Ik zal proberen het zo kort mogelijk te houden.
Ik heb 2 kindjes 1 van 7 en een van bijna 2.
De oudste heeft sinds baby af aan last van enorme woede uitbarstingen en erg veel moeite met emotie regulatie. Als baby uitte zich dit in met zijn hoofd tegen vloer/muur/ledikant te bonken. Vanaf een jaar of 3 viel hij me echt aan, slaan schoppen gillen enz.
Nu zorgt het nog regelmatig voor problemen, omdat hij zich niet kan beheersen slaat hij af en toe een kindje op school of BSO of rent weg van de BSO naar huis.
We hebben hier meer dan eens hulp voor gezocht, en hij staat momenteel weer op de wachtlijst voor hulp.
De jongste ziet zijn uitbarstingen natuurlijk. En ik maak me toch wel zorgen over de uitbarstingen die de kleine heeft omdat ze zo lang kunnen duren.
Natuurlijk is dit ook normaal peutergedrag, maar ik vind het moeilijk te bepalen wanneer het van normaal peuter gedrag naar problematisch gedrag gaat.
Ik wil niet dat hij zijn broer achterna gaat.
De ene keer is een uitbarsting binnen een minuut of 5 10 over. Maar andere keren kan het wel een half uur of langer aanhouden en krijg ik hem niet rustig.
Hoe lang duren de uitbarstingen van jullie kindjes?
Zijn ze makkelijk te kalmeren en hoe pakken jullie dat aan?
Is er een gouden tip om ze te helpen emotie regulatie aan te leren (bij grote broer heb ik daarin duidelijk gefaald).
Toch nog een lang verhaal, sorry!