123 Reacties

3 jaar geleden

Wij zijn eind maart in het ziekenhuis geweest voor een echo. Paar dagen later te horen gekregen dat alles goed is en ze geen spreidbroekje nodig heeft. Afgelopen vrijdag toch wat alarmbellen op het consultatiebureau. Ze zagen toch een kleine afwijking en worden doorgestuurd naar de orthopeed. De orthopeed kon op de beelden van de echo ook niks zien maar morgen gaan we er heen om het te laten checken. Hopelijk valt het mee! 馃槥

3 jaar geleden

Reactie op Anvd

Oh en nu past ze nog in de maxi cosi. Anders kun je iets onder het kontje l ...
Maxi cosi heeft ook een happy hip service waarbij je een stoeltje kan huren voor de tijd dat je kindje een spreidbroekje heeft (ik had het al opgezocht omdat ik dacht het nodig te hebben)

3 jaar geleden

Ik zal ook even een update geven! Vandaag bij de orthopeed geweest nav de echo die vorige week niet goed leek. Er is inderdaad een kleine afwijking aan 1 kant, maar niet zodanig dat er nu iets moet gebeuren. Arts acht de kans groot dat het uit zichzelf herstelt, zo niet - kan er altijd nog gekeken worden naar een spreidbroekje. Voor nu over 6 weken weer controle. 馃

3 jaar geleden

Wij hebben vandaag te horen gekregen dat onze dochter donderdag een spreid broekje krijgt. Ik ben heel benieuwd hoe jullie het met de kinderwagen en de wipper doen

3 jaar geleden

Reactie op suus83

Wij hebben vandaag te horen gekregen dat onze dochter donderdag een spreid ...
Onze orthopeed zei dat we de spreidbroek zoveel mogelijk aan moesten houden, maar op sommige momenten kan dat gewoon niet, (kinderstoel, kinderwagen, wipper) ze had haar spreidbroek dus niet de hele dag aan, vooral tijdens haar slaapjes.

3 jaar geleden

Ons dochtertje past nog overal in met haar pavlik. We hebben vandaag het zitstoeltje voor aan de eettafel geprobeerd, dit ging nog net maar niet echt makkelijk. Als ze hier met pavlik niet meer in past, gaat ze daar gewoon niet meer in. Wij houden haar spreidbroek echt de hele tijd aan!

3 jaar geleden

Ik zou inderdaad ook heel consequent de spreidbroek aan blijven houden. Als die regelmatig af gaat vanwege stoeltjes of iets dergelijks, ben je mogelijk langer bezig voordat de heupjes goed zijn ontwikkeld 馃檲

3 jaar geleden

Reactie op suus83

Wij hebben vandaag te horen gekregen dat onze dochter donderdag een spreid ...
Hier heeft ons meisje ook een spreidbroekje, Pavlik heeft ze. Moet ze 23/7 aan. En daar houden we ons ook echt aan.. Ze past gewoon in haar kinderstoel, wij hebben trip trap met New born set, wel de nieuwe. En we hebben een nuna wipper. Hier past ze ook heel goed in.. En in de bak van de kinderwagen past ze ook nog goed, ligt wel helemaal boven in... Wij hebben joolz kinderwagen.. Succes ermee

3 jaar geleden

Wij zouden vandaag de echo hebben alleen mn manneke is verkouden dus we mochten niet komen. Hebben het nu een weekje verplaats.. Maar hij gaat nu naar de opvang dus hij zal wel een tijdje verkouden blijven馃

3 jaar geleden

Dag mama's met kindjes in spreidbroekjes. Hoe gaat het bij jullie? Bij ons goed. Vanmorgen een korte check gehad bij de orthopedisch instrumentmaker. Broekje zat nog goed en hoeft niet anders afgesteld te worden. Over 3 weken weer een controle en dan met foto. Spannend wel! Hoop dat er verbetering te zien is!

