481 Reacties
3 jaar geleden
Mijn zoontje heeft nu 4 dagen alleen in de nacht verhoging...bijt al langere tijd op vanalles en kwijlt ook. Nu las is online dat het niet bewezen is dat verhoging daarvan komt, ik dacht dus wel. Iemand ook zoiets meegemaakt voor de tandjes? Overdag alles prima en in de nacht verhoging en spoken met wakker zijn? En tips zijn welkom 😁
3 jaar geleden
Reactie op Shar35
Mijn zoontje heeft nu 4 dagen alleen in de nacht verhoging...bijt al langer ...
Hadden wij ook! Na 3 dagen alleen snachts koorts kwam het tandje door. Overdag vrolijk en goede dutjes, maar snachts koorts en heel vaak wakker
Helaas geen tips. Wij zijn nu een week verder en madammeke is snotverkouden en slaapt dus nog steeds erg slecht
3 jaar geleden
Hoelang hebben jullie kindjes last gehad van de tandjes? Zijn 2de tandje js nu helemaal er doorheen maar nog steeds jammeren, huilen uit het niks, flesjes niet willen drinken laat soms 100 staan en nachts komt die ineens weer maar geen koorts vraag me af of dit nog door de tandjes komt of dat die gewoon niet in zn hum is al een week niks helpt🤷♀️
3 jaar geleden
Mijn kleine meid (7m) heeft nu al bijna twee maanden twee tandjes en nu besluiten als andere snijtandjes dat ze allemaal wel vrijwel tegelijkertijd ook door kunnen komen 🤪. Arm meisje... En ze heeft er behoorlijk last van en ik dus ook, want dan is ze nogal bijterig 🙈
3 jaar geleden
Reactie op Shar35
Mijn zoontje heeft nu 4 dagen alleen in de nacht verhoging...bijt al langer ...
Er is wel een verband (correlative) tussen verhoging/koorts en tanden, de vraag is alleen of tandjes de verhoging/koorts ook echt veroorzaken (causaal verband). Dat laatste is niet wetenschappelijk aangetoond en is ook heel moeilijk te bewijzen. Je moet dan alle andere factoren uit kunnen sluiten. Bijvoorbeeld dat bij 6 maanden het imuunsysteem van je baby zelf moet/gaat leren antistoffen aan te maken en de antistoffen die bij de geboorte meegegeven zijn dan op zijn. Of dat ze door het krijgen van tanden, op alles bijten en dus ook sneller een infectietje mee pakken. Maar stress en ongemak verlaagt ook de weerstand, dus als je baby niet lekker in zn vel zit door tanden, kan verhoging zo indirect er toch voor zorgen dat je baby koorts krijgt
3 jaar geleden
Hoi hoi!
Poetsen jullie de net doorgekomen tandjes van je baby al? Ik las dat het wel wordt aangeraden
3 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Hoi hoi!
Poetsen jullie de net doorgekomen tandjes van je baby al? Ik las ...
Ja zo snel mogelijk mee beginnen is het advies. Wat ik alleen lastig vind is dat ze na de voeding in de avond direct in slaapt valt. Dus dan moeten we dr wakker poetsen, dat vind ik wel een dingetje.
3 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Hoi hoi!
Poetsen jullie de net doorgekomen tandjes van je baby al? Ik las ...
Poetsen wordt wel aangeraden! Je kan t beste een half uur tussen m voeding en het tandenpoetsen houden. Dan liever voor de laatste fles dan meteen erna. Tot de twee jaar zou 1x per dag poetsen genoeg moeten zijn. Ik heb zelf wel de voorkeur voor 2x.
3 jaar geleden
Reactie op Fitzdex
Poetsen wordt wel aangeraden! Je kan t beste een half uur tussen m voeding ...
Voor de fles heeft geen zin toch? En een half uur na zn laatste voeding gaat voor geen een baby'tje werken denk ik🤣
Ik doe hem s'avonds (19.00) in zn pyama, dan flesje en dan op bed nog wen verhaaltje en een boekje lezen. Ik zal zn tandjes voor het verhaaltje gaan poetsen. Ben benieuwd!
3 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Voor de fles heeft geen zin toch? En een half uur na zn laatste voeding gaa ...
Van tandenpoetsen worden de tandjes altijd schoner. Dus het heeft zeker wel zin. Overdag gaan ze ook slapen zonder tandenpoetsen. Als je tandenpoetst direct na de voeding zijn de tandjes wat zachter en kun je het tandglazuur beschadigen. Zo heeft de tandarts mij t geloof ik uitgelegd jaren geleden. Precieze details ben ik vergeten. De clou heb ik onthouden en dan was liever voor de laatste voeding dan direct erna. Maar misschien is hier een tandarts/mondhygiënist aanwezig die iets slims kan zeggen over dit onderwerp?