12 Reacties

3 jaar geleden

Heeft je dochter geen verkort tongriempje? Daar gaan ze ook van klakken..

3 jaar geleden

Ik heb dit met onze eerste dochter gehad. Met tepelhoedje ging het iets beter, maar nog steeds geen goed vacuüm. Bij de osteopaat geweest, toen ging het ook iets beter, maar nog steeds niet optimaal. Ik heb helaas geen tips, want ik heb de handdoek in de ring gegooid en ben gaan kolven omdat ik haar niet verder wilde frustreren. Uit de fles dronk ze een stuk beter na de behandeling van de osteopaat. Blijkbaar deed ze iets vreemds met haar tong wat niemand kon verklaren. 🤷‍♀️

3 jaar geleden

De kin van onze dochter staat ook wat verder naar achter (had ik als baby ook, komt helemaal goed😅) en mijn tepels zijn ook ingetrokken. Ik geef al vanaf dag 1 borstvoeding met tepelhoedje. Ik doe het met maat M en gaat super.

3 jaar geleden

Voor mijn tepel zou maat L beter zijn, maar voor Mees werkt maat M het best. Ik heb met maat M nergens last van, dus helemaal prima.

3 jaar geleden

Ik zou de tongriem en het lipbandje laten beoordelen door een lactatiekundige ibclc die daar goed in is (ze zijn er zeker niet allemaal even goed in) en mocht je in de buurt van Groningen wonen, dan zou ik de tongriemkliniek het laten beoordelen.

3 jaar geleden

Reactie op Eline-1990

Heeft je dochter geen verkort tongriempje? Daar gaan ze ook van klakken..
Nee dat dacht ik eerst ook maar meerdere artsen hebben gekeken en gezegd dat het niet te kort is

3 jaar geleden

Ik heb dit met onze eerste dochter gehad. Met tepelhoedje ging het iets bet ...
Jaaa dit is precies wat hier ook gebeurd idd eb wil zoo graag live blijven kolven😭

3 jaar geleden

De kin van onze dochter staat ook wat verder naar achter (had ik als baby o ...
Oh bij mij gaat het nog niet helemaal goed,ze weet niet hoe ze het moet pakken en klakt er ook aan gek genoeg

3 jaar geleden

Van wat ik lees zijn niet alle artsen of lactatiekundigen even goed in het beoordelen van tongriempjes en lipbandjes en bestaat er ook zoiets als een verborgen tongriempje. Maar goed, als je al bij deskundigen geweest bent kun je dat misschien toch uitsluiten. Zowel bij te kort tongriempje als bij een kinnetje wat iets naar achter zit, kan het helpen om je borst te steunen bij de onderkaak. En om extra te letten op de aanhap en houding van het hoofdje. Zoals bij de concorde houding. Bij mij zelf werkt biological nursing ook wel. (Kort tongriempje) Mijn neefje heeft ook zo'n kinnetje en klakt ook, voor mijn zus helpt de concorde houding.

3 jaar geleden

Je geeft aan veel artsen te hebben gesproken, ook een lactatiekundige? Heb je Facebook? Dan kun je je vraag stellen via deze pagina. Lactatiekundigen beantwoorden allerlei vragen kosteloos.

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft precies hetzelfde en vrijdag hebben we een afspraak bij logopedist. Als hij een verkort tongriem/lipband heeft eorden we doorgestuurd naar tongriemkliniek

3 jaar geleden

Mijn zoon had een te kort tongriempje dus dat hebben met dag 2 geknipt en ik heb afgevlakte tepels waardoor ik met een tepelhoedje. Nu gaat de borstvoeding super vlot en mijn zoontje groeit goed!