123 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op baby-dec2020
Bij ons ging het als volgt: je legt de kleine neer op de tafel waar je met ...
Dankjewel voor het delen van je ervaring! Nu heb ik toch iets beter beeld van wat komen gaat.
3 jaar geleden
Reactie op Zwangermiepje
Zo te lezen zijn er al heel wat kindjes voor een heupecho geweest. Wij moet ...
Bij mij ging het heel goed. Ik moest mijn dochtertje aan de onderkant uitkleden. Toen moest ze in een soort zijliggingskussen liggen. Dus tussen 2 kussens in. Eerst de ene kant en toen de andere kant. Zelfde apparaat als voor de echo's van de zwangerschap. Beetje gel op haar heupje en toen ging hij kijken. Ik kon meekijken met de echo en mocht haar handje vasthouden, speentje mocht in. Dus ging prima. Moest onverwachts ook nog door voor een foto. Daarvoor moest ze op een tafel liggen en moest ik haar beentjes naar beneden houden. Ook met ontbloot onderlijfje. Ging ook helemaal prima.
3 jaar geleden
Reactie op Dajaplaya
Bij mij ging het heel goed. Ik moest mijn dochtertje aan de onderkant uitkl ...
Super fijn, zo'n positieve ervaring! 馃グ
3 jaar geleden
Vanmiddag is onze dochter voor de heupecho gegaan. Ik mocht niet mee, mijn man is samen met haar naar het ziekenhuis geweest. Bleek toch niet helemaal goed te zijn aan 1 kant. Volgende week een afspraak bij de orthopeed. Vind ik ook alweer retespannend 馃槓 De behandel opties worden dan besproken. Ik ga maar uit van een spreidbroekje, dan kan het denk ik alleen maar meevallen..
3 jaar geleden
Ik moet 16 april voor een echo met mn dochtertje. Ook verschil in haar bilplooi.
Ikzelf heb epifysiolyse en op jonge leeftijd mijn heup gebroken op de groeischijf. Dus ook eerste lijn en dit moet bij haar uitgesloten worden.
Best wel spannend, hopen dat ik het niet aan mijn dochtertje heb doorgegeven 馃馃徏
3 jaar geleden
Nog even een positief verhaal: wij zijn na de echo doorgestuurd naar de kinderorthopeed en ik ging al uit van een spreidbroekje, maar dit hoefde gelukkig niet. De meting viel iets anders uit en ze gaan er van uit dat het 'vanzelf' door bewegingen goed komt. Na 6 weken weer een check.
3 jaar geleden
Ik heb ook een positief verhaal. Ik ben vandaag voor de echo geweest en de arts die de echo maakte zei al dat hij niks geks zag en later ben ik nog door de orthopeed gebeld en die vertelde dat er niks aan de hand was 馃槂
3 jaar geleden
Fijn om ook de positieve verhalen te horen!
Tijdens zn laatste check bij het cb zag ik zelf ook echt wel een verschil, maar ik hebt op de een op ander manier wel het vermoeden dat het wat beter wordt ofzo..馃 hij is sinds een week ofzo ook veel meer met z'n beentjes aan het spartelen. Nouja.. nog even afwachten. 23 april hebben we de echo
3 jaar geleden
Vanmorgen met ons meisje naar de orthopeed geweest. Ik zag op de foto dat er inderdaad een afwijking is aan haar heupjes. Met name links. Ik moest meteen door en meteen de pavlik bandage aangemeten gekregen. Ze moet er echt even aan wennen en ze is niet de baby die ik ken vandaag. Hoop dat het snel beter gaat. Het is voor het goede doel en gelukkig heeft ze nog wel wat bewegingsvrijheid. We gaan ervoor, alles voor haar gezondheid!
3 jaar geleden
Reactie op Dajaplaya
Vanmorgen met ons meisje naar de orthopeed geweest. Ik zag op de foto dat e ...
Heb jij een foto van jou meisje met pavlik? Onze dochter heeft m ookmaar ik vind m zo gek zitten. Al zegt de orthopeed na een foto te hebben gestuurd dattie goed zit.. ze heeft wel bijna een luxatie...
3 jaar geleden
Reactie op Anvd
Heb jij een foto van jou meisje met pavlik? Onze dochter heeft m ookmaar ik ...
Het valt me tot nu toe zo mee! Ze was eigenlijk alleen gisterochtend wat huilerig, maar daarna was het ook klaar. Ze slaapt zoals ze normaal slaapt tot nu toe. Alleen werd ze vanmorgen om 5 uur even wakker. Ze heeft het harnasje onder haar shirt zoals je kunt zien.
3 jaar geleden
Reactie op Anvd
Hij zit bij jullie toch echt anders.. ik vind het maar gek.. zo zit de pavl ...
Ik snap waarom je het gek vindt. Als ik het vergelijk met elkaar lijkt mijn dochtertje meer in de kikkerhouding te zitten en de beentjes van jouw dochtertje zitten veel lager. Mijn dochtertje krijgt haar beentjes niet zo over elkaar zoals jouw dochtertje ze heeft op de foto. Mijn dochtertje heeft trouwens heupdysplasie, met name op links.
3 jaar geleden
Reactie op Dajaplaya
Het valt me tot nu toe zo mee! Ze was eigenlijk alleen gisterochtend wat hu ...
Is het gemakkelijk aan en uit te krijgen, voor het verschonen? En hoe doe je dat met voeden en in de auto? Het lijkt me dat je met zo'n bandage niet in de Maxi-Cosi past.. 馃 Super fijn om te horen dat het je meevalt!
3 jaar geleden
Reactie op Anvd
Ja heel makkelijk. Bij onze versie maak je alleen de voetjes los en dan ver ...
Dat klinkt goed! Heb je een indicatie gekregen hoe lang je kindje het moet dragen?
3 jaar geleden
Reactie op Zwangermiepje
Is het gemakkelijk aan en uit te krijgen, voor het verschonen? En hoe doe j ...
Ja, super makkelijk! Ik geef borstvoeding en dat lukt prima. Ze heeft nog wel iets bewegingsvrijheid. Maxi cosi gaat ook prima. Ze past ook nog in de voetenzak die we in de maxi cosi hebben en in de slaapzak. Moet alleen de kinderwagen nog even uitproberen. 馃槈