123 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op BabynrUno

Gister dacht ik nog, wat klote voor je maar geen tips helaas! Vind ik haar ...
Wat een scheet! Ons slaapzakje is wel lang. En m dus idd onder het matras gestopt en gelukkig is ze in slaap gevallen!

3 jaar geleden

Wij zijn maandag weer terug geweest naar de orthopeed. Nu is ze van de pavlik over gegaan op de campspreider. Ze vind liggen met die spreider echt heel vervelend en slapen is dus een drama nu. Iemand van jullie ook al ren campspreider? En hier op t begin ook zoveel last van? Evt tips of bemoedigende woorden? Vind t even heeeel pittig nu ze zo verdrietig is door dat stomme ding!

3 jaar geleden

Ah wat ontzettend vervelend! Hopelijk kan ze er snel aan “wennen” zodat het “normaler” wordt. Ze zijn nog zo klein en kunnen meer aan dan wij denken. Een troost is dat het fijn is dat je dit nu onderneemt en niet op latere leeftijd. Even doorzetten je bent een top moeder en dat moet je niet vergeten 💜

3 jaar geleden

Reactie op Anvd

Wij zijn maandag weer terug geweest naar de orthopeed. Nu is ze van de pavl ...
Ah, dat lijkt me super vervelend en frustrerend voor je als moeder om je kleintje zo te zien. Onze kleine meid wordt over 1,5 week weer gecontroleerd. Ze draagt de pavlik, dus daarin geen tips voor je helaas. Maar je doet het super! Beter dat er nu iets aan de afwijking wordt gedaan dan later. Nu geen pijn en/of herinneringen. Daaraan troost ik mezelf ook wel eens. Daarnaast zit ik op Facebook in een besloten groep. Als je zoekt op heupdysplasie vind je hem wel. Heel fijn om contact te hebben met 'lotgenoten' en tips te lezen/krijgen. ❤ En het is voor ons toch altijd vervelender dan voor het kind.

3 jaar geleden

Reactie op Anvd

Houd het goed in de gaten! Hier op de opvang meerdere kinderen gehad die de heup uit te kom kregen door die campspreider... 🙈 Sterkte!

3 jaar geleden

Reactie op Anvd

Arm klein meisje! Geen tips behalve inderdaad die Facebook groep, daar zijn super veel mensen die je tips kunnen geven! Het enige wat ik wel merk is dat het gewoon ook even tijd nodig hebben om te wennen, geef het 4 daagjes, kindjes zijn ook zo flexibel en passen zich makkelijk aan. Hopelijk gaat het snel beter!! Ow en ik volg een dame op insta die ook een kindje met camp spreider heeft, nienkefeddema. Sterkte!!

3 jaar geleden

Reactie op Anvd

Vriendin van mij haar kindje heeft die ook. Hij slaapt nogsteeds (11 maanden oud) beroerd. Op zijn zij/buik met 1 been ongeveer in zijn nek, slaapt ie redelijk.

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Houd het goed in de gaten! Hier op de opvang meerdere kinderen gehad die de ...
Dat hoopik niet want we zijn begonnen met subluxatie😪

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Vriendin van mij haar kindje heeft die ook. Hij slaapt nogsteeds (11 maande ...
Hahahahahha dit zijn niet de bemoedigende woorden die ik zocht🤪🤪😂

3 jaar geleden

Reactie op Anvd

Hahahahahha dit zijn niet de bemoedigende woorden die ik zocht🤪🤪😂
Snap ik, maar hij slaapt redelijk in voor mij ingewikkeld uitziende posities. Ik heb een foto van haar even geblurred, maar dit is de favo slaap houding, misschien kun je hier iets mee?

3 jaar geleden

Ik niet maar een vriendin van mij wel. Haar dochter (juli 2020) was er na een week aan gewend. Alleen toen die eraf ging (afgebouwd) was het lastig. Ze is inmiddels een jaar en een maand en je merkt dat de beentjes nog steeds in de O vorm staan. Dat duurt even. Geen idee hoelang, het is nog steeds en denk dat ze in januari volledig afgebouwd waren maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

3 jaar geleden

Reactie op Anvd

Hoe gaat het nu?

3 jaar geleden

Reactie op Annika030

Hoe gaat het nu?
Iets beter, maar nog steeds niet zoals het was voor die spreider. Ze huilt nu nog veel tot 11u, daarna valt ze wel goed in slaap tot 6u. Maar eerst hoorde ik haar van 7 tot half 7 niet 😅 nu haar hopen dat dat ding wel zn werk doet🤞

3 jaar geleden

Reactie op Anvd

Iets beter, maar nog steeds niet zoals het was voor die spreider. Ze huilt ...
Aaah nog steeds wennen misschien. Wat zegt de orthopeed over hoe lang ze de tijd nodig heeft om eraan te wennen? De avonden zullen vast zwaar voor je zijn, fijn dat ze snachts wel doorslaapt, al had ze er wel wat uurtjes aan vast mogen plakken 😉

3 jaar geleden

Reactie op Annika030

Aaah nog steeds wennen misschien. Wat zegt de orthopeed over hoe lang ze de ...
Niet gevraagd eerlijk gezegd... ze zal m toch aan moeten.. we hebben over 4 weken weer controle dus dat wachten we maar gewoon af... Hoe gaat t met de ander baby's en behandelingen?

3 jaar geleden

Reactie op Anvd

Niet gevraagd eerlijk gezegd... ze zal m toch aan moeten.. we hebben over 4 ...
Wij mochten na 3 maanden over op alleen tijdens de slaapjes. Jeuj!!! En dan 6 weekjes later weer controle echo. Ow, het is zn ander kindje nu ze het hele huis rond kan rollen! Maar heel blij dat er verbetering te zien is.

3 jaar geleden

Reactie op Anvd

Niet gevraagd eerlijk gezegd... ze zal m toch aan moeten.. we hebben over 4 ...
Bij ons gaat het super! Afgelopen controle (3 weken geleden) te horen gekregen dat haar heupjes bijna goed staan. Rechts staat al goed, links op 2 graden na niet. Daarom vanaf toen nog 4 weken doorgaan met spreiden (pavlik nog steeds) en daarna mogen we over naar alleen de nacht. En dat dan ook nog 4 weken en daarna weer op controle komen. Mochten ook overdag wat soepeler zijn in hoeveel uur dragen, dus we zijn voor het eerst wezen zwemmen afgelopen week. Zo heerlijk! Nu dus nog 1 week en dan over naar alleen de nacht. Dan heeft ze hem goed 5 maand moeten dragen. Op de foto is te zien hoe ze genoot. 😊

3 jaar geleden

🥰

3 jaar geleden

Oh, zo trots en blij! Sinds gisteren zijn we overdag spreidvrij! 🥳😊 Wat heeft ze ervan genoten om wat meer vrijheid te hebben. Benieuwd hoe het de komende tijd verder gaat. We hebben eind oktober weer een afspraak, dus tot die tijd alleen 's nachts spreiden. Hoe gaat het bij de rest?

3 jaar geleden

Ik zie nu pas deze groep. Onze dochter heeft bijna 5 maanden de pavlik gehad. Ze werd hier echter te sterk / handig voor. En heeft nu bijna 3 weken de camp spreider. Dat was weer erg wennen voor haar. In het begin een aantal zware nachten gehad. Nu gaat het een stuk beter gelukkig. Wel wat nachten meer wakker en huilen, maar we denken dat het nu door de verkoudheid komt.