28 Reacties

5 jaar geleden

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook veel minder doe. Ik knuffel wel en til mijn kleine ook op, maar echt huid op huid is te koud vind ik. Af en toe lekker samen onder de douche.

5 jaar geleden

Durf niet goed te zeggen of huid op huid slechter is dan met kleding aan. Ik doe ook meer haar op mijn buik leggen met haar buikje, maar niet bloot. Dat doen we ook maar af en toe.

5 jaar geleden

Ik zorg altijd dat als ik met haar knuffel ze met haar hoofdje op mijn huid ligt. Niet helemaal bloot, maar wel echt huid op huid..

5 jaar geleden

Ik doe ook lang niet zo vaak bloot-bloot wel trek ik heel vaak een laag van boven hemdje aan en dan ligt ze heerlijk met haar gezichtje op mijn borst. Maar uit en aankleden is niet naar hobby dus echt huid op huid is hier een hele onderneming

5 jaar geleden

Ik deed het ook maar af en toe, maar probeer het nu structureel elke ochtend te doen als ik hem omkleed. Dan lekker in de pampers een voeding geven, goed voor de productie en voor de gezelligheid!

5 jaar geleden

Ik doe hier niet aan. Te veel gedoe. Ik knuffel hem genoeg en maak mij geen zorgen om onvoldoende hechting. Daar zijn we sinds zijn bevruchting al veels te close voor. 🥰 Bij mijn vriend ligt hij 's nachts tegen zijn blote borst. Zij hebben een heel andere band op te bouwen. Bij mij is die er gewoon van nature. Hij heeft in mij gezeten, ik heb hem al vanaf het moment van de positieve test lief en knuffel, verzorg, praat en vermaak hem al sindsdien. ♥️

5 jaar geleden

Ik doe het nooit eigenlijk bij me dochter ook bijna niet gedaan. Ik knuffel me kindjes genoeg♥️

5 jaar geleden

Ik doe daar niet aan, ook bij de grote broer en zus van 11 en 13 ook niet gedaan en wij zijn super hecht met elkaar (ja ook nog nu de oudste pubert). Dus geloof daar niet zo in (wel bij couveuse kindjes overigens). Ze ligt wel regelmatig op mijn borst, denk dat dat net zo effectief is 😉. Voel je vooral niet schuldig dat je daar niet aan toe komt om welke reden dan ook. Gewoon lekker knuffelen en laten merken dat ze er mag zijn is echt wel genoeg hoor.

5 jaar geleden

K heb t na de bevalling 1 keer gedaan, een week of 2 geleden, na t uitkleden en verzorging alleen met luier lekker bij me, ja dat was fijn. Tot k hem aan ging kleden en z’n sirene in standje 6 ging, dat vond ik zo zielig dat ik het erna niet meer gedaan heb. Wel ligt hij elke dag na elke voeding lekker te knuffelen op de borst van mij of mijn vriend

5 jaar geleden

Ik vind het ook lastig om het juiste moment hiervoor te vinden, zeker ivm de kou en daarnaast gewoon tijdgebrek. Bij de eerste ook niet echt gedaan behalve na de bevalling. We douchen wel om de dag samen en dan hangt ze ook bloot tegen mij aan. Verder knuffelen we veel en ligt ze vaak tegen mijn borst.

5 jaar geleden

Na de bevalling hebben we dit niet meer gedaan . De kleine man zet het al op rrn schreeuwen zodra zijn broek uitgaat. Wel knuffelen we hem heel veel en licht hij vaak na het voeden met zn hoofd op mijn blote borst

5 jaar geleden

Hier ook weinig huid op huid ,al ligt mijn meisje wel heel vaak snachts met der hoofd op mijn borst. Momentjes wanneer ik haar verschoon en ze zo erg huilt dat ik haar even snel troost en die zachte blote beentjes voel , realiseer ik me wel weer hoe klein ze is en ik haar vaker huid op huid zou moeten nemen. De tijd gaat zo snel :(. Daarbij vind ze aan en uitkleden verschrikkelijk dus dat maakt het minder relax haha 😂

5 jaar geleden

Ik heb het laatst gedaan na een badje toen we nog even tv gingen kijken bij ons in bed. Lekker onder het dekbed (hoofdje uiteraard boven de dekens). Verder niet gedaan, vind het ook veel gedoe om alles uit te kleden.

5 jaar geleden

Ik heb t vandaag weer eens gedaan, maar door een krampjes aanval was ze er niet echt optimaal van aan t genieten. Mijn vriend en ik hadden het er gister over dat we dat eigenlijk nooit meer doen. Ik geloof wel in de waarde ervan, maar ik vind het al zo knap dat we alle andere dingen redden op een dag (wandelen, wassen, soms badderen, jezelf ook nog enigszins verzorgen, kolven, borstvoeding geven, spelen, boertjes laten, troosten bij krampjes, er zitten maar zoveel uur in een dag). Daarbij vindt ze aan en uitkleden ook niet echt een pretje. Niet alles kan op een dag en ik denk dat die hechting er ook komt door knuffelen en tegen je aanliggen.

5 jaar geleden

Ik heb alleen bij de geboorte dit gedaan.. De kraamhulp had het over dat we dat nog gingen doen samen.. Maar is helemaal niet gebeurt in de kraamweek, daarna heb ik er eigenlijk niet aan gedacht, nu pas sinds dit topic denk ik er aan. Ik denk niet dat mijn dame iets mist, ze krult zich altijd helemaal op als we knuffelen, en ze kan heerlijk slapen op mijn borst, of de nekje trainen, 🙈

5 jaar geleden

Wij doen altijd de voeding na het douchen huid op huid of de voeding voor het douchen

5 jaar geleden

In het ziekenhuis na de bevalling en in de eerste nacht in het ziekenhuis nog een keer, in de kraamweek thuis denk ik 2x. En dat was het. Ik vind het al knap dat mensen hun kind om de dag in bed kunnen doen. Ik heb mijn handen nog gewoon overvol aan voeden, verschonen, troosten, knuffelen, zorgen dat ik niet alleen maar in mn blote tieten rondloop, naar de wc gaan, zelf eten en drinken, slapen en wandelen. Al het extra is mooi meegenomen, je bent echt geen slechte moeder. Als je alles volgens het boekje zou kunnen doen zou je een baby born hebben, in plaats van een levend mensje.

5 jaar geleden

Bed = bad

5 jaar geleden

In het ziekenhuis na de bevalling en in de eerste nacht in het ziekenhuis n ...
Geweldig! Zorgen dat ik niet steeds in mn blote tieten loop is wel herkenbaar 😆

5 jaar geleden

In het ziekenhuis na de bevalling en in de eerste nacht in het ziekenhuis n ...
Dit precies ja;)