7 Reacties

3 jaar geleden

Ik vind zelf 2-4 jaar echt heel lang. Ik ga na onze vakantie stoppen Met kolven op het werk. Mijn kleintje is dan 8 maanden. Nu geef ik al af en toe kunstvoeding als ik merk dat het me teveel wordt. Who is ook een wereldwijde norm, ik denk dat wij hier in nl genoeg goede vervangers hebben

3 jaar geleden

2-4 jaar is top als je dat kan maar de meeste doen dat echt niet hoor! Ik heb zelf fulltime gekolfd bij de oudste en ik vond het echt heel energie slopend en intensief heb het 3 maanden volgehouden had het liefst gewoon fulltime bv gegeven maat helaas zat dat er niet in.. En 8 maanden fulltime kolven mag je echt super trots op zijn!!! Wanneer is aan jou als jij het nu genoeg vind kan je al beginnen met afbouwen evt. Advies vragen bij lactatiekundige je kan ook altijd eerst nog een tijdje een combi doen zodat je niet helemaal hoeft te stoppen je doet het hoe dan ook super wat je ook kiest.

3 jaar geleden

Eerst en vooral proficiat dat je het al zolang doet! Wauw!! Het afbouwen van kolven is denk ik gelijk aan afbouwen van live borstvoeding geven. Je laat 1 per 1 de voedingen/kolfsessies vallen. Bij mijn eerste kindje liet ik een voeding extra vallen als ik geen tot weinig stuwing meer had. Sochtends en snachts heb je het meest productie dus misschien beter smiddags of savonds een sessie laten vallen. Ik hoop dat je mijn uitleg wat begrijpt en je er iets mee bent. :) Succes!

3 jaar geleden

Voed je ook live zo ja zou ik gewoon de voeding van 11.30 overslaan en kijken wat het doet

3 jaar geleden

Bedankt voor de antwoorden!! Ik kolf 100%, dus geen live voedingen. Het is meer dat ik al van 5 naar 3x kolven ben gegaan en nog niet helemaal zie hoe ik dit weer verder terug kan brengen naar 3x zonder veel pijn. Ik probeer de momenten tussen het kolven te verlengen (waardoor ze aan het eind van de dag dichter op elkaar zitten, hopelijk kan er dan uiteindelijk 1 afvallen weer, en dan naar 2x => 1x => stop. Ik wist dus niet dat je een lactatiekundige hier ook bij kunt vragen, dat is nog wel een idee.

3 jaar geleden

Reactie op Emmeey

Bedankt voor de antwoorden!! Ik kolf 100%, dus geen live voedingen. Het is ...
Hoe ik het in die tijd heb gedaan was 1 kolf sessie elke keer iets korter en zodra ik merkte dat ik verstopping had kolfde ik hem wel helemaal leeg 1 keer schiet niet gelijk de productie weer mee terug maar een borstontsteking zit je ook niet op te wachten. Als het eventueel echt lastig is kan je er medicatie voor krijgen heb ik weleens gehoord maar ook dat moet je even overleggen met huisarts of lactatiekundige weet niet welke persoon daar precies beste voor is.

3 jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Hoe ik het in die tijd heb gedaan was 1 kolf sessie elke keer iets korter e ...
Ik had ook een enorme productie dus in 1 keer 1 laten vallen ging voor mij niet heb er echt wel even tijd voor genomen en op geef moment had me lichaam het door en werd het vanzelf steeds minder en minder