481 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op meisje89
Hier niks gemerkt van de tandjes qua luiers of slaap of koorts oid. Ik kwam ...
Bij m'n oudste ook nooit wat gemerkt.
Nu merk ik het bij m'n jongste wel degelijk. Maar die krijg alles te gelijk 😑 eerste 1 onderste snijtand.. en nu de andere 3 snijtanden tegelijk 😔
3 jaar geleden
Ons meisje is 5 maanden en nu het eerste tandje gezien (onderste voortand). Al weken terug begonnen met kwijlen, rode wangen, poepbroeken en ook een paar huilerige nachten. Maar toen geen tand te zien! Afgelopen dagen was ze heel vrolijk en zie ik toch ineens het tandje doorkomen. Bij ons was het dus een vrij lang proces waarbij tijdens de grootste pijn nog niks te zien was.
3 jaar geleden
Reactie op tb123
Ons meisje is 5 maanden en nu het eerste tandje gezien (onderste voortand). ...
Hier ook! Een paar weken geleden hele rode wangetjes, veel kwijlen en kauwen en aan haar oortjes trekken, maar geen tandje te bekennen. En nu zitten ze er 'opeens' en ze lijkt nu vrij weinig last te hebben! 😄
3 jaar geleden
Hier lijkt zowel boven als beneden wel iets te gebeuren... als ik denk dat hij last heeft doe ik er of chamodent of dentinox op... en qua zetpillen heb ik het advies gekregen om viburcol te geven.. dat onderdrukt niet de koorts (koorts heeft het lichaam nodig om iets te regelen) maar vermindert wel het nare gevoel. Boven de 39 geef ik ook paracetamol.
3 jaar geleden
Oortjes trekken??? 🤔 Dat doet hij als hij moe is. Misschien nu ook vanwege tandjes 😲
Jeetje, ik heb een opschrijfboekje nodig met dit alles!!niet te doen al die eventuele opties.
3 jaar geleden
Oortjes trekken??? 🤔 Dat doet hij als hij moe is. Misschien nu ook vanwege ...
Ennnnnnnnnnnnn tandjes inderdaad 😑
3 jaar geleden
Komen ze bij jullie kindjes allemaal aan de onderkant door?
Ik voel namelijk in de bovenkaak, rechts schuin een klein bobbeltje met iets scherps, ook stopt ze aan die kant vaak dingen in der mond 😂
Onderkant nog niks te zien of te voelen
3 jaar geleden
Zijn er al mama's die zijn begonnen met tandjes poetsen? Las dat je hier vanaf het doorkomen van de tandjes al mee zou moeten beginnen en dan het liefst na de laatste fles. Mijn dochter valt altijd in slaap tijdens haar laatste fles, dus om haar nou wakker te maken om haar tandjes te poetsen lijkt me geen succes. Hoe doen jullie dat?
3 jaar geleden
Reactie op JenniferKR
Zijn er al mama's die zijn begonnen met tandjes poetsen? Las dat je hier va ...
Ik wilde precies hetzelfde vragen met dezelfde reden 😅
Maar ben bang dat we toch het avondritueel erop aan moeten gaan passen… Tanden poetsen vóór de fles heeft ook weinig zin 🙈
3 jaar geleden
Reactie op JenniferKR
Zijn er al mama's die zijn begonnen met tandjes poetsen? Las dat je hier va ...
Ja! Ik was zelf bij de tandarts dus even gevraagd. Ik gebruik een vinger tandenborstel, soort koker die om mijn vinger kan en daarmee dan "poetsen". Het gaat nu vooral om het aanwennen van het mondgevoel. Tandpasta is dus ook nog niet nodig. De volgende tandarts controle (over een half jaar) neem ik hem mee. Dat schijnt goed te zijn om angsten te voorkomen. Zo went hij aan de geur en wat er gebeurt enzo.
3 jaar geleden
Reactie op Brownie
Ik kauwt en sabbelt ze op alles, ze pakt zelfs steeds mn hand om op te sabb ...
Hier hetzelfde!! Denk al 2 maand dat de tandjes komen?? 🤷🏼♀️