26 Reacties
5 jaar geleden
Ik paste vorige zwangerschap na een week weer in gewone broeken, wel een maatje groter omdat mn heupen wat breder zijn gebleven. Ik was heel tevreden over hoe ik eruit zag, was maar 5kg zwaarder na de bevalling dan voor de bevalling. Wel slappere huid op mn buik en mn borsten waren echt om te huilen nadat alle hormonen verdwenen waren.
Ben benieuwd hoe het deze keer gaat zijn.
5 jaar geleden
Na mijn eerste kindje viel het reeeeuze mee.. Door de borstvoeding was ik al snel slanker dan voordat ik zwanger werd.. Had alleen onder mijn navel een iets slappere huid, maar zag je alleen als ik bukte..
Ben fanatiek fitnesser, dus had gewoon een dikke 4-pack op mijn buik.. Alles kan na het krijgen van een baby hoor!
Enige probleem waren de boobies na borstvoeding.. Die waren echt slap 😭
Ben benieuwd hoe mijn buik zal zijn na de 2e!!
5 jaar geleden
Nu 3 weken later zit ik weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap. Ik was bijna 40kg aangekomen, hield heel veel vocht vast. Ik val nu bijna teveel af.. ik heb nog nooit zulke dunne beentjes gehad als nu. Komt waarschijnlijk ook door het geven van borstvoeding. Alleen mijn buik is nog wat boller, net alsof ik 12 weken zwanger ben.
5 jaar geleden
Ben nu zwanger van de tweede. Na mijn eerste zwangerschap en bevalling was ik vrijwel meteen weer op het gewicht van voor mijn zwangerschap. Was ook amper aangekomen door erg naar binnen dragen en dus ook amper kunnen eten. Door het geven van borstvoeding viel ik nog een klein beetje extra af. Mijn borsten waren na stoppen van de borstvoeding slap, maar trokken wel weer bij. Klein beetje striae aan de onderkant van mijn borsten, maar verder volledig mijn oude lijf weer terug. Ben benieuwd of het nu weer vergelijkbaar is. Heb er verder niets voor gedaan/hoeven doen.
5 jaar geleden
Veel... Na mijn 1e wel weer op gewicht gekomen maar door de keizersnede altijd een soort van 'flapje' aan de voorkant van mijn buik gehouden... Nu weer een keizersnede gehad en zie al dat dat 'flapje' alleen maar erger is geworden.. Het enige wat mij nog een strakkere buik gaat geven is een buikwandcorrectie vrees ik...
5 jaar geleden
Hier ben ik ook zo benieuwd naar! En waren jullie veel aangekomen? En weer terug op gewicht dmv borstvoeding of niet?
5 jaar geleden
Amper alleen een buik geen striee tevinden ben nu 38+2 en heb alleen wat striee op me heupen gekregen en wat dikkere boven benen begin nu vocht vast tehouden
5 jaar geleden
2,5 week geleden bevallen en geen straie er aan over gehouden. Beetje een zachte buik, maar -4 kilo van mijn startgewicht uit April en een kledingmaat kleiner 😅😂 Ik prijs mezelf gelukkig hiermee..
5 jaar geleden
Bij mijn eerste kindje was ik 20kg aangekomen tijdens de zwangerschap, waarvan ongeveer 10kg is gebleven. Deze zwangerschap 8kg aangekomen en na 3 weken 10kg afgevallen.
De eerste zwangerschap veel.last van striemen onder aan mijn buik. Na 3 maanden smeren met bio oil was daar niks meer van te zien.
Altijd wel een minder strakke buik gehouden, maar ook weinig tijd gehad om te sporten.
5 jaar geleden
Bij de eerste ben ik na 3 dagen naar huis gegaan met een gewone broek aan (wel mijn meest comfy stretch jeans dus geen strakke chino of zo). Maar het heeft wel een goeie 9 maand geduurd voor mijn hele lichaam weer was zoals vroeger, dwz terug op gewicht, strakke buik... enkel als ik mijn buikvel bij elkaar pakte zag je wel rimpeltjes, dus je zag dan dat die ooit uitgerekt was. Maar als ik gewoon stond of zat of zo zag je niks. Nu 38+6 zwanger van nummer 2, ik weet dat het even zal duren maar dat het mits gezond eten en sporten weer in orde zal komen.
5 jaar geleden
Toevallig heb ik het bijgehouden met foto's. Ik was hier heel verbaasd over hoe snel het gaat! Ik zit nu 2 kg van het gewicht voor de zwangerschap af. Ik merk wel dat mijn borsten minder stevig zijn zonder de stuwing en dat mijn buik wat slapper is. Mijn allernieuwste broeken kan ik nog niet aan, maar andere wel al😊. Ik was vlak voor de zwangerschap heel fanatiek met sporten en lette op dat we gezonde voeding deden nuttigen.

5 jaar geleden
Reactie op Rian Moderator
Veel... Na mijn 1e wel weer op gewicht gekomen maar door de keizersnede alt ...
Haha dat “flapje” zie ik ook nog na de keizersnede. 😁 Nu 6 weken geleden. Was na een week of 3 het meeste gewicht al wel weer kwijt. Was iets van 8,5kg aangekomen in totaal.
5 jaar geleden
Ik ben met 37w4d bevallen en was toen zo'n 13 kilo aangekomen. Vandaag, twee weken na de bevalling, ben ik iig de kilo's alweer kwijt (nooit gedacht overigens!). Wel merk ik dat m'n onderbuik nog 'n beetje fluffy is en m'n borsten zijn ook niet meer zo stevig als voor die tijd! Voor de rest merk ik weinig veranderingen aan m'n lichaam. Ben wel heel blij dat ik mijn normale kleding weer aan kan!!