35 Reacties

5 jaar geleden

Volg!

5 jaar geleden

Hier had ik niet over nagedacht, niet eens bij stil gestaan🙈😅

5 jaar geleden

Ik lees mee! Ik heb binnenkort ook dat gesprek en heb geen idee

5 jaar geleden

Goede vraag, ik lift even met je mee Frummel20 ;)

5 jaar geleden

Ik weet niet of ze stagiaires hebben nu ivm corona, maar mocht dat het geval zijn, dan kan je het erover hebben of je er voor openstaat of niet. Verder weet ik niet of de kraamhulp kookt. Zo ja, dan kan je aangeven of er ergens rekening mee moet worden gehouden of niet. Ze zullen er ook naar vragen of je borstvoeding wilt geven of niet. Ik denk dat je al wel een keuze hebt gemaakt. Verder zou ik het echt niet weten, dus ik zal deze topic even volgen ☺️

5 jaar geleden

Ik heb toevallig net mijn gesprek gehad! Het is echt uitleggen wat er gaat gebeuren En de vragen wat jij zou willen kwa hulp enzo.

5 jaar geleden

Ze leggen uit hoe hun te werk gaan en ze stellen vragen wat jullie fijn vinden hoeveel uur bijv. En als je niet weet kan je altijd nog over nadenken. Zie het als een kennismaking. Dat is mijn ervaring bij mijn eerste zwangerschap. 😊

5 jaar geleden

Hier is ook al een topic over 'kennismaking kraamverzorgster'. Hier staan al enorm veel tips in. Misschien dat je hierin kunt kijken?

5 jaar geleden

In dd hoeveelste week zijn/ waren jullie dat ze komen ?

5 jaar geleden

Hier komen ze ook deze week (27 weken). En het is voor ons ook de eerste, dus vind het lastig in te schatten. Ik lees mee!

5 jaar geleden

Bij mijn eerste zwangerschap voornamelijk geluisterd naar wat de beste vrouw kwam vertellen. Zij stellen ook vragen waarbij je jouw wensen kenbaar kan maken. Je hoeft zelf niet echt dingen voor te bereiden mits je echt punten hebt wat je wilt weten/bespreken. In principe komt alles aan bod vanuit hun.

5 jaar geleden

Dat is een hele goede vraag. Ik lees ook even mee. Bij mij komen ze pas met 32 weken. Naar mijn idee best laat?

5 jaar geleden

Wij krijgen telefonische intake

5 jaar geleden

Ik heb voor mijzelf een lijstje gemaakt met dingen die ik belangrijk vind. Zo wil ik een ervaren iemand die mij kan helpen met starten borstvoeding (en wel up-to-date is qua kennis hierin), ook wil ik iemand die niet rookt. Verder ook een vraag wat van de uitzetlijst gelijk wordt weggeknikkert (mijn zus mocht bijvoorbeeld geen kruikhoezen gebruiken en iemand anders geen aerosleeper...dat soort dingen weet ik liever nu dan dat ik het vol zorg al uitzoek en koop). Qua verwachting kan je iets noemen als heb je iemand nodig die je een trap onder de kont geeft of juist iemand die je remt. Denk ook aan huisdieren als je die hebt (beetje jammer als je bv een hond hebt en de kraamverzorgster is er bang of allergisch voor)

5 jaar geleden

Dat is een hele goede vraag. Ik lees ook even mee. Bij mij komen ze pas met ...
Is bij meerdere denk ik, mij bellen ze pas voor een afspraak als ik rond de 30 weken ben ..

5 jaar geleden

Ik wil het liefst geen stagiaire, dit klinkt heel gemeen maar ik ben al best onzeker dat dingen misgaan en heb het liefst dus iemand die echt ervaren is. Is dit raar om te zeggen tijdens het intakegesprek?

5 jaar geleden

Dat is een hele goede vraag. Ik lees ook even mee. Bij mij komen ze pas met ...
Bij mij komen ze ook tussen 8-6 weken voor de uitgerekende datum dus ongeveer dezelfde periode. Hoeveel uur neem je af? Wat is gemiddeld, eerste kindje?

5 jaar geleden

Ik wil het liefst geen stagiaire, dit klinkt heel gemeen maar ik ben al bes ...
Nee, gewoon aangeven. Als het goed is vragen ze ook uit hunzelf al of je dat goed vindt of niet en of je het belangrijk vindt of iemand al heel ervaren is.

5 jaar geleden

Ik wil het liefst geen stagiaire, dit klinkt heel gemeen maar ik ben al bes ...
Ik ook niet hoor. Ben preuts van mezelf en ons huis is klein. Ik ga ook aangeven dat ik liever geen stagiaire heb

5 jaar geleden

Morgen intake gesprek maar dan met de kraamhulp van de vorige keer. Die is een nieuw kraam bureau begonnen naast een verloskundige en voel meer voor hun manier van werken. Ze werken in duo’s en met intake leer je meteen beide duo’s kennen. Zodat je weet wie er aan de deur komt als het zover is. Nu is het alleen dat ze niet in het ziekenhuis mag komen als kraamhulp maar wil toch al met pijnstillers bevallen. Heb me ook bij het vorige bureau ingeschreven maar dan is het maar afwachten wie er komt als je belt. Dus als morgen goed voelt bel ik de andere af. En het gesprek zelf: lekker over je heen laten komen. En vragen stellen mag altijd. Ik weet wel dat je bij borstvoeding meer uren krijgt als met flessenvoeding. En het verschilt per bedrijf hoeveel uur je nú sowieso krijgt ivm Corona.