30 Reacties

6 jaar geleden

Hier net zo! Er waren dagen, dan kon ik echt niet meer! Maar een goede vervanging gevonden die mag tijdens de zwangerschap!

6 jaar geleden

Er zijn hooikoorts pillen voor zwangere hóór. Gewoon vraagen aan jouw huisarts!

6 jaar geleden

Reactie op Adrianaf

Er zijn hooikoorts pillen voor zwangere hóór. Gewoon vraagen aan jouw huisa ...
Ik krijg inderdaad andere voorgeschreven nu!

6 jaar geleden

Heb je al wel eens aan acupunctuur gedacht? Mijn man gaat al 5 jaar in het voorjaar naar acupunctuur en is al 5 jaar hooikoorts vrij. En met zijn technische achtergrond is hij helemaal geen zweverig type ofzo. Misschien een stuk milder dan medicatie?

6 jaar geleden

Loratadine en cetrizine zijn veilig bevonden tijdens de zwangerschap volgens mijn apotheek. Dus ik gebruik ze gewoon indien nodig!

6 jaar geleden

Mijn desloratadine was ‘B-keus’ tijdens zwangerschap hebben ze liever de veilige ‘A-keus’ dus ben ik overgestapt! Ik heb zelfs antibiotica geslikt die schadelijk is voor het vruchtje. 🙁 kloppend hartje gezien maar ook zo boos op mezelf. (Ik wist het, zei het, maar de dokter zei dat de kans dat ik zwanger zou raken zó klein was... dus. Toch niet.)

6 jaar geleden

Cetirizine mag gewoon tijdens de zwangerschap

6 jaar geleden

Reactie op MuilenP

Heb je al wel eens aan acupunctuur gedacht? Mijn man gaat al 5 jaar in het ...
Klinkt fijn, 5 jaar hooikoorts vrij, maar naalden..🙈

6 jaar geleden

Reactie op Kiwinasje

Loratadine en cetrizine zijn veilig bevonden tijdens de zwangerschap volgen ...
Ik heb/had een andere omdat die 2 bij mij helaas niet (meer) werkten..

6 jaar geleden

Reactie op Suus6

Mijn desloratadine was ‘B-keus’ tijdens zwangerschap hebben ze liever de ve ...
Ik snap je helemaal! Ik ben ook nu dan gewoon over naar een andere. Ik heb dat zelfde gevoel, je voelt je zo machteloos.. gelukkig hebben we allebei wel al een kloppend hartje mogen zien! Dat scheelt dan weer ietsje.

6 jaar geleden

Ooh apart ik slik cetirizine van Kruidvat merk (hooikoortstabletten) en mag deze gewoon innemen van vk en huisarts en neem ze al de hele tijd in. En met de baby is alles goed.

6 jaar geleden

Ik heb/had een andere omdat die 2 bij mij helaas niet (meer) werkten..
Lees nu dit, sorry

6 jaar geleden

Reactie op kimberly1991

Lees nu dit, sorry
Haha geeft niet! Die gebruikte ik in het begin ook, maar die deden hun werk niet meer.. toen overgestapt op de andere en die deed ook niks. Toen maar naar de huisarts gegaan en andere voorgeschreven gekregen, die werkte perfect! Maar die mogen niet dus niet.. dus nu weer andere 😃

6 jaar geleden

Ik snap je helemaal! Ik ben ook nu dan gewoon over naar een andere. Ik he ...
Ik heb nu cetricine die ‘vroeger’ niet werkte dus ben benieuwd of het nu wel wat doet. Iets beter dan niets... Machteloos indd. Je wilt het allerbeste, maar goed, eerste 8 weken nog geen bloed-band dus het valt allemaal nog mee... En yay voor kloppende hartjes! 😘

6 jaar geleden

Groot brok aquamarijn (edelstenen/kristallen) bij je dragen. Ik heb het om mijn nek en sindsdien hoef ik de zware medicijnen niet meer te slikken waar ik comateus van werd. Niet dat het verdwijnt maar bij mij wel 80%

6 jaar geleden

Ik heb sinds een aantal jaren ook hooikoorts en heb een hekel aan pilletjes slikken. Mijn huisarts zei toen dat tape rondom de schouderbladen misschien wel een idee was. Nou inderdaad, hij had gelijk! Ik heb na de eerste keer tape plakken 2 jaar helemaal geen last van hooikoorts gehad 😄 vorig jaar en ook dit jaar tape gehad en van de hooikoorts geen last 😄

6 jaar geleden

Reactie op AliekeZ

Ik heb sinds een aantal jaren ook hooikoorts en heb een hekel aan pilletjes ...
Dit klinkt dus echt ideaal!!

6 jaar geleden

Wat raar dat sommige cetirizine mogen gebruiken.. Heb t aan mijn vk gevraagd ze zei wel dat t de enige was wat ik beperkt zou kunnen gebruiken maar liever niet omdat nog vroeg in zwangerschap was. Dus besloten om helemaal te stoppen want beperkt heeft t ook geen zin.. gebruik nu neus spray van prevalin duur merk maar werkt wel!

6 jaar geleden

Ik gebruik de pilletjes ook niet meer. Gebruikte nog alleen neusspray van de huisarts. Vk zei dat ik toch even de bijsluiter moest checken of ik die wel mocht gebruiken. Stond in dat er niet veel over bekend was, gebruik bij de zwangerschap. Dus gebeld met ha en nu andere neusspray gekregen die wel mag icm zwangerschap.

6 jaar geleden

Ik mag gewoon loratadine 10mg slikken hoor... zowel van de HA als de VK.. gebruik ook fluticason neusspray. Had eerst desloratadine en dymista en dat mocht niet meer ivm te weinig over bekend.