203 Reacties
3 jaar geleden
En soms kan het zo zijn dat ze der speen wilt, of ze heeft overdag toch niet de juiste hoeveelheid voeding overdag.
Mijn dochtertje die deed dit ook, en ik kijk helemaal niet naar sprongetjes of iets( ook bij m'n oudste dochter niet ), maar echt naar m'n kleine wat ze nodig heeft.
En nu komt ze snachts alleen voor der speentje als ze der duimpje niet kan vinden. Der flessen ook allemaal.opgehoogd.
3 jaar geleden
Was hier ook zo. Geef nu 1 schepje rijstebloem in de laatste fles en ze slaapt weer door
3 jaar geleden
Herkenbaar. Ons zoontje van 15 wkn slaapt van 22:00 tot 4:00-5:00. Dan een flesje en hij slaapt hij verder tot 7:30.
Zelf heb ik meer moeite met weer inslapen. Gedeelde smart... 😉
Ze gaan vanzelf een keer doorslapen.
Voeding: Hij krijgt iets meer dan een liter per dag, volgens CB geen probleem vw lichte reflux.
Ik hoop dat de oefenhapjes over 2 weken gaan bijdragen aan het langer doorslapen.
3 jaar geleden
Dit hebben wij ook gehad. Ik denk dat het de 3/4 maanden slaapregressie is. Bij ons heeft het 1,5 week geduurd. Gelukkig ging het dus snel beter. Wij hebben overigens geen voeding aangeboden snachts. Speen er in en hopen dat ie gelijk weer insliep (dit lukte gelukkig bijna altijd wel).
3 jaar geleden
Hier iets soortgelijks. Sinds 12/13 weken werd ze telkens wat later wakker, meestal rond 5 uur maar een paar keer zelfs 6.30 (na een droomvoeding van 22.30). Sinds een week zijn we weer terug bij af en ligt ze vanaf 3 al te draaien en wil ze om 4 echt weten. Mijn hoop is ook gevestigd op oefenhapjes en rijstebloem 😅. Of anders als sprong 4 en de 4-maanden slaapregressie voorbij is, who knows 🙏🏻🙊.
3 jaar geleden
Hoi dames, onze dame sliep door van 19u30 tot ongeveer 4 u snachts. Daarna heeft ze spuitjes gehad en erg verkouden geweest waardoor ze weinig at. Ondertussen eet ze weer heel goed en zijn we gestart met oefenhapjes, maar dat doorslapen zit er niet meer in.. ik geef ze nu om 23-24 u nog een fles maar ze komt evenzeer 4 u, al een hele week.. ik snap er niks van.. nu zit ze dus terug op 6 flessen 🤷🏼♀️ zou dit nog wat tijd nodig hebben of werkt zo een nachtvoeding niet bij elk kindje?😅
3 jaar geleden
Reactie op Moema
Hoi dames, onze dame sliep door van 19u30 tot ongeveer 4 u snachts. Daarna ...
Naast de slaap regressie, kan het ook zijn dat ze nu haar voedingen aan het inhalen is die ze heeft gemist. Of heeft ze meer nodig over dag en eventueel flessen ophoge
3 jaar geleden
Bij mij nu 4 dagen slecht slapen.. begon op de dag als ik hem in bed wilde leggen keihard begon te huilen en dat elke keer weer. Nu op dag 4 heb ik daar geen last meer van maar wel dat hij snachts niet meer door slaapt. Probeerde eerst met speentje omdat ik niet wist wat het was maar dan kon ik wel 3 a 4 x lopen. Nu vannacht flesje gegeven waardoor die daarna nog even 2 a 3 uur door slaapt voor de volgende voeding. Zit nu totaal geen ritme meer in is elke dag anders met tijden haha. Maar als ik lees dat dit nog weken kan gaan duren 😖 had gehoopt dat dit weer snel over zal zijn!
3 jaar geleden
Mijn zoontje is nu 17 weken en heeft nog nooit doorgeslapen helaas😔. Ik kijk daar zo naar uit. Vanaf het moment dat hij geboren is tot nu krijgt hij rond 22 uur laatste fles en komt altijd rond 15 uur nog een keer.
Hij krijgt op dit moment 6 flessen van 180cc, 6 scheppen voeding. De fles van 22 uur met 1 schepje rijstebloem erbij. Had gehoopt dat hij nu zou doorslapen nu hij ook een oefenhapje krijgt en een fles met rijstebloem om 22 uur. Maar helaas heeft hij daar geen zin in.
Tips zijn welkom😉
3 jaar geleden
Reactie op Nicole85
Mijn zoontje is nu 17 weken en heeft nog nooit doorgeslapen helaas😔. Ik ki ...
Wij deden heel lange tijd 5 flessen van 180ml en nu ik een aantal dagen achter elkaar vrij ben, durf ik te ‘experimenteren’.
Meestal had hij om de 4 uur een fles en de laatste fles op verzoek (ook ‘s nachts net als bij jou).
Nu heb ik gisteravond om 20:00 210ml gedaan, vannacht kwam hij om 04:00 pas weer. Toen 60ml gedaan. Daarna kwam hij weer om 6:45. Toen weer 210ml. Nu even paar daagjes volhouden en kijken hoe het gaat. Tot nu toe prima! Ook heb ik de (baby-dry maat 3) luier niet verschoond bij de 04:00 fles. En hij komt ook niet meer om de 4 uur, maar om de 5 uur.
Ik vraag me alleen af hoe het gaat met het aantal schepjes. Dat was eerst 5x6=30 schepjes. Vandaag 4x7=28 schepjes (+ de 2 schepjes van vannacht). Maar als hij uiteindelijk niet meer komt ‘s nachts dan heeft hij dus een minder dan normaal. En wij beginnen met 6 maanden pas met hapjes.
Dus even afwachten hoe dit verder zal gaan 😊
3 jaar geleden
Reactie op Nicole85
Mijn zoontje is nu 17 weken en heeft nog nooit doorgeslapen helaas😔. Ik ki ...
Ik had in de andere groep over doorslapen mijn ervaring van een aloë vera plant gedeeld... Bij 3 vriendinnen heeft dit geholpen, of het was puur toeval.. Maar plant op de kamer en na 2 nachten sliepen deze kinderen opeens door.. 🙈