Ik weet niet waarom ik dit hier post, misschien hoop ik op een gouden tip/herkenning.
Vanaf haar geboorte draagt mijn dochter de luiers van Kruidvat, deze zaten altijd perfect. Ze lekte nooit door met plas (natuurlijk als baby soms wel met veel poep tot in haar nek😝)
Ik had nog veel luiers in maat 4 toen ze ineens steeds vaker doorlekte met plas. Okee tijd voor maat 5 dus. Ik gekocht, maar ze lekte nog steeds door. Soms deed ze zelfs een plas en liep de plas gewoon langs haar luier/of er doorheen? Ze plaste dan gewoon op de grond.
Ik vond het maar raar maar misschien zijn deze dan te groot. Ik dacht ik koop een ander merk. Dus pampers gekocht, maar precies hetzelfde verhaal. Ik moet haar echt 3x per dag omkleden omdat ze in haar broek plast…. Ik heb ook geprobeerd om vaker te verschonen maar ze is soms zeiknat en dan is haar luier helemaal niet vol.. Ik sta voor een raadsel.. iemand een tip?
Mijn dochtertje heeft dit ook, niet zo vaak, maar ik dacht dus dat het was omdat mijne gewoon veel drinkt en ook flinke plasjes doet, soms na 1 uur alweer verschonen (En ik gebruik pampers) de luierbroekjes lekken bij mij wel minder door, doe je wel die lekrandjes naar buiten als je d'r een lioer omdoet? Soms slaan die naar binnen
Hier is 4 te klein en 5 te groot waardoor ze dus doorlekt. Je hebt ook 4 + dat zou je nog kunnen proberen.
Voor de nacht meerdere varianten geprobeerd. Pampers premium protection werkt nu het beste en dan toch maat 5 en zorgen dat het goed in de liezen zit.
Sowieso moet ik overdag bij het staand verschonen haar benen omhoog/opzij doen om te zorgen dat het goed in de liezen zit.
Misschien de luiers van de Albert heijn, en dan de variant extra droog en extra zacht. Deze zijn redelijk breed. Dit was voor ons handig ivm een spreidbroekje. Die draagt ze nu niet meer maar in vind de luiers zo fijn dat ik daarbij ben gebleven. Die hebben de maren 4, 4+ en 5!
Wij hebben ook zijn periode gehad waarin veel doorlekte, zal misschien de lichaamsbouw op dat moment zijn? Luierbroekjes waren wel een stuk beter, maar ook daar wel bij af en toe... Misschien ook even kijken naar de rompertjes, of die niet te strak zitten ofzo?
Hier hetzelfde. Wilde overstappen naar vijf, maar steeds alles nacht. Zowel overdag als ‘s nachts. Ik gebruik Pampers en Zwitsal luiers. Nu volledig over op Pampers 4+ en het lijkt weer even rustiger…
Luier 5+ vd kruidvat en een luierbroekje erover heen in de nacht werkt top ...
Een luier broekje erover bleek hier ook de oplossing. Geen romper of ondergoed aan. Luier broekje doe ik trouwens achterstevoren, sluit het voor aan de bovenkant de gewone luier beter
Hier ook zo'n 3 weken gehad. Kruidvat luiers van 4+ naar 5 gaf veel lekkage. Nu voor de nacht pampers mt 5 en dan gaat het meestal goed! Wel een echte buikslaper hier! Dat bevorderd het ook niet want lekt vaak aan de voorkant/buikzijde door.
De gouden tip nog niet gevonden!
Onze dochter is een buikslaper. Bij ons werkt het om 's nachts een maat groter luierbroekje aan te trekken. Sluiten toch beter aan. Dus overdag huggies maat 4 gewone luier, in de nacht pampers maat 5 luierbroekje.
Wij hadden dit ook met Kruidvat luiers. Bloed irritant. Nu hebben wij Huggies ( altijd aanbieding bij bol.com) en nergens meer last van. Zelfs in de nacht 👌