13 Reacties

5 jaar geleden

Gewoon even ha of vk bellen voor een bloedtestje

5 jaar geleden

Zou ook de vk bellen had het ook kunnen ze zo helpen

5 jaar geleden

Verstandig om bloed te laten prikken. Tot je de uitslag hebt kan je eventueel je ijzergehalte via voeding al een beetje opkrikken.

5 jaar geleden

Ik had niet eens echt door dat ik ijzer te kort had.. Door dat de vk het wilde prikken, werd ik gewezen bloed te prikken hieruit kwam uit dat ik ijzer te kort had.. Nu medicatie, maar mijn vk gaf aan dat ik me niet helemaal op en toe ga voelen erdoor doordat de laatste trimester je moe etc kan voelen maar dat wel je lichaam die boost krijgt die hij nu mist.

5 jaar geleden

Ik had vroeger standaard ijzer tekort. Toen ben ik vitamine b12 1000 ug gaan slikken en sinds mijn 1ste zwangerschap in 2018 slik ik ook multi zwanger supplementen en floradix ijzer elixer. Ik ben daar tot op de dag van vandaag niet mee gestopt ook ivm borstvoeding en nu opnieuw zwanger. Ik merk als ik de elixer niet neem ik weer erg vermoeid raak, dus raad je zeker aan deze te proberen. Oh en me ijzer is nu altijd goed volgens de verloskundige en testen, maar dat komt dan uiteraard omdat ik al van alles er voor neem naast een gezonde voeding natuurlijk :)

5 jaar geleden

Reactie op Bathsua

Ik had vroeger standaard ijzer tekort. Toen ben ik vitamine b12 1000 ug gaa ...
Naar mijn ervaring word er trouwens al snel gezegd je ijzer zit goed, terwijl je misschien net op het randje zit of voor jouw persoonlijk eigenlijk toch te weinig. Voedingsupplementen hiervoor nemen kan nooit kwaad en je kan het maar proberen toch. Je moet het wel een tijdje slikken voordat je de werking merkt. Dus verwacht niet de volgende dag resultaat. En nogmaals de ijzer elixer ook heel fijn zeker nu tijdens de zwangerschap word dat vaker geadviseerd.

5 jaar geleden

Gedroogde abrikozen en dadels eten werkt perfect

5 jaar geleden

Reactie op Bathsua

Ik had vroeger standaard ijzer tekort. Toen ben ik vitamine b12 1000 ug gaa ...
Ik slik sowieso multi zwanger van kruidvat al van voor mijn zwangerschap

5 jaar geleden

Reactie op FreyFrey

Ik slik sowieso multi zwanger van kruidvat al van voor mijn zwangerschap
Ja ook bij zwangerschapswens en borstvoeding word deze aangeraden in te nemen :) De B12 1000ug neem je bij vermoeidheid/ijzertekort. Dat is wel een verhoogde dosis, je hebt ook gewoon B12 supplementen.

5 jaar geleden

Rosevicee ferro
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

Mij werd geadviseerd groene groenten te eten. Dit doe ik nu en werkt prima. Melk etc breekt ijzer af, dus dat iéts minderen misschien?

5 jaar geleden

Beetje ijzertekort bij mijn laatste bloedwaarden, is veel voorkomend. Zou voor de zekerheid laten prikken, dan weet je het zeker. Advies van vk was Floradix elixer innemen en zoveel mogelijk in voeding proberen aan te vullen.

5 jaar geleden

Reactie op Cookie18

Beetje ijzertekort bij mijn laatste bloedwaarden, is veel voorkomend. Zou v ...
Wat ook helpt is na de elixer een glaasje jus orange te drinken, dit helpt bij de ijzeropname. En zoals janice al zei, breekt melk dit juist weer af dus dit juist vermijden.