17 Reacties

5 jaar geleden

Ik gebruik infacol voor elke voeding. Daarnaast geef ik omneo en voeg ik ook johannesbroodpitmeel aan toe om het iets dikker te maken (dochtertje krijgt anders last van verborgen reflux) ook geef ik afgekolfde moedermelk met johannesbroodpitmeel. Een combimatie dus. Bij ons precies hetzelfde. Vanaf de nachtvoeding rond 23 maar met name vanaf een uur of 3 tot de ochtend alleen maar pijn...

5 jaar geleden

Reactie op Sara56

Ik gebruik infacol voor elke voeding. Daarnaast geef ik omneo en voeg ik o ...
Oke!. En werkt het wel voor je dochtertje?

5 jaar geleden

Hier gebruiken we beide. We maken 150ml water aan met 3 scheppen normale en 2 scheppen omneo voeding. We gebruiken barleduc water. Voor elke voeding doen we 1 pipet met infacol en elke ochtend krijgt ze ook probiotica. Haar ontlasting blijft vaak uit en daarvoor gebruiken we ook 1x per 2 dagen 2ml lactulose (anders krijgt ze diarree).

5 jaar geleden

Hier gebruiken we beide. We maken 150ml water aan met 3 scheppen normale en ...
Wat ik wilde zeggen is dat dit voor ons eigenlijk heel goed werkt. Ze heeft soms nog wel last maar is al een stuk rustiger geworden!

5 jaar geleden

Ik ben snel met infacol gestopt, hier had het geen effect en werden de krampjes erger. Infacol werkt voor het ene kindje wel en voor de ander helaas niet. Hier werkt de omneo wel goed, duurt wel 2 weken voordat je kindje gewend is aan een nieuwe voeding. Maar de krampjes waren al snel minder. Wij gebruiken omneo in combinatie met standaard

5 jaar geleden

Hebben jullie de omneo alleen voor de reflux gebruikt of ook voor ontlasting?

5 jaar geleden

Ik geef infacol voor iedere voeding. Ze had in t begin heel veel last van darm krampjes. Nu merk ik er niks van

5 jaar geleden

Ik geef infacol, voor iedere voeding. Sinds we dit gebruiken heeft onze dochter eigenlijk geen last meer van krampjes en is ze veel rustiger en vrolijker!

5 jaar geleden

We hadden jumbo voeding standaard 1. Onze kleine had erg veel last van reflux. Omeprazol gekregen dit hiel tegen het zuur en de pijn. Toen JBPM toegevoegd. Ze gaf niet veel meer terug en leek beter te gaan met de reflux. Toen kreeg ze door de JBPM obstipatie. Hier dus weer mee gestopt met de JBPM. Toen kwamen de darmkrampjes.. infacol toegevoegd. Hielp wel wat maar toch nog steeds moeilijke stoelgang en door het persen drukte ze dus van boven de jumbo voeding er weer uit. Toen microlax moeten toedienen ivm niet poepen. Kwam grijze harde ontlasting van oude melk, zo zielig. Nog steeds last van erge krampen en moeilijke en donkere stoelgang telkens. Gestopt met jumbo voeding en nu sinds 3 dagen Hero nutrasense comfort 1 en daarbij nog steeds de infacol. Onze dame heeft sinds deze voeding geen 1 keer meer gespuugd. Wel gister ontiegelijk veel gillen en huilen van de kramp en na 10 minuten slapen telkens weer wakker door een kramp. Vanochtend zelfde. Vanmiddag heeft ze eindelijk uit zichzelf gepoept en dit was heel andere ontlasting als met de jumbo voeding. Dit was zacht en geel. Sinds vanmiddag ligt ze alleen maar slaap in te halen. Zo fijn voor haar dat ze eindelijk weer slaapt zonder pijn enhierdoor telkens wakker te worden. Het is natuurlijk even afwachten hoe het gaat de komende tijd , maar ik ben eigenlijk wel van plan om proberen te stoppen met de omeprazol omdat ze door deze (dikkere) voeding niet meer teruggeeft. Oh ja, ze liet met de jumbo voeding geen scheten ofzo. En sinds die Hero laat ze veel meer scheten.

5 jaar geleden

Hier gebruik ik nutrilon prefea & omneo samen. Omdat ik geheel over ga stappen op de omneo voeding voor der ontlasting.. Daarbij gebruiken wij elke fles sab simplex omdat infacol niet werkt bij ons.

5 jaar geleden

Reactie op Annmiek1

Oke!. En werkt het wel voor je dochtertje?
Overdag merk ik niet veel krampjes, alleen telkens wel in de nacht en vroege ochtend... dat is nog niet verdwenen. Ben van plan om sab simplex aan te schaffen voor de krampjes. Heb daar ook goede verhalen over gehoord.

5 jaar geleden

Reactie op J-A-D-E

We hadden jumbo voeding standaard 1. Onze kleine had erg veel last van refl ...
Ah, ja het is dan echt even zoeken wat goed gaat he. Vervelend dat het zo is gegaan, maar een goed teken dat ze nu uit zichzelf heeft gepoept en dat het niet zo hard meer was. Hopen dat dat zich voortzet!

5 jaar geleden

Wij gebruiken voor ons zoon ook (alleen) omneo en infacol. Hier werkt het perfect. Wel maak ik de voeding met bar le duc water. Bijna geen last meer van krampjes en hij slaapt goed.

5 jaar geleden

Wij gebruiken infacol strikt voor iedere voeding. Werkt bij ons wel. Maar je moet het wel strikt voor iedere voeding geven anders heeft het geen zin.

5 jaar geleden

Hier een verborgen reflux , inbegin ook infacol werkt voor geen meter. Kreeg ze enkel meer krampjes van . Jbpm hebben we ook gestopt krijg je meer kramp n en als ze dan een keer moeten terug geven kunne ze het niet . Infacol zorgt er voor de lucht die aanwezig is samen te maken tot 1 grote luchtbel voor dan of te boeren of wind te laten . Kan me.voorstellen dat het nog pijnlijker is. Dus gestopt en veel beter hier

5 jaar geleden

Infacol werkte hier niet, gebruik nu sab simplex in elke voeding en zie wel een verbetering maar het is niet volledig weg, lijkt wel de scherpe randjes eraf te nemen ofso, je kan het altijd proberen mocht Infacol voor jullie ook geen verschil maken. Qua voeding heb ik volledig omneo geprobeerd, maar om een of andere reden was hij dan heel onrustig tijdens de flesjes, en erna niet tevreden en ook meer spugen dan normaal. Nu doen we 2 schepjes de standaard nutrilon en 2 omneo, dat lijkt hier te werken voor nu. Het blijft toch zielig en moeilijk om aan te zien 馃様

5 jaar geleden

Vanaf het begin flinke en pijnlijke krampen. Omneo vrijwel meteen aangeschaft. Eerst 50-50 en na 2 weken helemaal omneo. Dat leek een beetje te helpen. Infacol precies 1 week gebruikt maar hij ging niet lekker op dat zuur. Toevallig gisteren 1 fles met 50-50 omneo en standaard nutrilon weer geprobeerd maar dat werkte averechts. Zo zielig! En zo'n spijt dat ik dat had gedaan 馃ズ dus daarna gewoon weer vol omneo. Het zal nooit helemaal weggaan hoor...