19 Reacties
5 jaar geleden
Gentiaan Violet heeft bij ons gewerkt. We zijn ook eerst begonnen Nystatine, maar het ging niet over en ik wilde niet weer zo'n fles gebruiken. De CB en lactatiekundige adviseerde gentiaan violet. Het wordt 1x daags aangebracht op de tong van je kindje en ook op je tepel. Na 1 week was het zo goed als weg.
Onze lactatiekundige adviseerde de site hieronder. Misschien dat dit ook voor jullie werkt.. succes ermee!
https://eurolac.net/product/gentiaan-violet/
5 jaar geleden
Je kan extra vierge kokosolie gebruiken! Dat werkt beter dan het spul van de dokter 🙏🏻
https://www.mamamaai.nl/kokosolie-waarvoor-gebruiken-bij-kind/
5 jaar geleden
Ons zoontje heeft ook paar plekjes in zn mondje. We lopen al bij de fysio voor andere klachten. Maar die zei. Als t in zn mondje zit zit t ook in de darmen. Is schimmel infectie. De medicijnen helpen niet zegt ze. Wij hebben nu probiotica kuur. Eerste instantie vanwege darmkrampen. Voor goede darmflora. Maar helpt ook voor infectie.. De darmkrampen zijn na 3 dagen al weg....
5 jaar geleden
Ik weet niet of je kindje ook speentjes gebruikt, maar die ook iedere dag uitkoken/steriliseren. En vaker handen wassen etc.
Bij die van ons begon het zondagavond en dinsdag einde vd middag konden we ook Nystatine ophalen. Woensdag zag ik al direct verschil. Maar ik geef geen borstvoeding en ze zeggen dat het erg besmettelijk is. Dus denk dat jullie elkaar heen en weer besmetten. Ik las in de bijsluiter dat het ook handig is om in dat geval vóór iedere voeding je tepels te wassen met lauw water, maar ik spreek dus in dat geval niet uit ervaring
5 jaar geleden
Ohh wat een horror!! Spruw 🥺😫
Wij hebben een kuur Nystatine gehad die totaal niet zijn werk deed. (Na 2 weken nog geen verbetering) Zelf behandelde ik ook vanwege Bv. en over-en-weer-besmetting. Ook bracht het bij mij ontzettend veel pijn mee, dat ik op sommige dagen niet eens mn armen kon bewegen en dus plat lag 🥺.
Mijn ervaring is dat het sneller overgaat als ik ga kolven.
Ik ben toen ook gestopt met de Nystatine vanwege extreme krampjes bij mijn kleintje.
Flessen en spenen na elke beurt uitkoken. Toen was het echt binnen 4-5 dagen voorbij.
Sterkte lieve mama, hoop dat het snel over is en leef met je mee! 🤗
5 jaar geleden
Hier hielp pure kokosolie, icm borsten schoonmaken voor het voeden en paar keer op een dag speen steriliseren. Ik deed de olie voor en na het voeden een beetje op mijn tepel en een klein beetje op zijn tong. Ik heb telkens een klein beetje olie uit de grote pot in een klein potje gedaan om te voorkomen dat de olie in de pot 'besmet' raakt.
5 jaar geleden
Pure bosbessen sap van een Eko Plaza of De Tuinen. Beetje in een bekertje of schaaltje, gaasjes non woven om je pink wikkelen, in de sap dopen en beetje uitpersen dan in het mondje van de baby. Op het tongetje proberen te smeren, via de zijkant ook binnenkant wangen, baby zuigt ook van de vinger af.
Hier geholpen en dochterlief 6 weken had een mega plakaat op haar tong. Met 4 dagen, na elke voeding (na boertje) deze handeling uitgevoerd.
5 jaar geleden
Reactie op ndk
Gentiaan violet online bestellen. Je krijgt er wel een paarse tepel en baby ...
Jaaa.. werkt perfect!!!
5 jaar geleden
Ik was ook beetje wanhopig omdat het steeds terugkwam. Toen heb ik een bericht op de Facebookpagina van de Leche League geplaatst en daar raadden enkele mama’s me aan om een probiotica kuur te starten en ja hoor, werkte echt magisch! Ik heb druppeltjes voor m’n zoontje en pilletjes voor mezelf gehaald bij de apotheek. Lees ook even dit: https://www.mommyknowsbest.nl/spruw/