16 Reacties
2 jaar geleden
Wij hadden dit ook voorheen. Als ze net een beetje beter was kwam het volgende virusje er alweer aan. Wij zijn naar een homeopaat gegaan waar wij haar klachten hebben besproken. Ondertussen al een aantal maanden een homeopathisch korreltje gekregen en echt véél minder vaak ziek. Misschien hebben jullie er wat aan!
2 jaar geleden
Hier ook een kind die meerdere keren per maand ziek is. Ik heb al vaak met de handen in het haar gezeten, want in combinatie met werken echt niet evident natuurlijk. Ik vroeg al na bij de kinderarts of er toch geen onderliggend probleem kan zijn want dat het niet normaal kan zijn dat een kind zo vaak ziek is. De kinderarts heeft mij gerustgesteld en verzekerd dat het oké is. Dat het qua zieken een heel uitzonderlijk jaar is en hik gewoon echt alles opraapt dat in de creche passeert. Uitzitten dus🤷♀️ zielig voor de kleine vent en heftig voor ons, maar niets aan te doen..
2 jaar geleden
Hier ook! Ik zeg altijd dat ik een corona baby heb... kind is in de coronatijd geboren dus kan nergens tegen. Met men oudste ging ik overal naar toe... (babyzwemmen, binnenspeeltuinen) dus die kwam veel in contact met andere kindjes en bouwde veel meer anti stoffen op. De jongste pakt elk virusje nu. Ik denk echt omdat ze niets gewend is en nu wel weer alles normaal is.
2 jaar geleden
Mijn dochter bijna nooit ziek, wel de vlekjesziekten enzo gehad, maar er niet ziek van. Mijn zoontje heeft dat allemaal veel ergere en ook andere klachten veel meer. Mijn dochter nu 5 jaar had ik het eerste jaar thuis, geen opvang, wel babyzwemmen en met mij op visite bij vrienden en familie. Met mijn zoontje, nu 15 maand, wel opvang (3* per week), veel minder vaak wezen zwemmen en visite wat beperkter... Qua blootstelling denk ik vrij gelijk en toch heel ander immuunsysteem. Mijn dochter heeft toevallig nu net voor de 2e keer in haar leven koorts...
2 jaar geleden
Ons zoontje was de eerste 10/11 maanden ook nooit ziek, geen koorts en niet verkouden. Gelukkig! We dachten nog "wauwh, wat een weerstand heeft die jongen!" Tot de laatste 4/5 maand: Hij valt van het ene virus in het andere...
De kinderarts geeft alleen een, voor ons, hele goede verklaring: Ons zoontje is midden in de lockdown geboren en kwam de eerste maanden van zijn leven amper met anderen in aanraking of op andere plekken. Hij kón daardoor ook niet ziek worden, maar ook geen weerstand opbouwen. Dat proces is hij nu pas gestart...
Voor ons verklaard dat veel!
2 jaar geleden
Bijna iedere week iets nieuws! Wij maken een grapje..m woensdag gaat hij als eerste dag in de week naar de crèche (wij zijn maandag en dinsdag vrij)... Dat geeft net genoeg incubatietijd dat hij in het weekend ziek is, om vervolgens de woensdag daarop weer vrolijk naar de crèche te kunnen ... Nu gelukkig even twee weken niets gehad, maar volgens mij komt dat wegens het mooie weer.
2 jaar geleden
Mijn dochter 15.5 maand. Is denk ik 1 keer echt ziek geweest . Toen was zij 3 maand ongeveer. Daarna is zij wel verkouden geweest maar minimaal. Ze komt gewoon met koud weer en warm weer buiten. Ik denk wel dat dit zal veranderen wanneer zij naar de crèche of iets gaat. Al die kinderen geven het aan elkaar. Dat bouwt natuurlijk wel een goeie weer stand en immuunsysteem op. Tot nu aan toe erg geluk gehad! Ik denk dat het veel helpt als je met je kind buiten bent. Daarmee bouw je ook een goeie weer stand mee op.