21 Reacties

4 jaar geleden

kan dat je wondjes in de mond hebt. je tandvlees is veel gevoeliger nml.

4 jaar geleden

Dat heb ik mijn hele zwangerschap al, met vlagen. Soms periode 's ochtends en soms juist weer 's avonds. Beide met tandenpoetsen. Bekend kwaaltje.

4 jaar geleden

Ik zie vaak bloed in m’n tandpasta. En ik heb ook vaak en bloedneus, voor mijn zwangerschap nooit last van gehad

4 jaar geleden

Door de zwangerschap is mijn tandvlees ook heel gevoelig geworden. Ik word ook wakker met bloed in mn mond.

4 jaar geleden

Ik had ook steeds bloedend en gevoelig tandvlees, totdat mijn mondhygiëniste mij Vitis aan heeft geraden. Ik ben dat gaan gebruiken tandpasta en mondwater. Is zeker niet goedkoop, maar bij mij werkt het zeker. Misschien dat iemand hier ook iets aan heeft?

4 jaar geleden

Het bloed dat ik sochtends bij m'n speeksel zie is bloederig snot. Als ik bij het wakker worden m'n neus snuit, ook veel bloedjes. Oh smakelijk onderwerp dit 😂

4 jaar geleden

Kan komen door de doorbloeding in je tandvlees of je hebt een (beginnende) tandvleesontsteking. Misschien verstandig om een afspraak te maken met de mondhygieniste. Die kan je mogelijk tips geven hoe je zorgt dat je tandvlees weer snel in goede staat komt en controleren of het een ontsteking is (is een aandachtspunt tijdens de zwangerschap).

4 jaar geleden

Heb ik ook

4 jaar geleden

Heb ik ook en bloedneus ook

4 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Kan komen door de doorbloeding in je tandvlees of je hebt een (beginnende) ...
Helemaal mee eens. Tandvleesproblemen nooit negeren en verwaarlozen. Kan echt van kwaad tot erger gaan.

4 jaar geleden

Hier ook heel veel last van en mijn tandarts zei goed te spoelen met mondspoeling zonder alcohol en goeie tandenstokers te gebruiken en vooral een zachte tandenborstel. Int begin bloed je iets erger met het gebruik van tandenstokers maar uiteindelijk gaat het weg

4 jaar geleden

Misschien tandenknars je een beetje of druk je je kaken wat op elkaar als je slaapt. Dat in combinatie met gevoelig tandvlees tijdens de zwangerschap.. Maar negeer het idd niet. Tandvlees ontsteking kan leiden tot vroege weeën/ vroeggeboorte

4 jaar geleden

Ik herken dit. Huisarts ingeschakeld omdat ik 3 dagen achter elkaar dikke klodders bloed in mijn slijm had. Ze gaf aan dat je in je zwangerschap vaker een bloedneus hebt. Dit kan, ook zonder dat het eruit komt, in je keel glijden. Dit gebeurt snachts en hoef je niet door te hebben. Daarom is het ook alleen sochtends...

2 jaar geleden

Zijn er vrouwen die hier ook last van hebben NA hun zwangerschap?

2 jaar geleden

Nee, maar jij dus wel? Heb je de HA al gebeld en wat zegt die hierover?

2 jaar geleden

Nee, maar jij dus wel? Heb je de HA al gebeld en wat zegt die hierover?
Zeker!! Maar omdat ik hypochondrie heb, ben ik op dit topic gekomen en was ik benieuwd of andere vrouwen dit ook na hun zwangerschap hebben.

2 jaar geleden

Reactie op Lizzy-1

Zeker!! Maar omdat ik hypochondrie heb, ben ik op dit topic gekomen en was ...
En wat zei je HA? Is het te verklaren? Ik ben er niet bekend mee. Lijkt me wel heel vervelend voor je.

2 jaar geleden

En wat zei je HA? Is het te verklaren? Ik ben er niet bekend mee. Lijkt m ...
Het kan vanalles zijn, bijv uit m'n mond of keel/longen. Ik vind t zo beangstigend omdat ieder deze klacht alarmerend kan zijn. Daarnaast ben ik doorgestuurd naar de KNO, mede door mijn onrust. Alleen zulke onderzoeken geven ook onrust, heeeel ingewikkeld iets allemaal. Mijn gevoel zegt ook dat er niets ergs aan de hand is, maar die angst praat als een duiveltje tegen me... Zodoende gaf dit topic mij rust, echter ben ik al wel bevallen en wilde ik uitzoeken of bloedend tandvlees ook na de bevalling kon plaatsvinden. Ik ben ook bij de tandarts geweest, en die vond mijn tandvlees wel ietwat ontstoken, daarbij ben ik bekend met heel erg tandenknarsen.

2 jaar geleden

Reactie op Lizzy-1

Het kan vanalles zijn, bijv uit m'n mond of keel/longen. Ik vind t zo beang ...
Fysiek wordt je dus al goed geholpen. Krijg je mentaal al hulp om te leren om te gaan met je angsten?

2 jaar geleden

Fysiek wordt je dus al goed geholpen. Krijg je mentaal al hulp om te leren ...
Nee, ik ben in het verleden bij een psycholoog geweest maar dat heeft destijds op dit vlak niets geholpen helaas.