26 Reacties
5 jaar geleden
Goed idee!
Dit topic bestaat al sinds het 1e mkment dat we zwanger zijn... 🙈
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-december-2020/positieve-vibe-092z45
5 jaar geleden
Onze kleine groeit ook als kool en hij lacht en kletst er nu op los..
Vanochtend werd hij wakker en hij zat mijn mond te bestuderen toen ik tegen hem praatte en daarna zelf allerlei geluidjes te produceren.. IK SMOLT ❤️
De borstvoeding gaat hier ook als een tierelier en gezien de moeilijke start die we hadden, ben ik hier apetrots op!
En het is gewoon een heerlijk, knap en knuffelig mannetje!
5 jaar geleden
Mijn baby slaapt al vanaf week 3 in zjjn eige kamertje en gaat sinds 2 weken om 21.00 naar bed en wordt wakker om 06.00 🙈 ik zet wel de wekker om 6 anders slaapt ie zelf nog langer door en dat durf ik zelf niet😂 overdag slaapt hij ook 3 a 4 uurtjes in zijn eigen kamertje. Voor de rest lekker kletsen een vrolijk mannetje en groeit ook als kool. ❤ we mogen niet klagen
5 jaar geleden
Reactie op Madeliefjexx
Mijn baby slaapt al vanaf week 3 in zjjn eige kamertje en gaat sinds 2 weke ...
Oja en dan slaapt ie van de fles van 06.00 weer tot 10.00 verder
5 jaar geleden
Reactie op Madeliefjexx
Oja en dan slaapt ie van de fles van 06.00 weer tot 10.00 verder
Wat een luuuuuuuuxe 😳
5 jaar geleden
👶🏼 Ons meisje slaapt tegenwoordig na haar badje van 19.30-23.30 en dan van 23.45-04.00 en dan van 04.30-08.00 Mij hoor je niet klagen!
👶🏼 Sinds haar tweede sprong heeft ze hele verhalen tegen ons, gister kwam er een gil uit en daar schrok ze zelf van.
👶🏼 Verliefd op haar gesabbel op dr handjes. Heerlijk om te zien hoe ze zichzelf aan t ontdekken is.
5 jaar geleden
🥰 onze kleine man maakt savonds al uren van 7 uur achter elkaar
🥰 bleef vanmorgen voor het eerst rustig in z’n bedje liggen zonder te krijsen
🥰 is super vrolijk wanneer hij goed heeft geslapen
🥰 al een heel gesprek met ‘m gehad over aaaa en oooo
5 jaar geleden
Ons super lieve meisje! 💕 Ik mag al een heel aantal weken genieten van haar glimlach. We kletsen heel wat af samen en soms lijkt ze zelfs al een beetje hardop te lachen. Ze drinkt goed, ze krijgt borstvoeding. Ze groeit goed en huilt weinig. Ze kan ook al goed slapen in de wieg en zelf in slaap vallen. Natuurlijk lukt het ook wel eens niet en dan nog even lekker knuffelen. Ben ook super trots op haar grote broer (2,5)! Die is onwijs lief voor haar! Is plas zindelijk overdag, kan heerlijk spelen en is heel slim. Ben ook trots op mezelf dat ik al vrij snel een ritme in de dagen heb gekregen en dat ook aan blijf houden. Ik ben zelfs 's ochtends al aangekleed, haha! Ik vind het genieten 2 kinderen. ❤

5 jaar geleden
💛 M’n borstvoeding is goed op gang. Mooi om te zien dat hij groeit met “mijn” melk. (Heb niets tegen mama’s die kv geven!)
💛 Hij focust zich op objecten! Hij zat gisteren zijn boxmobiel te volgen met z’n ogen
💛 Hij “brabbelt” en lacht voluit
💛 Hij slaapt door!
💛 Overdag doet hij 2 lange “dutjes” waarvan 1x in zijn eigen ledikant
💛 Het klinkt arrogant maar zo bedoel ik het echt niet: Ik ben trots op mezelf dat ik heb kunnen ontdekken wat hem dwarszit als hij zat te krijsen en ik ben er trots op dat ik hem kan troosten.
💛 Dat moment dat jezelf de kans geeft dat mensen hem troosten, ze het opgeven en je zelf de baby wel rustig kan krijgen
Nog een punt dat ik wilde aankaarten: In het begin raakte ik vaak gefrustreerd, zat ik te huilen als hij krijste en wist ik niet wat ik kon doen. Naarmate de tijd verstreek leerde ik m’n baby kennen. Ik ken precies z’n verschillende huiltjes. Het frustreert me enorm als bijv oma of opa elk gehuil bestempelen als krampen of honger. Ik ontdekte dat zij, ondanks hun ervarenheid, het ook fout kunnen hebben. Wij zijn immers bijna 24/7 met onze baby samen en kennen hem daardoor veel beter. Dat anderen ervaren zijn betekent niet per se dat ze het altijd bij het goede eind hebben. Dit is ook een punt waar ik enorm trots ben op mezelf. Ik huil niet meer als hij krijst, ik weet gelijk te handelen, ik kan hem snel stil krijgen en ik ken zijn behoeften.
(Natuurlijk kunnen er situaties zijn waarbij je niet weet wat er aan de hand is, maar dat valt dan buiten onze macht en moet er bijv onderzoek verricht worden)
5 jaar geleden
Hier ook een blij rakkertje!
🤩 Hij slaapt tijdens de nacht 7 tot 9u aan één stuk door.
🤩 Hij is een vrolijke baby die heel vaak lacht.
🤩 Hij sabbelt sinds een paar dagen op zijn handen tijdens het ‘spelen’.
🤩 Hij drinkt goed en groeit goed (flesvoeding).
Hier moeten we wel nog wat werken aan tummy time. Hij vindt dit niet zo leuk.

5 jaar geleden
✨ ons meisje lacht steeds meer.
✨maakt veel oogcontact (zo lief)
✨ ze slaapt door van 23.00 tot 09.00
✨ ze huilt alleen vlak voor de fles of poepluier
✨ ze maakt mij zo gelukkig, mooiste wat er is
✨ en ze is echt zo knap, lief en schattig
✨ elke keer als ze wakker word begint ze te lachen
5 jaar geleden
Reactie op BabyRH
💛 M’n borstvoeding is goed op gang. Mooi om te zien dat hij groeit met “mi ...
Vooral je laatste epistel; zo herkenbaar! Ik heb tijdens zijn sprong van twee weken zo veel mee zitten huilen omdat ik er niet achter kwam wat er aan de hand was. En er werd gezegd; laten huilen, boven leggen, ze heeft vast krampjes etc etc. Nou had ze niks bijzonders behalve dr sprong en behoefte aan nabijheid maar idd; ook opa’s en oma’s kunnen t fout hebben..