15 Reacties

5 jaar geleden

Dit is de lichtste vorm hormooncreme waar bij baby’s vaak mee wordt gestart. Bij ons werkte het helaas niet.

5 jaar geleden

Die hadden wij ook, werkt ook niet voldoende bij ons zoontje. We hebben nu een zwaardere. Dat gaat iets beter maar nog steeds niet top

5 jaar geleden

Bij mij zoontje werkte het ook niet. Heb een nieuwe gekregen en die werkt wel. Ik maak wel een foto ¹

5 jaar geleden

Pure olijfolie gebruikte mijn moeder altijd bij ons vroeger

5 jaar geleden

Smeren jullie ook een goede vette creme erbij? En je moet de zalf ook niet te dun smeren. Dan werkt het ook niet. Je moet zo dik smeren volgens de FTU(vingertopeenheid). Als je op google zoekt op FTU smeren, vind je een folder van de KNMP. Daat staat hoeveel je voor welke leeftijd op welk lichaamsdeel moet smeren. Ik ben apothekersassistente en wij merken dat hormoonzalfjes vaak niet goed gebruikt worden en het daarom dus niet helpt. Misschien doen jullie t wel helemaal goed hoor, en helpt het gewoon niet.. maar misschien heb je wat aan deze tips!

5 jaar geleden

Ja,ik gebruik het bij de oudste van bijna 6.Had er veel moeite mee omdat het toch een hormoonzalf is.Maar het is de lichtste dosis die er is aldus de arts.Dun smeren en daarna vet houden met een vette zalf (wij kregen cetomacrogol hiervoor).Destijds toen hij 5 maanden was ook een periode gedaan.

5 jaar geleden

Reactie op Anvd

Smeren jullie ook een goede vette creme erbij? En je moet de zalf ook niet ...
Bedankt voor de reminder! 😊

5 jaar geleden

Nog een goede tip die ik vanuit het ziekenhuis kreeg is de smeerwijzer app. Daarin staat precies hoe de creme moet worden opgebracht en ook hoe je weer op een juiste manier kunt afbouwen!

5 jaar geleden

J gebruikte dit voor de hoofdhuid van mn dochter. Ze had heel erg veel last van berg en ging helemaal ontsteken en kreeg daarom dit voorgeschreven. Ze heb t twee weken gebruikt en alles weer normaal! Overigens gebruikte ik dit zelf ook, maar nu overgestapt op triamcinolon!

5 jaar geleden

Thanks dames ga t ook even proberen dan.. is indd verteld over aanbrengen vinger top. Maar is me helemaal niks over verteld over afbouwen??

5 jaar geleden

Reactie op MiniMe-Me

Thanks dames ga t ook even proberen dan.. is indd verteld over aanbrengen v ...
Dat wist ik dus ook niet, maar het afbouwen schijnt wel heel belangrijk te zijn, kijk maar eens in die app.

5 jaar geleden

Ik gebruik deze ook voor eczeem in z’n gezichtje. Het werkt wel redelijk.. maar als we 1x overslaan of wat minder doen dan is het weer terug

5 jaar geleden

Reactie op Saskia Jacobs

Dat wist ik dus ook niet, maar het afbouwen schijnt wel heel belangrijk te ...
Ik zie het indd. 2 verschillende afbouw schema's! Heel handig om te weten! :) thankss

5 jaar geleden

Reactie op Mrgt

Ik gebruik deze ook voor eczeem in z’n gezichtje. Het werkt wel redelijk.. ...
Tegen mij is weer gezegd dat deze niet in het gezicht mag worden gesmeerd..