15 Reacties
6 jaar geleden
Het ligt eraan wat je wilt en wat je mogelijkheden zijn. Inbakeren doe ik zelf niet, omdat baby's teveel warmte kwijt kunnen door hun armpjes omhoog te doen.
In een bedje (of co sleepen) vind ik een slaapzakje fijn.
Mijn persoonlijke voorkeur is Veilig Samen Slapen. Dus samen met de borstvoeding gevende moeder onder lakens. Daar zijn allerlei voorwaarden aan verbonden, waardoor het veilig, zo niet de veiligste slaapoptie wordt. Maar dan moet je je wel altijd strikt aan die voorwaarden houden, anders kan het snel gevaarlijk zijn.
Mijn ervaring hiermee is zeer positief; het is makkelijk, fijn, geen doorbroken nachten en enorm goed voor je bv, de ontwikkeling van de baby (nml geen stress en veel bv). En je stuurt door de nacht vaak onbewust signalen naar de baby, waardoor deze niet in een te diepe slaap raakt, wat gevaarlijk kan zijn.
Iedereen zijn eigen voorkeur natuurlijk die gerespecteerd dient te worden.
6 jaar geleden
Ligt aan je kindje. Mijn zoon sloeg zichzelf wakker en daarna was hij te druk met zn handjes in de weer, die heeft tot 1 jaar (half) ingebakerd gelegen. Dat hebben we echt heeeel geleidelijk moeten afbouwen en gaf nog wel onrustig nachten. Nu is hij 22 maanden en slaapt gelukkig al een lange tijd met "losse armen" in een slaapzak. Zonder slaapzak slaapt hij nog te onrustig.
Met baby2 ga ik wel gelijk proberen het te beperken tot een dekentje (tuck in) of slaapzak. Inbakeren wil ik voorkomen, omdat het ook echt weer afgebouwd moet worden. Maar als blijkt dat baby2 er wel echt behoefte aan heeft neem ik gelijk het slaapzakje van Love to Dream.
6 jaar geleden
Wij hebben eerst ingebakerd met een grote hydrofiele luier en daarna een slaapzakje. Die overgang ging heel soepel.
Een dekentje heeft weinig nut als die kleintjes gaan draaien en woelen.
6 jaar geleden
Wat een goede vraag.
We gaan het allemaal meemaken wat het kind fijn vind. Ik denk dat je ook wel handvaten van de kraamzorg zult krijgen.
Toch gaven ze tijdens een rondleiding bij een kdv aan dat ze babies van 3 maanden niet accepteren als ze enkel ingebakerd slapen. Is dat de normale gang van zaken?
6 jaar geleden
Het ligt maar net aan het kind. Wij hebben de zakjes van swaddle me gebruikt, bij onze eerste echt wel een tijdje, de 2e was er zo vanaf. Met name de eerste tijd hebben ze vaak wat behoefte aan geborgenheid. Ik vond deze zakjes fijn omdat het geen strakke shoarma rol was en ze wel gewoon wat konden
6 jaar geleden
Reactie op Mommjo
Wat een goede vraag.
We gaan het allemaal meemaken wat het kind fijn vind. ...
Bij ons zou ik moeten verklaren dat we toestemming geven voor inbakeren en de daarbij behorende gevolgen ons eigen risico zijn.
Wij hebben haar op de opvang een slaapzak meegegeven en thuis inbakeren. Ging prima en daardoor het afbouwen van inbakeren ook sneller.
6 jaar geleden
Bij mijn eerste was inbakeren echt de enige manier om haar te laten slapen. We hadden van die slaapzakjes van puckababy (als ik me niet vergis) waarbij de armen dicht konden, heel makkelijk.
Ik vond het eerst wat raar, maar zij werd er echt heel rustig van.