8 Reacties

2 jaar geleden

Eerst liet ik hem huilen. Nu heb ik het opgegeven. Vaak wilt hij gewoon lekker naast mij slapen en dan doe ik dat. Als hij in diepe slaap is legt mijn man hem op bed. Ik laat hem zo 5 minuten zelf in slaap komen, als ik merk dat hij echt verdrietig is haal ik hem eruit. Ik ga die strijd niet aan en geniet er nog even van. Straks als ze groot zijn willen ze dat niet meer.

2 jaar geleden

Laat je ons weten hoe het gaat!? Hier hetzelfde probleem namelijk... Succes😁

2 jaar geleden

Misschien een idee om eens te luisteren naar het soort huilen. Ik weet 90% van de keren wel wat er aan de hand is, variërend van een vieze luier tot een extra knuffel nodig, waardoor ik er gelijk heen kan zonder af te wachten. Hij heeft tegenwoordig wel een protestjammertje die zie ik meestal aan tot maximaal de eindtijd van zijn muziekje (waarbij ik blijf luisteren of er niet toch wat anders aan de hand is). Daarna ga ik naar de kamer zeg dat het echt bedtijd is dikke kus in bed, muziekje aan en hij slaapt (te vroeg erheen betekent hele riedel opnieuw).

2 jaar geleden

Als het een beetje ‘zeuren’ is wacht ik ook even 5 minuten. Als het écht huilen of krijsen is ga ik er wel heen!

2 jaar geleden

Toevallig vanavond een slaapcoach thuis gehad. Ik vertelde van de timer die ik weleen zette van 5 minuten. Eerste wat ze zei was: maak daar maar 10 minuten van. 5 minuten is voor een jonge baby helemaal prima maar voor een kind van 1 is 5 minuten niks. Minimaal 10 minuten.

2 jaar geleden

Reactie op Annika030

Toevallig vanavond een slaapcoach thuis gehad. Ik vertelde van de timer die ...
Beetje off-topic maar hoe ging het met de slaapcoach? Voor zover je dat al in kunt schatten 🙂 Heb je bruikbare info/tips gehad? Hopelijk gaat het jullie helpen!

2 jaar geleden

Reactie op Lilaaa

Beetje off-topic maar hoe ging het met de slaapcoach? Voor zover je dat al ...
Ja heel goed, ze heeft best goede tips gegeven. Bij een kind van 12 maanden is 2,5 uur slaap per dag voldoende. In de ochtend niet vóór 09:00 uur laten slapen. Alles voor 09:00 uur voelt voor een kind nog als ‘nacht’. Stel ze is al om 05:00 uur wakker, toch proberen te rekken tot 09:00 uur. Half uur slaap is voldoende, als ze echt heel erg heeft lopen spoken die nacht mag het ook max een uur. In de middag dan 2 uur slaap als ze 30min heeft geslapen of 1,5 uur als ze een uur heeft geslapen. En over haar naar bed brengen dat ik dat al 4 maanden niet kan en m’n man wel. Rustig zijn, niet gestresst, dan naar bed brengen. Blijven proberen.. dus vanaf vandaag ben ik aan de beurt 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Annika030

Ja heel goed, ze heeft best goede tips gegeven. Bij een kind van 12 maand ...
Heel fijn zeg! Hoop dat het gaat helpen. Succes met naar bed brengen. Blijven proberen zal even heftig zijn als dit al 4 maanden duurt, maar je kan het 😘