81 Reacties
6 jaar geleden
Reactie op Cynthia1995
De kleine was bij 10.5 weken 6,4 cm
5,4 cm bedoelde ik
6 jaar geleden
Met 10.3 weken was het, zover ik op de echo terug kon lezen, 3,6 cm. Baarmoeder was 15 of 16 cm denk ik dan.
6 jaar geleden
Huh het is heel apart allemaal🙈 er komen verschillende lengtes bij verschillende duren. Ik had maandag de echo. Kleine was gemiddeld 4,8 cm en verloskundige zei dat ik dan uitkwam op 11+1 weken 😅🙈
6 jaar geleden
Reactie op Ljdcp
Oh😅 dat is stom van mij. Weet jij toevallig waar staat hoe groot de baby d ...
Kan ik op je echo niet terug vinden eerlijk gezegd. Dus kan ik je geen antwoord op geven. Wat ik je wel kan vertellen is dat alles tot de termijnecho een schatting is. Je kunt nu op 8,5 week uitkomen en bij de termijnecho weer bijgesteld worden door de VK.
In mn vorige zwangerschap was dat ook zo. Bij 1e echo dacht ik 8 weken te zijn en was ik 6.5 bij de termijn echo werd mn datum weer bijgesteld met 1.5e week. :)
6 jaar geleden
Het is zo vroeg in de zwangerschap ook nog lastig om het vruchtje goed op te meten, het blijft een schatting.
Bij mij meette ze het op 8+1 op 16 mm.
Naar wat ik begrijp gaat de ontwikkeling van het kleintje in de eerste fase bij iedereen zo ongeveer gelijkmatig. Daarom kunnen ze bij de termijn echo (op ongeveer 12 weken) aan de hand van de grootte opmaken hoe ver je bent en wanneer je uitgerekende datum is. Vanaf dat moment kan de ontwikkeling meer gaan verschillen.