72 Reacties
5 jaar geleden
Hoi,
Hier bewust een huismoeder. Ik vind het heerlijk maar ook enorm zwaar. Ik mis mijn collega’s, ik mis het om onder de mensen te zijn. Dat aspect van een huismoeder te worden heb ik zwaar onderschat. En ook de commentaar van iedereen: ‘zo jij hebt wel een luxeleventje hé heel de dag thuis series kijken, in je jogging zitten niks doen’ ik word er zo boos van.
5 jaar geleden
Hoi,
Hier bewust een huismoeder. Ik vind het heerlijk maar ook enorm zwaar ...
Ja echt hoor ik heb zowel gewerkt als thuis gezeten als moeder zijnde en ik vind thuis zitten meer werk dan "echt werken"
Zelfs mijn man zegt soms ach je hoeft toch alleen maar op de kinderen te letten🙄
Moet zeggen vroeger dacht ik ook zo voordat ik kinderen had nu weet ik wel beter😅
Wel laat ik de oudste van 2 1 dag per week naar oma gaan zij is gastouder en ze vind het heerlijk om met de andere kindjes te spelen als ze 2,5 is gaat ze naar de peuterspeelzaal zo is ze ook een beetje voorbereid op het naar school gaan straks.
5 jaar geleden
Reactie op xx_cc
Ben ook huis mama , meer omdat ik jonge mama ben (20 jaar) en wil volgend j ...
Hi ik heb bij de 1ste hetzelfde gedaan 1ste half jaar thuis en toen opleiding gestart bij de 2de zwangerschap weer thuis beland. Ik vond het pittig een kleine en opleiding ik deed bbl dus werken erbij maar als je alles goed plant en ook echt even tijd inplant voor je huiswerk en dergelijke is het zeker te doen! Succes straks met je opleiding💪
5 jaar geleden
Hoi,
Hier bewust een huismoeder. Ik vind het heerlijk maar ook enorm zwaar ...
Deze opmerkingen kan ik enigszins wel snappen. Begrijp me niet verkeerd hoor, maar tegenwoordig moet je haast wel allebei aan het werk zijn - wil je je gezin onderhouden.
Ik was graag huismoeder geweest, maar dat laten de financiën niet toe. Zeker niet met 4 kids 🥰
5 jaar geleden
Reactie op Nengel
Deze opmerkingen kan ik enigszins wel snappen. Begrijp me niet verkeerd hoo ...
Zeker waar dat het niet voor iedereen kan! Het ligt er wel aan wat voor eisen je stelt aan onderhouden ik vind dak boven me hoofd een volle koelkast en schone kleren en schoenen belangrijk voor de rest leuke dingetjes met een beetje creativiteit hoeft dat ook niet veel te kosten! Wij leven zelf niet zo breed me man verdient onder modaal maar daarvoor in plaats krijgen we dan vergoedingen die lang niet een baan compenseren maar zo kunnen we onze kinderen wel alles bieden wat ze nodig hebben🙂
Elke situatie is natuurlijk anders bij mij was het niet bewust maar noodgedwongen en uiteindelijk bewust gekozen om dit paar jaar te blijven financieel zijn we er op achteruit gegaan maar gelukkig redden we het😊
5 jaar geleden
Ik heb besloten om na einde van mijn huidige contract te stoppen met werken. Wil dan wel iets voor mezelf gaan doen maar meer om iets om handen te hebben en niet uit financieel belang. Mijn man heeft een goed lopend bedrijf en werkt ontzettend veel.
Mijn schoonmoeder wil wel 1 dag in de week blijven oppassen. Als het me niet bevalt zoek ik een nieuwe baan.
Ben wel 'bang' voor reacties uit mn omgeving maar als ik kijk naar mijn kindertijd vond ik het heel fijn dat mijn moeder er altijd was.
Wil wel als ze naar school gaat sowieso weer aan het werk. Maar hoop in de toekomst ook een tweede kindje te krijgen. 🙂
5 jaar geleden
Reactie op Nengel
Deze opmerkingen kan ik enigszins wel snappen. Begrijp me niet verkeerd hoo ...
Ik snap wat je bedoeld. Het is inderdaad een luxe en je kids te zien opgroeien, en dat allemaal dankzij de opofferingen die mijn vriend maakt om ze hard te werken en zoveel geld te verdienen. Alleen het gedeelte series kijken in mijn jogging is wat me tegensteekt. Meestal komende van mensen zonder kids 😒
5 jaar geleden
Reactie op Bloempje05
Ik heb besloten om na einde van mijn huidige contract te stoppen met werken ...