3 jaar geleden

Reactie op Dajaplaya

Dag mama's met kindjes in spreidbroekjes. Hoe gaat het bij jullie? Bij ons ...
Hier ook alles goed. Broekje nu al bijna 2 maand om en op de foto was al vordering te zien. Nog maar 8-9 maand te gaan馃槄 Wat ik me wel afvraag: hoe doen jullie dat met tummy time? Ik nu 1x per dag paar minuten af. Wil het ook niet te lang doen omdat ze de Pavlik natuurlijk zo veel mogelijk om moet houden... maar hoop de rug en nekspieren op deze manier toch een klein beetje te kunnen onderhouden...

3 jaar geleden

Reactie op Nellekeee

Hier ook alles goed. Broekje nu al bijna 2 maand om en op de foto was al vo ...
Wij hebben fysio, en moeten een kleedje op rollen en deze onder haar buik leggenzodat ze een beetje in kruiphouding zit. Met pavlik gewoon aan!

3 jaar geleden

Maandag voor een foto en echo geweest en alles viel binnen de waardes dus mn mannetje hoeft geen broekje aan! Ik zag bij het cb met de controle van 3 maanden toch echt een verschil maar sinds een paar weken is hij veel beweeglijker met de beentjes en heupen. Ik denk dat het daardoor toch beter ontwikkeld is.

3 jaar geleden

Reactie op Anvd

Wij hebben fysio, en moeten een kleedje op rollen en deze onder haar buik l ...
Ooh dat wist ik niet! Bedankt voor de tip!

3 jaar geleden

Vanmorgen weer een r枚ntgenfoto laten maken en een afspraak met de orthopeed gehad. Hij was heel erg tevreden met wat hij zag op de foto. De heupkop en heupkom zitten weer in elkaar. De heupkom moet alleen nog ietsje eroverheen groeien zodat het ook goed blijft staan. Broekje is iets aangepast en over 6 weken weer een afspraak. Kans is aanwezig dat dan het broekje dan (gedeeltelijk) uit mag. Ik ben zo opgelucht en blij! Hoe gaat het bij jullie? Hoop ook goed.

3 jaar geleden

Reactie op Dajaplaya

Vanmorgen weer een r枚ntgenfoto laten maken en een afspraak met de orthopeed ...
Bij ons ontwikkelt de heupkom erg goed. Maar de kop zit nog steeds niet in de kom. We moeten nu verder gaan met spreiden. Hopelijk zit het dan wel in de kom. Zoniet, kringt ze een operatie en gipsbroek...

3 jaar geleden

Reactie op Anvd

Bij ons ontwikkelt de heupkom erg goed. Maar de kop zit nog steeds niet in ...
Spannend! Ik hoop dat verder spreiden genoeg effect zal hebben. Ik duim met jullie mee!

3 jaar geleden

Nu met 5.5 mnd heeft onze mini een spreidbroekje.. hebben jullie tips mbt kleding? Romper & jurk kan natuurijk goed maar ik begreep dat het kon gaan schuren op de beentje? Een broekje zou te strak zijn begreep ik? Maar een malliot is nu te warm... wat is handig met slapen??? Ze slaapt nu in een puckababy mini, denk niet dat die nog past

3 jaar geleden

Reactie op BabynrUno

Nu met 5.5 mnd heeft onze mini een spreidbroekje.. hebben jullie tips mbt k ...
Bij ons heeft ze gewoon haar eigen broekjes aan met spreidbroekje eroverheen en met dit warme weer dunne leggings. Werkt prima.

3 jaar geleden

Reactie op BabynrUno

Nu met 5.5 mnd heeft onze mini een spreidbroekje.. hebben jullie tips mbt k ...
Onze dochter slaapt nog steeds met laken en dekentje. En heeft met dit warme weer gewoon blote beentjes. Ze heeft een romper aan en wel altijd knie sokken. Omdat ze anders mega zweetvoetjes krijgt. Ze heeft tot nu toe nog geen last van schuurplekken terwijl ze echt mega bewegelijk is!