41 Reacties
5 jaar geleden
Zou het koemelkallergie kunnen zijn gezien het na iedere voeding is? Of zijn het wellicht krampjes? Voor beide is er speciale voeding die verlichting zou kunnen bieden. Voor jullie beide fijner lijkt me!
5 jaar geleden
Onze kleine vent heeft precies hetzelfde door krampen. Is ook al nagekeken door de kinderarts voor koemelkallergie en reflux maar zijn echt krampen door het rijpen van de darmen dus we kunnen alleen afwachten tot het beter gaat. Ik leef echt met je mee! Inderdaad iedere avond meerdere uren huilen en standaard na de flesjes. Op slechte dagen soms meer dan 10 uur achter elkaar. Wat mij heel erg helpt is om soms gewoon ongegeneerd mee te huilen en te blijven herhalen dat het een fase is die overgaat + dat hij er niets aan kan doen.
Wat hier nog wel enige verlichting lijkt te geven is sab simplex en de overstap op nutrilon omneo.
Hoop dat het bij jou snel overgaat, misschien toch koemelkallergie en/of reflux laten uitsluiten? Sterkte!!
5 jaar geleden
Dat vind ik wel abnormaal gedrag. Drinkt ze te snel? Boert ze goed?
Oh..abnormaal... hier ongeveer hetzelfde hoor. Krijsen valt meestal gelukkig mee, maar wel jammeren en huilen en ook wel krijsen, maar dat hoort er helaas een beetje bij. Zoals LISETD ook al zegt, darmen moeten nog rijpen en die krampjes moet je weg troosten... hier dus ook meestal een uur en soms helaas wel 4 uur bezig... de theorie is dat het allemaal beter gaat worden. Met allergieën zou de kleine ook uitslag moeten hebben. Het valt mij op dat dit zo snel wordt geroepen, kom het zo vaak tegen in verschillende topics hier. Het is erg vervelend en ik heb ook momenten dat ik geen idee meer heb hoe ik hem stil kan krijgen en dat het slaapgebrek je moedeloos maakt, maar het hoort helaas ook bij het ouderschap. Nog even doorbijten, het komt wel goed
5 jaar geleden
Reactie op LisetD
Onze kleine vent heeft precies hetzelfde door krampen. Is ook al nagekeken ...
Haha, wat grappig, dat doe ik soms ook! 'meehuilen' soms kijkt hij mij dan even aan van wat doe jij nu! Maar meestal is hij te druk met zijn eigen pijntjes... het blijft zo zielig om hem zo te zien
5 jaar geleden
Misschien even overleggen met cb en huisarts om koemelk allergie uit te sluiten. Osteopaat kan ook veel goed doen maar ik persoonlijk denk dat het krampjes zijn, wij zijn 2 dagen geleden begonnen met sab simplex ons meisje is nu harstikke rustig, ze schreeuwde ook na elke voeding en gad behoorlijk ook wat terug van de fles. Nu weinig last nog van 💪🏼 dat intense gehuil is vreselijk ik jank dan soms gewoon een potje mee kan best opluchten!
5 jaar geleden
Dat vind ik wel abnormaal gedrag. Drinkt ze te snel? Boert ze goed?
Hoi, begrijp mij alsjeblieft niet verkeerd! Maar het woord "abnormaal" vind ik zelf echt niet fijn klinken.. En zeker niet als het gaat over iemand anders zijn of haar kind. Waarschijnlijk bedoel je het goed, maar ik merk zelf dat ik het niet lekker vind bekken =P
5 jaar geleden
Reactie op LisetD
Onze kleine vent heeft precies hetzelfde door krampen. Is ook al nagekeken ...
Ook kun je nog van het water waarmee je het flesje maakt eerst rooibos thee maken en dan de voeding erbij en sab simplex zo doen wij het ook! Samen in strijd tegen die vervelende krampjes...
5 jaar geleden
Reactie op VRR
Hoi, begrijp mij alsjeblieft niet verkeerd! Maar het woord "abnormaal" vind ...
Misschien niet de meest juiste woordkeuze, excuses!
Maar echt krijsen na een voeding, dat klinkt mij wel heel heftig in de oren. Direct na de voeding krijsen is ook niet typerend voor krampjes, toch? Mijn baby heeft ook last van krampjes, gelukkig is dit nu met omneo en sab simplex goed onder controle te houden meestal. Maar ik zou in ieder geval wel zeker willen weten waarom ‘ie zo krijst.
Kan ook door reflux of misschien te gulzig drinken bijvoorbeeld. Of idd een allergie.
5 jaar geleden
Maar krampjes heb je toch niet meteen na inname van de voeding? Dat is meestal een halfuur na de voeding dacht ik.
Koemelkallergie moet je ook wel zien aan de huid, een baby krijgt dan vaak hele grote rode vlekken. Google maar eens een plaatje, dat zie je zo.
Mijn baby krijst ook wel eens meteen na de voeding, en dan zit hij de krauwen en heel zijn lichaamtje kronkelt. Ik denk zelf dat hij bij de mijne aan een vastzittende boer ligt of melk wat steeds omhoog komt in de vorm van verborgen reflux. Wil ook zo graag een osteopaat want dat reflux is echt vreselijk, maarja die zijn dus dicht :(
5 jaar geleden
Pff heftig hoor.. onze man heeft er s'avonds vaak ook veel last van😢 ontroostbaar..! Wij merken dat het s'avonds vaak krampjes zijn en overdag kan er nog wel eens een boer vast zitten..
Probeer anders eens of iemand even een paar uurtjes wil oppassen. Of even met je dochter wil wandelen. Snao dat het lastig is een huilende baby bij een ander achter te laten maar voor diegene is het maar heel even. En dat kan jou net even die extra rust geven! Sterkte!
5 jaar geleden
Ben je er al mee naar een kinderarts geweest? Elke voeding een uur lang krijsen zou niet nodig hoeven zijn.
Ik lees hieronder dat koemelkallergie niet kan, maar dit kan zeker wel! Mijn oudste dochter had dit ook en had alleen extreem veel spugen en daarbij had ze reflux.
Om zelf niet helemaal gek te worden zou ik haar toch eens goed na laten kijken en andere voeding proberen, geef je borstvoeding dan met een diëtiste je dieet aanpassen.
5 jaar geleden
Oe! Heel herkenbaar. Jaaa "het hoort erbij".
Dus dat standje hysterisch krijsen hoort erbij? Geen pijn, schone broek maar get flesje duurt te lang voor zijn zin.
En dan mag je het kind niet te lang laten huilen? Of troosten als het krampjes heeft etc. Komt erop neer dat ik 24/7 met hem zit. Snachts alleen maar gekreun en net geen echt huilen. Prima zou je denken, maar ik doe dus geen oog dicht. En als ik dan alvast de fles wil maken, gaat uit het niets standje hysterisch aan en moet ik hem ook nog eerst verschonen. Niet om aan te horen. "Het hoort erbij" maar ik hoop dat deze fase HEEL SNEL voorbij is. Dit is heftig hoor!
(Het gebrek aan ongeduld heeft mijn zoon duidelijk van mij... )