Goed dat je het zo geregeld hebt! En indd 1 dagje even kindloos is echt wel lekker🙈
Tja uiteindelijk leef je je eigen leven en als jij je het kan veroorloven waarom niet.. ik vind dat er de laatste tijd zo gepromoot word dat moeders minder werken en dat zou meer moeten zijn en 2021 kan dat niet meer blabla maar als een moeder daar blij van word en het is goed geregeld.... en daarnaast moeders die fulltime werken krijgen ook weer een volle lading dat dat zielig is voor de kinderen ik denk dat ieder het beste voor heeft en moet doen waar die zich goed bij voelt😊 je doet het toch nooit goed voor je omgeving😅
5 jaar geleden
Reactie op Mommyofboth
Goed dat je het zo geregeld hebt! En indd 1 dagje even kindloos is echt wel ...
Precies! 😃We doen allemaal wat we denken dat goed is. Tijdens mn verlof had ik dat gevoel ook wel, een volwassen gesprek missen. Tegelijkertijd zie ik het ook wel als uitdaging om wat meer uit mezelf te ondernemen en nieuwe contacten aan te gaan. Wie weet wat dit weer gaat brengen.
5 jaar geleden
Reactie op Bloempje05
Precies! 😃We doen allemaal wat we denken dat goed is. Tijdens mn verlof ha ...
Mooi dat je er zo positief in staat! Ik zit nog helemaal in me bubbel haha maar ik weet als ze weer iets ouder zijn ga ik er ook meer op uit!
5 jaar geleden
Reactie op Mommyofboth
Zeker waar dat het niet voor iedereen kan! Het ligt er wel aan wat voor eis ...
Niet lullig bedoelt hoor maar ik werk en betaal voor jouw vergoedingen. Ik had ook wel minder willen werken en meer bij mijn kind willen zijn...
5 jaar geleden
Reactie op Mommyofboth
Zeker waar dat het niet voor iedereen kan! Het ligt er wel aan wat voor eis ...
Fijn dat jullie dat samen redden 🥰
Zoals ik zei, voor ons is dat financieel niet mogelijk.
We leven ook simpel, eenvoudig. Maar het leven is nou eenmaal duur, zeker naar mate je gezin groeit.
5 jaar geleden
Niet lullig bedoelt hoor maar ik werk en betaal voor jouw vergoedingen. Ik ...
Dan ga je minder werken hou je niet tegen😉
5 jaar geleden
Niet lullig bedoelt hoor maar ik werk en betaal voor jouw vergoedingen. Ik ...
Dit begrijp ik niet? Ik ben van België misschien daarom 😅
5 jaar geleden
Zit nu in de ziektewet en moet zeggen dat ik in het begin de charme van het huismoederschap wel zag, maar hoe langer het duurt hoe meer ik terugverlang naar mijn werk. Stukje uitdaging, volwassen gesprekken even wat “anders”. Misschien is het nu ook anders door Corona. Moet ook zeggen dat ik nu al bijna een jaar niet heb gewerkt en echt blij ben met mijn vaste contract. Als ik zie hoe snel alles nu al anders is betwijfel ik of ik over een paar jaar nog makkelijk aan het werk zou komen in een functie die ik echt wil. Vind overigens huismoederschap gewoon een fulltime baan als je het actief uitvoert. Ik heb nog geen serie gekeken🤣
5 jaar geleden
Reactie op Nengel
Fijn dat jullie dat samen redden 🥰
Zoals ik zei, voor ons is dat financiee ...
Snap het heel goed! 4 kinderen is ook niet niks🙈 geniet van de momenten die je samen hebt met je kids!🥰
5 jaar geleden
Dit begrijp ik niet? Ik ben van België misschien daarom 😅
Ze maakt maandelijks een rekening naar me over😉 haha nee iedereen betaald belasting en uiteindelijk gaat er een deel naar de mensen die niet zo breed hebben zoals ik al zei in eerste instantie heb ik er ook niet voor gekozen om thuis te zitten en al wel is dat mijn keus en ja ik krijg dan een extraatje van de belasting om mezelf en het gezin te onderhouden,
maar als gemiddelde baan verdien je meer dan de toeslag die je krijgt. Daarnaast kan je niet mijn hele situatie erachter zien dus vind het beetje kort door de bocht maar ach... ik betaal ook zorgverzekering lig zelf nooit in het ziekenhuis moet ik dan maar tegen iemand zeggen die ziek is dat ik dit nu voor ze betaal als gezonde burger😅