19 Reacties
5 jaar geleden
Gewoon 120 +4 maken.
Mocht ze die 10 extra nemen is het mooi mee genomen, maar ze wil anders indd na die tijd de 10 weggooien.
Appart maken wordt niet wat. Klopt je verhouding niet😉
5 jaar geleden
Reactie op emmy90's
Ik zou idd 120+4 doen en dan afgieten tot 110.
Dan kan ze er geen 4 scheppen in doen. En klopt de verhouding niet.
Daarom is een fles van 120 makkelijker
5 jaar geleden
Gewoon 120+4 aanbieden. Ik zou niet afgieten. Baby's stoppen met drinken als ze genoeg gehad hebben, dus als er dan nog een bodempje in de fles zit heeft ze genoeg, en anders drinkt ze alles op, ook prima.
5 jaar geleden
Waarom afgieten tot 110? Je kan de 120+4 toch gewoon geven en kijken wat er over blijft of dat ze het mee op drink?
5 jaar geleden
Ik zou gewoon 120 +4 flessen maken en laten drinken als ze meer drinkt drinkt ze meer. Eigenlijk moet je altijd meer geven dan ze drinken. Omdat ze dan kunnen nemen zoveel ze willen.
Geen water weggooien en wel de schepjes er in doen klopt de verhouding niet en krijgt ze krampjes
5 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ik zou gewoon 120 +4 flessen maken en laten drinken als ze meer drinkt drin ...
Ik snap dit, maar vind het wel lastig. Als onze kleine man dit doet dan loopt hij zich daarna ontzettend te overstrekken en is heel huilerig. Als we minder geven is hij veel rustiger.
Dus weten niet zo goed wat wijsheid is.
5 jaar geleden
Ik snap dit, maar vind het wel lastig. Als onze kleine man dit doet dan loo ...
Dit hebben wij ook, dus we geven minder dan ze zelf op zou drinken. Ze heeft daarna ook geen honger meer, dus lijkt me voor ons prima zo 🙂
CB gaf trouwens ook aan dat ze te veel kunnen drinken. Dat is niet nodig voor hun groei en ze kunnen last van de darmen krijgen.
5 jaar geleden
Ik snap dit, maar vind het wel lastig. Als onze kleine man dit doet dan loo ...
Tussendoor eventjes 'pauzeren' wil ook wel eens helpen. Eventjes boertje en knuffelen, en dan de rest aanbieden.
5 jaar geleden
Ik gooi zelf niets weg. Gewoon laten drinken, ze laten het zelf wel staan als ze vol zitten. De ene keer drinkt hij hier 120cc en de andere keer 150cc. Ik gooide enkel weg toen kraamzorg er was🤣
5 jaar geleden
Tussendoor eventjes 'pauzeren' wil ook wel eens helpen. Eventjes boertje en ...
Dit doen we al, anders heeft hij de fles in no time leeg en is hij gefrustreerd. We hebben er al de kleinste speen op zodat hij meer moeite moet doen.
5 jaar geleden
Reactie op Lilaaa
Dit hebben wij ook, dus we geven minder dan ze zelf op zou drinken. Ze heef ...
Vandaag zo gedaan en hij is weer wat rustiger. Kan ook regeldag/clusteren zijn geweest denk ik.
5 jaar geleden
Volgensmij kan je best een behoorlijke portie maken en 24 bewaren in de koelkast. Dus maak bijvoorbeeld 360ml en gebruik wat je nodig hebt. Lees wel even op de verpakking voor de zekerheid, maar toen wij begonnen met bijvoeden hadden we 3 portie verpakkingen en die heeft de kraamhulp toen gemaakt en daar pakte we steeds 20ml van. De rest bewaarde we max 24 uur afgesloten in de koelkast