481 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Annika030

Zo had ik het nog niet bekeken 😢
Ik moet nu bekennen dat die kwart tand ook super schattig is als hij lacht hoor 🥰

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft nu 4 dagen alleen in de nacht verhoging...bijt al langere tijd op vanalles en kwijlt ook. Nu las is online dat het niet bewezen is dat verhoging daarvan komt, ik dacht dus wel. Iemand ook zoiets meegemaakt voor de tandjes? Overdag alles prima en in de nacht verhoging en spoken met wakker zijn? En tips zijn welkom 😁

3 jaar geleden

Reactie op Shar35

Mijn zoontje heeft nu 4 dagen alleen in de nacht verhoging...bijt al langer ...
Hadden wij ook! Na 3 dagen alleen snachts koorts kwam het tandje door. Overdag vrolijk en goede dutjes, maar snachts koorts en heel vaak wakker Helaas geen tips. Wij zijn nu een week verder en madammeke is snotverkouden en slaapt dus nog steeds erg slecht

3 jaar geleden

Hoelang hebben jullie kindjes last gehad van de tandjes? Zijn 2de tandje js nu helemaal er doorheen maar nog steeds jammeren, huilen uit het niks, flesjes niet willen drinken laat soms 100 staan en nachts komt die ineens weer maar geen koorts vraag me af of dit nog door de tandjes komt of dat die gewoon niet in zn hum is al een week niks helpt🤷‍♀️

3 jaar geleden

Mijn kleine meid (7m) heeft nu al bijna twee maanden twee tandjes en nu besluiten als andere snijtandjes dat ze allemaal wel vrijwel tegelijkertijd ook door kunnen komen 🤪. Arm meisje... En ze heeft er behoorlijk last van en ik dus ook, want dan is ze nogal bijterig 🙈

3 jaar geleden

Weet iemand toevallig hoelang het ongeveer duurt dat een puntje echt een tandje wordt, mijn dochter heeft al een tijdje 2 puntjes en er ook last van maar de tandjes komen maar niet omhoog ?

3 jaar geleden

Hadden wij ook! Na 3 dagen alleen snachts koorts kwam het tandje door. Over ...
Ah dank je voor je reactie!! Hoop dat er dan snel een tandje komt!

3 jaar geleden

Welke tand gel is het beste?

3 jaar geleden

Reactie op hi123

Welke tand gel is het beste?
Wij gebruiken die van VSM kind Chamodent. Onze kleine doet de mond al open als hij de tube ziet 👍🏻

3 jaar geleden

Reactie op Shar35

Mijn zoontje heeft nu 4 dagen alleen in de nacht verhoging...bijt al langer ...
Er is wel een verband (correlative) tussen verhoging/koorts en tanden, de vraag is alleen of tandjes de verhoging/koorts ook echt veroorzaken (causaal verband). Dat laatste is niet wetenschappelijk aangetoond en is ook heel moeilijk te bewijzen. Je moet dan alle andere factoren uit kunnen sluiten. Bijvoorbeeld dat bij 6 maanden het imuunsysteem van je baby zelf moet/gaat leren antistoffen aan te maken en de antistoffen die bij de geboorte meegegeven zijn dan op zijn. Of dat ze door het krijgen van tanden, op alles bijten en dus ook sneller een infectietje mee pakken. Maar stress en ongemak verlaagt ook de weerstand, dus als je baby niet lekker in zn vel zit door tanden, kan verhoging zo indirect er toch voor zorgen dat je baby koorts krijgt

3 jaar geleden

Er is wel een verband (correlative) tussen verhoging/koorts en tanden, de v ...
Dank je wel voor je reactie!! Koorts is gelukkig weg, maar nog niet helemaal een goed humeur🤭😅 door de tandjes waarschijnlijk

3 jaar geleden

Hoi hoi! Poetsen jullie de net doorgekomen tandjes van je baby al? Ik las dat het wel wordt aangeraden

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Hoi hoi! Poetsen jullie de net doorgekomen tandjes van je baby al? Ik las ...
Ja zo snel mogelijk mee beginnen is het advies. Wat ik alleen lastig vind is dat ze na de voeding in de avond direct in slaapt valt. Dus dan moeten we dr wakker poetsen, dat vind ik wel een dingetje.

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Hoi hoi! Poetsen jullie de net doorgekomen tandjes van je baby al? Ik las ...
Poetsen wordt wel aangeraden! Je kan t beste een half uur tussen m voeding en het tandenpoetsen houden. Dan liever voor de laatste fles dan meteen erna. Tot de twee jaar zou 1x per dag poetsen genoeg moeten zijn. Ik heb zelf wel de voorkeur voor 2x.

3 jaar geleden

Reactie op Fitzdex

Poetsen wordt wel aangeraden! Je kan t beste een half uur tussen m voeding ...
Voor de fles heeft geen zin toch? En een half uur na zn laatste voeding gaat voor geen een baby'tje werken denk ik🤣 Ik doe hem s'avonds (19.00) in zn pyama, dan flesje en dan op bed nog wen verhaaltje en een boekje lezen. Ik zal zn tandjes voor het verhaaltje gaan poetsen. Ben benieuwd!

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Voor de fles heeft geen zin toch? En een half uur na zn laatste voeding gaa ...
Van tandenpoetsen worden de tandjes altijd schoner. Dus het heeft zeker wel zin. Overdag gaan ze ook slapen zonder tandenpoetsen. Als je tandenpoetst direct na de voeding zijn de tandjes wat zachter en kun je het tandglazuur beschadigen. Zo heeft de tandarts mij t geloof ik uitgelegd jaren geleden. Precieze details ben ik vergeten. De clou heb ik onthouden en dan was liever voor de laatste voeding dan direct erna. Maar misschien is hier een tandarts/mondhygiënist aanwezig die iets slims kan zeggen over dit onderwerp?

3 jaar geleden

Onderste 2 tandjes zijn hier binnen 1 week door 😵😱

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Tandjes? Wat zijn dat... 7,5 mnd hier.. Nog niets te zien haha 😂
Oh.. 7 weken en 10 dagen.... 2 puntjes!

3 jaar geleden

Zijn er mama’s waarvan de kindjes moeten overgeven door tandjes? Zaterdag 2x gehad en vandaag op de opvang ook.. twee onderste tandjes zijn aan het wringen.. Ik weet niet wat het anders is..

3 jaar geleden

Ons kind slijpt het verf eraf en eet het op. We weten niet meer wat te doen. Kunnen hem niet ff in de box laten