Even voorop gesteld: nee het maakt me niet uit hoe groot mijn kindje is. Ze is perfect. Punt.
Ik dacht dat mijn kindje heel gemiddeld is qua lengte. Als ik het CB moet geloven wel in elk geval. En ook de leeftijdsindicatie die vaak in kleding staat klopt wel aardig. Ze is nu anderhalf (bijna 21 maanden) en zit nu tussen 86 en 92 in. Qua truien en jurken zit 86 nog prima, maar qua lengte van de broekjes mag ze inmiddels 92 hebben.
Ik krijg voortdurend opmerkingen dat mijn dochter zo groot is voor haar leeftijd. Vanochtend ook op het KDV. En die zien toch best veel kindjes zou je denken.
Dus ik ben gewoon even nieuwsgierig: welke kledingmaat hebben jullie kindjes nu?
Mijn zoontje wordt in november 2. Hij heeft nu maat 98 en is ook redelijk groot voor zijn leeftijd. Niet heel gek trouwens met lange ouders, dus ik maak me niet druk! Klinkt als een lang meisje, niet te groot!
Dochter draagt 92/98. Wij zijn beide niet groot, gewoon normaal haha. Schoenmaat 23. Mijn dochter heeft ook veel en lang haar, daardoor schatten ze haar ook vaak ouder
Hier ook tussen 86 en 92 in. Sommige kindjes ogen gewoon groter door gewicht, bouw etc. Die van mij is zowel qua gewicht als lengte iets onder de gemiddelde lijn en hij oogt juist weer heel iel en klein, zelfs ten opzichte van kinderen die een jaar jonger zijn 🙈.
Mijn zoontje zit nu in maat 92, schoenmaat 23, hij wordt eind november 2 jaar. Volgens het CB loopt hij al vanaf geboorte preciés op de gemiddelde lijn maar ik krijg ook altijd om mij heen te horen dat hij zo groot is. Ik vind het zelf wel meevallen 😂🥰
Dochter zit nu broeken maat 92, shirtjes maat 98.. Winterjas is 98/104 (omg.. De 100 grens over...)
Schoenen maat 22... 😂
Maar bedoelen ze groot als lengte of meer als gedrag??
Dochter zit nu broeken maat 92, shirtjes maat 98.. Winterjas is 98/104 (omg ...
Nee ze bedoelen echt de lengte. Maar goed, zoals ik de reacties tot nu toe zie is ze inderdaad wel vrij gemiddeld. 😊
Haha, ja die 100 grens komt hier ook rap dichterbij zo. 😅
Mijn zoontje is 21 maanden, broeken maat 80, shirtjes 80/86, schoenmaat 20/21. Geen lange papa een gewone mama qua lengte. Hij zit altijd onder de gemiddelde lijn, tussen de -1 en -2 in. Ik maak me geen zorgen. Hij is een blij, ondernemend mannetje. Als je kindje zich goed voelt, zou ik me geen zorgen maken over wat andere zeggen.
Dochter van 22 maanden: bovenkleding maat 86, broekjes sinds kort ook 86 (is heel lang 74/80 geweest), maar heeft net een groeispurtje gehad. Schoenmaat 21. Ze is allang niet meer gemeten maar zat de laatste keren qua lengte en gewicht net iets onder de lijn van het gemiddelde.