16 Reacties
5 jaar geleden
Ik zou een topic over een onderwerp als dit wat breder posten dan alleen in de Decembergroep.
5 jaar geleden
Ik zou een topic over een onderwerp als dit wat breder posten dan alleen in ...
Als het goed is, zit ik in de groep van december. Ik ben uitgerekend op 13 december en ik ben op dit moment 26 weken en 4 dagen zwanger, dus ik snap uw antwoord niet.
5 jaar geleden
Reactie op Wendkouni Wendpourée
Als het goed is, zit ik in de groep van december. Ik ben uitgerekend op 13 ...
Ik denk dat She bedoelt dat je het juist ook buiten de decembergroep moet plaatsen, zodat je eventueel ook reacties kan krijgen van dames die al een stuk verder zijn 😊
5 jaar geleden
Reactie op DeVries4
Daar is niks mis mee, maar er zijn meerdere groepen. Bijvoorbeeld een algem ...
Ik snap het nu, bedankt voor de tips
5 jaar geleden
Ik denk dat She bedoelt dat je het juist ook buiten de decembergroep moet p ...
Ik snap het nu, bedankt 😊
5 jaar geleden
Reactie op Wendkouni Wendpourée
Ik snap het nu, bedankt 😊
Ja dat bedoelde ik. Volgens mij is jouw misselijkheidsaandoening te weinig voorkomend voor de decembergroep. Als je je topic breder plaatst dan krijg je misschien meer reacties waar je op hoopt. 🙂
5 jaar geleden
Reactie op esther_t
Ik had alleen de eerste paar dagen ff goed hoofdpijn (bijwerking) maar echt ...
Bedankt 😊
5 jaar geleden
Ja dat bedoelde ik. Volgens mij is jouw misselijkheidsaandoening te weinig ...
Dat is waar en bedankt voor de tips.
😊
5 jaar geleden
Reactie op Manaat
Ik werk in het ziekenhuis als verpleegkundige. En daar wordt er post operat ...
Bedankt voor uw reactie 😊
5 jaar geleden
Ik heb het ook geslikt in mijn eerste zwangerschap 6 maanden lang gebraakt laatste drie maanden kreeg ik ook ondandetron wat een heerlijke medicijnn.. ik braakte niet meer en kon eindelijk genieten van mijn zwangerschap! En ik heb gelukkig een mooi gezond kind gekregen. Ik had trouwens zelf ookk helemaal geen bijwerkingen. Ik schrok ook toen ik hoorde dat het werd voorgeschreven voor patienten die kanker hebben en misselijk werden bij chemokuren. Maar ik heb het gewoon gebruikt en was er echt blij mee!
5 jaar geleden
Ik gebruik filmomhulde zofran (ondansetron) nu in totaal al 17 weken (vanaf week 6). Het is voor mij mijn redding geweest. Er is bij langdurig gebruik sowieso in het tweede en derde trimester GEEN verhoogd risico gevonden op aangeboren afwijkingen. Eerste trimester lijkt het ook veilig, maar daar durven ze geen harde uitspraken over te doen. Mijn gevoel: we gaan het zien. De NIPT en 20 weken echo waren goed, dus we gaan zien wat het lot ons brengt. Ik doe mijn best, maar ik heb de Ondansetron wel echt nodig. Als het is wat jij nu nodig hebt om je zwangerschap door te komen, dan zeg ik "doen".
5 jaar geleden
Mijn zoon van 8 heeft het gehad tijdens zijn behandelingen tegen hersenstamkanker. Is een langer werkend (8 uur of zo?) anti misselijkheidsmiddel. Het hielp hem toen wel. Arts zal het niet zomaar tijdens een zwangerschap voorschrijven als dit schadelijk is lijkt me. Het wordt iig voorgeschreven bij kinderen