dit!

3 jaar geleden

Zijn hier ook mensen waarvan het kindje een te kort lipbandje heeft? Bij onze dochter loopt het lipbandje tot over de kaak naar het gehemelte. Onze huisarts adviseert afwachten maar ik voorzie problemen zodra er een tandje komt boven want wij mogen absoluut niet aan haar lip zitten en die zit dan wel voor het tandje waarschijnlijk dus extra kans op tandbederf ivm slecht kunnen poetsen. Mensen ervaring mee?

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Zijn hier ook mensen waarvan het kindje een te kort lipbandje heeft? Bij on ...
Mijn oudste had dit opzich kon ik nog wel goed haar tanden poetsen het was ook niet extreem kort ik kwam er pas later achter wat wss ook verklaarde waarom borstvoeding niet goed ging.. Ze is een keertje gevallen tijdens het spelen toen ze 1,5 was zoiets en toen is dat stukje dr tussen gescheurd heel sneu wel maar wel beter. Als het echt heel kort is kunnen ze het snijden. Heeft ze toevallig al boven tandjes?

3 jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Mijn oudste had dit opzich kon ik nog wel goed haar tanden poetsen het was ...
Nee nog geen tandjes. Zit in twijfel om af te wachten of om het preventief te laten laseren. Het is super kort, je ziet nooit haar bovenkaak als ze lacht bijv, haar lipbandje loopt tot over haar kaak dus ze zal ook een spleet krijgen tussen haar tanden. Had jouw dochter dat ook? Dat van het vallen en dat het dan scheurt heb ik vaker gehoord maar of dat bij mijn dochter ook kan weer ik niet gezien het bandje verbonden is met het gehemelte.

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Nee nog geen tandjes. Zit in twijfel om af te wachten of om het preventief ...
Ja dat weet ik ook niet zij heeft er geluk bij een ongeluk mee gehad dat het zo opgelost is ze heeft indd een spleet tussen haar tanden hierdoor en ik zie het bij de jongste ook al zijn 2 tanden komen nu door en ook door lipbandje zit er ruimte tussen.. Ik heb wel gehoord wanneer het kort is dat het ook kan hinderen met praten later.. Heb je een doorverwijzing van huisarts ervoor nodig? Misschien je zorgen toch nogmaals bij de huisarts neerleggen en dat je het wel erg kort vind? opzich zie je als je zelf lacht ook niet altijd je kaak maar alleen je tanden ik zal eens kijken of ik nog een foto heb waar je het op kan zien bij haar..