6 Reacties

2 maanden geleden

Moet eerlijk zeggen de mijne moet nog wennen met samen spelen en kn af en toe niet stil zitten maar voor de rest gaat het goed heb ook een kleine van vijf maanden en die gaat drie keer per week opvang en de andere twee dagen bij papa Ohjaaa en hij is sneller moe merk ik ook ahahaha

2 maanden geleden

Nou ik vind het hier soms pittig met onze dochter. Ze kan echt woedeaanvallen hebben. Geen contact mee te krijgen dan. En expres dingen doen die niet mogen. Met yoghurt op de stoel smeren, overdreven de korstjes niet opeten. Als we er iets van zeggen ontstaat er kortsluiting. Heb CB gesproken erover. Is normaal voor deze leeftijd. Ik hoop dat het snel rustiger wordt. Het is doordeweeks dagelijks raak.

2 maanden geleden

Reactie op paulien291

Nou ik vind het hier soms pittig met onze dochter. Ze kan echt woedeaanvall ...
Is jouw dochter op school nog de kat uit de boom aan het kijken? Mijn zoontje wel heel erg en ik heb het idee dat er thuis dan echt alles uit komt. Qua energie, praten, zingen, maar ook slaan, gillen en gooien met vanalles. Als het een fase is dan hoop ik dat die snel voorbij gaat haha. Wat zijn de leuke of goede dingen aan deze fase?

2 maanden geleden

Reactie op paulien291

Nou ik vind het hier soms pittig met onze dochter. Ze kan echt woedeaanvall ...
Hier hetzelfde. Woede aanvallen tot en met. Soms bijna tot aan bijna spugen toe omdat ze zo schreeuwt en huilt. Complete kortsluiting waarbij ze ook gaan slaan, bijten en met spullen kan gaan gooien. Of een krukje omver leggen (dan slaat ze niet), prullenbak omver leggen (doet ze dan ook vrij rustig), maar verdere complete error. En het kan in een seconde gebeurd zijn. Dan slaat ze ineens helemaal om.

2 maanden geleden

Zelfde hier. Ik dacht dat het kwam omdat ze ook nog een zusje heeft gekregen in december maar hoe ik het bij jullie lees was het met alleen school wellicht dus ook al gebeurd dit gedrag haha. Wat hier soms helpt is dat als ik merk dat ze "vervelend" gaat doen dat ik probeer te benoemen/vragen wat er achter het gedrag zit. Dus dat ik dan niet reageer op het vervelende gedrag maar vraag: ben je misschien heel moe van school? Of: vind je het even moeilijk dat zusje op schoot zit? Dan kan ze soms beamen of benoemen wat er is en even knuffelen en stopt ze met het gedrag. Werkt niet altijd maar regelmatig wel.

3 weken geleden

Ik rakel deze topic weer even op. Ook al is het niet leuk, ik vind het wel fijn om herkenning te lezen. Ik dacht dat we het iets rustiger zouden krijgen als hij eenmaal begint met school, maar vind het nu nog vermoeiender We hebben de gekste driftbuien en hij krijst alsof we hem martelen. Soms gooit hij met spullen en ik merk dat hij zich inhoudt om me te slaan. Hij deed nog een middagdut voor hij met school begon (het lukte maar niet het weg te laten). Toen hij met school begon en vrij was, moesten we de 4/5 uurtjes echt uitzitten totdat hij naar bed kan. In overleg met zijn juffrouw haal ik hem nu elke dag eerder op, zodat hij in de middag even kan slapen. Ik mis echt m鈥檔 lieve en gezellige kleuter 馃槶 Vind het ook echt mega sneu voor hem. Alles is gewoon zo intensief en zo vermoeiend en er wordt zoveel verwacht nu