37 Reacties
5 jaar geleden
Hier hetzelfde! Hoelaat geef je de laatste fles? Hier om 20:00 uur ongeveer en dan slaapt ze tot 2:30 en dan tot 06:30.. soms 22:00 de laatste dan slaapt ze tot 04:00! We maken haar niet wakker meer want al geven we om 00:00 nog een fles dan maakt het kwa wakker worden tijd niks uit! Wij geven 6 A73 flessen van ca 100/95 ze weegt 4200 ongeveer nu
5 jaar geleden
Mijn dame komt om de 3 a 4 uur. Komt ze eerder ga ik rekken met speentje en denk ik vaak dat ze moe is, wat vaak ook blijkt want met boosheid en speen valt ze heel gauw in slaap.
Rond 7/8 wordt de waker. Rond 11 de fles, rond 3 de fles, rond 19 de fles en dan rond 22-23 uur de fles .
5 jaar geleden
Reactie op TeddyBinky
Hier hetzelfde! Hoelaat geef je de laatste fles? Hier om 20:00 uur ongeveer ...
Ze komt dag en nacht om de 3 uur soms eerder.. het lukt gewoon niet zo goed om een fles minder te geven.. dus probeer een beetje te zoeken hoe we dit voor zouden kunnen krijgen
5 jaar geleden
Onze Sophie weegt 4330, ze is aankomende woensdag 7 weken.
Het rekensommetje waar jij het over hebt werkt bij ons ook niet.
2 weken geleden zaten we nog op 7x 90cc, inmiddels is dit 7x 120cc. Maar ook hier heeft ze tegenwoordig niet genoeg aan. Sommige voedingen geven we nu zelfs 150cc. Lijkt mij echt teveel maar ze is gewoon niet voldaan.
En soms na 120cc geef ik de borst nog. Wij geven volledig kunstvoeding, de borst is puur als ‘toetje’ of ‘tussendoor’. Meer dan 4 uur krijg ik niet tussen 2 voedingen. Ongeacht of we 120 of 150 geven.
Volgende week wil ik overleggen met het consultatiebureau want het lijkt me nogal veel.
5 jaar geleden
Mijn zoontje zit nu ook tussen de 4/4,5 kilo en krijgt 5 voedingen a 140 ml (120 +4) per 24 uur. 07:00 - 11:30 - 15:30 - 20:00 en daarna op aanvraag. Meestal meld hij zich dan rond 01:00 - 02:00 uur en vervolgens weer rond 06:00 uur (deze rekken we dan natuurlijk).
Als een baby 5 uur achter elkaar slaapt noemen ze dat al doorslapen.
Binnenkort gaan wij weer verhogen, we merken dat hij iedere keer weer wat sneller vraagt naar de voedingen.
5 jaar geleden
Overigens geven we de laatste fles rond 23.00 uur (grote fles) en dan slaapt ze tot 05.00-06.00 uur.
5 jaar geleden
Het rekensommet ...
Aantal cc = exclusief de schepjes. Bij 120 dus 4 scheppen en bij 150 zijn dat 5 scheppen.
5 jaar geleden
Reactie op xMeliss.,
Ze komt dag en nacht om de 3 uur soms eerder.. het lukt gewoon niet zo goed ...
Bij ons lukte het ook eerst niet! Het gebeurde zo ineens de een op andere dag.. Wel hielden we ons eerst echt aan om de drie uur, toen ineens dachten we we doen gewoon wat Lieke wil. Dus als ze hongersignalen heeft dan voeding maken! Zo is ze tot dit patroon gekomen haha. Hoeveel weken is jullie kindje?
5 jaar geleden
Het rekensommet ...
Hoe weet je of ze dan nog echt dorst heeft?🙈 je kunt er Johannes broodpitmeel door doen dat maakt de voeding zwaarder! Lijkt me wel veel inderdaad
5 jaar geleden
Ben een paar dagen geleden voor de 2e keer naar het CB geweest. Onze meid was 8,5 weken en 5 kilo. Ze mag 6x 120(+4) van het CB. Ook wij hebben moeite met dat ze soms eerder komt of nog honger heeft. Ze hebben me gezegd dat ze tussen de 750 en 900 per dag mag hebben. Het is 150 a 180 per kg.
5 jaar geleden
Mijn ventje weegt nu 4600 gram en drinkt gemiddeld 7x per dag. De ene keer bv ongeveer 150ml per fles en kv 120 plus 4 schepjes. Hij komt om de 3 uur. De laatste fles is rond 22.30. Dan rond 2.30 en weer om 6.30 uur. Hij is 5 weken oud.
5 jaar geleden
Met 4.2kg bied ik 6 flessen van 120cc aan per dag. Meestal laat ze nog zo'n 20-30ml over en de laatste fles drinkt ze vaak maar half leeg.
5 jaar geleden
Ons meisje is nu 6.5 week en weegt +/- 4700 gram.
Ze drink 5 a 6 flesjes van 150ml+5.
Wij voeden haar op verzoek de laatste fles krijgt ze s avonds om 22.00u en meld zich dan weer de volgende ochtend tussen 06.00 - 07.00u.
5 jaar geleden
Reactie op TeddyBinky
Hoe weet je of ze dan nog echt dorst heeft?🙈 je kunt er Johannes broodpitm ...
Tongetje uitsteken, happen, smakken, op handje sabbelen, speen accepteren totdat ze doorheeft dat er niks uit komt en dan uitspugen. Dan maak ik bijvoorbeeld 30cc bij en dan zuigt ze het nog net niet met flesje en al naar binnen 🙈
Maar goed soms twijfel ik ook wel hoor. Verschil tussen honger en zuigbehoefte is zo minimaal dat ik het ook weleens met elkaar verwar.
Johannes broodpitmeel wil ik inderdaad overleggen met het consultatiebureau.
5 jaar geleden
Het rekensommet ...
Wij gaan nu kijken hoe het gaat met 120cc hopen dat ze dan iets langer voldaan is. Ik dacht eerst dat ze na 90cc vaak nog trek had. Maar ze heeft een huiltje als ze moe is die hetzelfde lijkt als haar honger huiltje. Hier ben ik pas achter gekomen 😅
5 jaar geleden
Reactie op TeddyBinky
Bij ons lukte het ook eerst niet! Het gebeurde zo ineens de een op andere d ...
Wij houden ons ook aan de 3 uur, dit lukt soms wel soms niet. Soms komt ze al om de 2 uur. Dus toch maar iets gaan verhogen.
In de nacht wachten we wel tot Sofie zich zelf meld.
Sofie is geboren met 34.5 dus 8 weken maar gecorrigeerd bijna 3 weken. Dit maakt t voor ons soms best lastig eerlijk gezegd. Want wanneer hou je rekening met welk aantal weken 😅
5 jaar geleden
Onze prinses is bijna 8 weken en weegt 4850. Krijgt 6 flesjes per dag van 120cc om de 4 uur komt ze.
24:00-4:00/5:00-8:00-12:00-16:00-20:00
Vandaag consultatie bureau geweest en die gaven aan de laatste fles te mogen verhogen naar 150cc om zo op te bouwen naar alle flessen 150cc om de 5 uur. Hoop ook naar 23:00-6:00 te kunnen 😜