481 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Dille
Dit vind mijn kleine tot nu toe fijnste bijtring! Alle andere keek ze er ma ...
Ik heb deze van de kruidvat. Die is ook heel fijn anderen vind hij ook niks en deze is heel "handzaam".
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Hoe poets je baby tanden? 🙈
Ik zorg dat ze op m’n schoot zit, haar ene hand om mij heen, de andere houd ik vast. Dan kan ze de tandenborstel ik elk geval niet vastpakken. En dan maar poetsen.
Overigs heb ik gisteren wel een vingertandenborstel gekocht. Heb het idee dat dat toch makkelijker is dan een gewone baby tandenborstel.
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ik vergeet het nog steeds maar probeer het wel elke avond te doen. Na zn flesje op zn kamertje even op het aankleedkussen. Dan eerst geef ik hem de tandenborstel zodat hij er even mee kan spelen. Dan doe ik er wat tandpasta op en borstel ik even en daarna geef ik hem nog even. Maar er moet nog even routine in komen🙈
3 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Ik vergeet het nog steeds maar probeer het wel elke avond te doen. Na zn fl ...
Vind het zo gek 🤪 zelf poets ik ook mijn tanden voor 't slapen, maar ze zijn nog zo klein.. Mijn moeder zei "ach zoon vaart loopt dat niet. Haal gewoon een kinder tandenborstel, en laat haar we even op kauwen.
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Nee alleen water. Tandpasta ben ik nog te bang dat hij het doorslikt en het ...
Je gebruikt speciale tandpasta geschikt voor baby’s. Die mogen ze doorslikken. Je gebruikt ook nagenoeg niks (op je tandenborstel heb je een ministreepje op de haartjes en daar doe je de tandpasta). Ik ben gelijk begonnen met tandpasta. Goed voor die kleine tandjes. Wel tandenpoetsen na de “laatste” voeding. Dan kan de tandpasta z’n werk doen.
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Op het aankleedkussen vind ik het makkelijkste en met een gewone babytandenborstel bevalt mij beter dan een vingertandenborstel (+mijn man kreeg zijn vinger er niet eens in haha). Beetje tandpasta en dan gaat die mond wel open. Soms doe ik het lipje kort zacht naar beneden dat ik het ook kan zien. Even poetsen en als hij gaat kauwen laat ik hem lekker. Die borstel gaat er dan ook wel overheen. Daarna krijgt hij de tandenborstel en stopt hij vaak de achterkant nog even in zijn mond (is daarvoor ook bedoeld)
3 jaar geleden
Reactie op Irma89
Ik wil beginnen met tanden poetsen, gebruiken jullie meteen tandpasta?
Ik gebruik geen tandpasta.
Ik ga met hem voor de spiegel staan in de badkamer, neem hem op mijn linkerarm en met rechts poets ik zijn tand en tandvlees. Daarna geef ik de tandenborstel aan hem en dan kauwt hij er even op. We doen het nu een paar weken en hij vindt het wel leuk, ik heb ook het idee dat hij het fijn vind voor zijn andere doorkomende tandje, het koude water en bijten op de borstel.