Dag dames,
Er wordt aangeraden om een (aantal) keer per dag je baby op zijn/haar buikje te leggen om nek en rug te sterken.
Hoe gaat dat bij jullie kindje? Onze dochter kan inmiddels een paar seconden het hoofd omhoog houden. Dan wel enkele centimeters.
Onze dochter is maandag 7 weken oud.
Ze kan der hoofdje helemaal optillen en dan paar sec omhoog houden daarna rolt ze door de zwaarte van der hoofdje naar je toe.
Onze kleine is 2 weken oud en houd ervan op zn buikje te liggen op je borst ...
Zo schattig he!
Consultatiebureau zei dat ik los daarvan ook nog moest oefenen op een verschoningskussen, want mijn borsten maakten het makkelijker voor hem omdat dat al een verhoging was. ;)
Wow! Hebben jullie dat geoefend? Of lukte het ineens?
Deed ze zelf eigenlijk al heel snel (denk na 2/3 weken zoiets). Ze kijkt ook altijd heel geïnteresseerd om zich heen als ze op mijn buik ligt, moet dan echt mijn hand achter haar hoofd houden.
Ons manneke is 4,5 week.. Draait al heel geïnteresseerd zijn hoofd alle kanten op en kan ook zijn nekje al behoorlijk goed omhoog houden.. Zo nieuwsgierig 🥰
Hier 2 meiden met best een verschil hierin. De rechtse heeft een heel sterk nekje en deed dit al heel goed bij 4 weken. Nu kan ze het best lang volhouden. De linkse is hier veel minder sterk in, moeten we echt nog verder trainen. Haar energie gaat helaas meer naar het verwerken van darmkrampjes... Ze zijn nu 9 weken