27 Reacties

5 jaar geleden

Is hij dan niet ontzettend moe? Dat heeft die van ons wel eens...

5 jaar geleden

Ons zoontje is doorgaans ook rustig en stil, totdat hij moe is. Dan krijst hij alles bijeen en wordt hij alleen rustig op de arm met tut, en zo valt hij dan ook in slaap voor zijn dutjes..

5 jaar geleden

Ons meisje heeft dit savonds als ze overdag heel veel moeite heeft met slapen , dan komt de moeheid er allemaal uit en er ze hem op het krijsen ( wij noemen het een brommer die niet straten wilt ) We hebben elke avond het zelfde ritueel en dan tijdens de fles zakt ze rustig in slaap.

5 jaar geleden

Terwijl ik dit type lig ik hem te wiegen en staat er heel hard white noise aan op mijn telefoon. Hier is het vaak tussen de laatste twee flessen onrust of krijsen. Hoort er bij zeggen ze, verwerken van de prikkels van de dag. Bij ons het is na die laatste fles altijd meteen weer over. Het is ook niet altijd, denk dat het weer een regel dag is of begin van een nieuw sprongetje. Ik snap dat het super frustrerend is. Probeer wat je kan en meer kan je niet doen. Heb je iemand die je helpt voor als je het echt even niet meer trekt?

5 jaar geleden

Als mijn kleine meid heel hard huilt, dan wilt ze meestal liefde en knuffels met mama. En ze is zeker niet gelijk stil als ik haar dan bij me pak, maar dan knuffelen we rustig en dan wordt ze steeds rustiger, en op een gegeven moment valt ze in slaap tegen me aan. Ik laat haar meestal dan ook slapen, ze kan het heel goed in bed, maar soms tegen mama is gewoon nodig. En dat zal nog wel vaak zijn, ook als ze ouder zijn. Overigens bij papa slapen is hier ook goed, het warm op de borst liggen is het hier meestal 🥰

5 jaar geleden

Ons dochtertje heeft dat ook met dagen! Volgens het cb is ze dan overdag overprikkeld en heeft ze in de avond hulp nodig om die prikkels te verwerken! Paar tips die ik kreeg: -Zorg voor voldoende rust momenten overdag. Geen geluidjes(tv/radio) en als hij wil lekker in zijn eigen bedje slapen. - warme kruik (wij hebben kipkep) geeft onze dochter erg veel rust. Misschien de warmte/het gewicht/ hoe hij aanvoelt geen idee maar het werkt - als het toch mis gaat neem je kindje mee naar jou bed; daar zijn vaak veel stoffen items dat werkt dempend. Houd je kindje lekker vast maar probeer tegelijkertijd zelf wel te ontspannen! - als niets werkt en je weet het echt niet meer dan lekker uitkleden en huid op huid❤️ Je kunt er echt vrij weinig aan doen! En soms is het heel moeilijk te achterhalen waar het vandaan komt. Probeer (hoe moeilijk soms ook) te onthouden dat het tijdelijk is❤️

5 jaar geleden

Ons dochtertje is ook een heel tevreden meisje, maar als ze een drukke dag heeft gehad en erg moe is, kan ze ook ontzettend hard huilen. Puur van vermoeidheid. Ik hou haar even rustig vast of leg haar op bed en blijf bij haar. Speentje blijven aanbieden, sussen en ze komt dan binnen enkele minuten wel tot rust. Wij houden de wakkertijden (Max. 90 minuten) sinds kort echt in de gaten, en het gaat in de avonden al beter 😊.

5 jaar geleden

Ons zoontje is een hele tevreden baby maar begon ook elke keer heel hard te huilen zo tussen 18-20 uur zoiets. Hij wilde overdag ook niet meer in de box of in babynestje slapen. Nu sinds een week ongeveer doen we het middag slaapje in zijn bedje boven en dan slaapt hij echt 4 uur aan een stuk heel rustig. Hierdoor slaapt ie tussen de andere voedingen overal weer wat rustiger. Denk dus ook teveel prikkels.

5 jaar geleden

Terwijl ik dit type lig ik hem te wiegen en staat er heel hard white noise ...
Ja mijn man is echt de rust zelf dus die blijft ten alle tijden altijd kalm, mede daardoor denk ik ook dat ik aan mezelf ga twijfelen waarom ik dat niet heb..

5 jaar geleden

Reactie op Kirsten 28

Ons meisje heeft dit savonds als ze overdag heel veel moeite heeft met slap ...
Oh ja wat bij ons ook nog wel weer werken is haar op de arm nemen ( met of zonder deken om der heen maar in ieder geval dus danig dat ze der armen niet kan bewegen ) en dan een hydrofiele doeken even over mijn schouder, haar hoofdje en heb hem dan dusdanig zo vast dat ze heel goed kan ademen. Dan is het even 4 tellen boos, maar daarna slaapt ze ook. En is de onrust weg dan kan ze zich niet laten afleiden 😊

5 jaar geleden

Bij ons ook wel eens. Door oververmoeidheid/overprikkeling. Doet ie overdag genoeg slaapjes?

