Beste medemoeders,
Ik las ergens tussen de vele topic over krampjes, dat we een kruitvat versie is van infacol.
Natuurlijk kan ik dit nu niet meer terug vinden. Wie weet nog om welk product het ging!?
Zodra ik mijn antwoord heb, mag dit bericht best gesloten en verwijderd worden als er anders te veel posts over dit middel is.
Sorry dat ik het niet kan vinden 🙈
Ik gebruik “sab simplex” (dit kan alleen gekocht worden bij de Duitse apotheek) in Nederland heet het “Lefax”. Werkt hier erg goed! Hij kan sneller zijn lucht kwijt raken hierdoor.
Ben ook niet kapot van infacol .. paar keer gebruikt maar mijn zoontje kree ...
Ik ben zeker dan van infacol, maar kijk portomonee vind het minder grappig. Dus ik dacht, de goedkopere versie proberen misschien werkt die net zo goed.
Maar als ik goed kijk kan ik de darmkrampen druppels van de kruitvat niet meer kopen. Helaas.
Volgens de bijsluiter geef je 5 druppels per voeding als de krampjes vooral 's ochtends zijn en als het relatief meevalt. Als dit niet voldoende helpt dan 10 druppels geven. Zijn de krampjes 's avonds het hevigst, dan 15 druppels per voeding. 15 is het maximale wat mag.
Wij geven 5 druppels per voeding, ook al komen de krampjes pas 's avonds. Dit geeft al voldoende verlichting.