5 jaar geleden

Reactie op momoftwoo

Ja mijn man is echt de rust zelf dus die blijft ten alle tijden altijd kalm ...
Misschien heb jij wat meer gebroken nachten? Dan kun je minder hebben... tenminste, ik wel 😉

5 jaar geleden

Reactie op cheryljansen92

Ons dochtertje is ook een heel tevreden meisje, maar als ze een drukke dag ...
Precies dit. Tot een maand geleden had onze kleine meid hetzelfde, altijd rond 20 u beginnen huilen eerst dachten we oké dit is het befaamde ‘huiluurtje’. Tot ik me begon te verdiepen in wakkertijden. Ik bied haar overdag genoeg slaapjes aan in de draagdoek/zak of in eigen bedje, na de laatste fles rond 20 u gaat ze slapen voor de nacht en nooit meer geen huilbui gehad.

5 jaar geleden

Heel herkenbaar ben er zelfs voor naar de dokter geweest. Was niets aan de hand. Ik hoor haar soms ook als ik 30 km verderop ben. M’n man is ook heel relaxt. Probeer ik nu ook meer te zijn.

5 jaar geleden

Wij hadden hier vanavond een ontroostbaar krijsend mannetje 😱 Dat kwam wel even binnen! 🙉 Dit weekend iets teveel prikkels gehad en te weinig slaap gehad overdag. Gelukkig bied de speen dan troost en afleiding. Duurt even maar hij ligt nu heerlijk te slapen 😴

5 jaar geleden

Dit heb ik dus iedere avond na haar flesje van 20.00 uur. Soms gaat het door tot de volgende fles om 00.00 uur en soms valt ze uiteindelijk tegen 22.30 uur in slaap.. Ik barst ook in tranen uit op die momenten. Sterker nog, ik zit er nu middenin. Kleine meid is zooo moe maar kan de slaap niet vatten ofzo ik weet niet wat er aan de hand is..

5 jaar geleden

Mijn dochtertje had dit donderdag op vrijdag nacht ineens om 2:30 uit het niets een krijs ,, nog erger dan uit de film, ik schrok me dood was binnen 1 seconde omgedraaid om te kijken wat er was. Volle paniek had ze. En waarom? Geen idee, kramp ineens ? Heb der best een tijdje moeten troosten en hoop nu elke nacht dat t niet weer gebeurd..

5 jaar geleden

Dit heb ik dus iedere avond na haar flesje van 20.00 uur. Soms gaat het doo ...
Ik had dit net ook, half uur voor z’n bad en 45 min voor z’n laatste voeding (nu) valt meneer in slaap 🙈 Ik weet ook niet wat er aan de hand is, maar ik troost, wieg, zing, praat, shhhh, gebruik white noise of doe huid op huid en uiteindelijk wordt hij altijd weer rustig. Omdat het meestal dit moment van de dag is maak ik me geen zorgen. Dat doe ik pas als hij dit ook op andere momenten gaat doen. We hebben druk weekend gehad en vandaag naar buiten geweest, hij zal wel prikkels hebben moeten verwerken. Enige dat wij kunnen doen is blijven adem halen en troosten. Straks lacht de kleine weer en is alles weer vergeten. Dikke knuffel voor jullie mama’s! We kunnen dit ook als we het even niet meer zien zitten. 💪🏻😘

5 jaar geleden

Herkenbaar! Ons kereltje krijst de laatste tijd elke avond een half uurtje, maar echt een geluid dat door merg en been gaat. Ik denk dat het logisch is dat dit je wat onzeker maakt, ook al heb je alles gedaan wat je kan doen op dat moment. Ik weet dat het steeds een momentje is, maar begin automatisch te twijfelen. Zet daar met momenten wat slaaptekort naast en ik kan soms ook even niet meer functioneren. Lijkt me niet abnormaal ☺️

5 jaar geleden

Veel baby's hebben s'avonds een huiluurtje. Hiermee verwerken ze alle prikkels van de dag. Het enige wat je op dat moment kan doen is rustig knuffelen en het uitzitten. Hoort bij de ontwikkeling. Sommige baby's hebben genoeg aan een half uurtje huilen, en anderen hebben huiluuuren. Controleer of hij geen honger of vieze luier heeft, en dan lekker knuffelen. En vooral onthouden: huilen mag, het is een vorm van ontlading. (En mee huilen mag natuurlijk ook, is niks geks aan)