28 Reacties

5 jaar geleden

Of deze ?

5 jaar geleden

Mijn kraamverzorgster zei op de intake alleen maar wol of katoen en geen fleece (heel nadrukkelijk). Waarom weet ik niet.

5 jaar geleden

Reactie op Joe joe

Mijn kraamverzorgster zei op de intake alleen maar wol of katoen en geen fl ...
Omdat fleece plastic is en geen vocht opneemt en dus te warm kan worden (warmtestuwing). Het beste is dus alleen natuurlijke materialen als wol en katoen te gebruiken.

5 jaar geleden

Omdat fleece plastic is en geen vocht opneemt en dus te warm kan worden (wa ...
Blij dat ik hem ook zonder fleece heb gekocht! Mijn redenering was: als je de deken moet wassen blijft de stof niet zo mooi. 😅

5 jaar geleden

Volgens mij bestaat er fleece gemaakt van katoen.. en die wordt verwerkt in babydekens!

5 jaar geleden

Klopt inderdaad de fleece is van polyester dus dit niet pakken ?! De andere zonder fleece is wel ook 50%katoen 50%acryl is dit oké ? En wat is TOG waarde

5 jaar geleden

Reactie op bloem&@

Klopt inderdaad de fleece is van polyester dus dit niet pakken ?! De andere ...
Polyester is synthetisch. Zelf koop ik ook geen kleding van polyester, dit zweet nogal snel. Uitleg TOG waarde (weer wat geleerd vandaag) https://www.24baby.nl/baby/verzorging-baby/togwaarde/

5 jaar geleden

Ik heb wel de fleece variant 🙊 niet goed dus??

5 jaar geleden

Oooh fijn dat dit topic er is! Ik wilde ook de gevoerde variant kopen, maar toch nog maar eens in verdiepen 🙂

5 jaar geleden

Fleece mag inderdaad niet, ik meen dat het niet ademend is, als ze er onder geraken dat mij destijds verteld is.

5 jaar geleden

Ik heb er bij de aanschaf van mijn dekentjes op gelet dat het alleen uit katoen en wol bestaat aangezien kraamzorg dat explicities vermeld op hun uitzetlijst. En dan heb ik een heel fijne (voelt al fleece maar is het niet) een soort gehaakt/gebreide. Leek me wel handig om 2 totaal verschillende te hebben ook qua dikte omdat het ook weer warmer of kouder kan worden.

5 jaar geleden

Ik heb ze beide. Winter en zomer variant.

5 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Ik heb er bij de aanschaf van mijn dekentjes op gelet dat het alleen uit ka ...
Oké fijn! Heeft u daar foto en merk van ?

5 jaar geleden

Oké! Dankjulliewel de deken zonder fleece heeft een tog waarde van 1.0 dat is dus niet veel! Met een lakentje eronder wordt t wel warmer maar niet warm genoeg voor de winter lijkt mij dan ?

5 jaar geleden

Reactie op bloem&@

Oké! Dankjulliewel de deken zonder fleece heeft een tog waarde van 1.0 dat ...
Sowieso is deze 50%acryl. Zou ik persoonlijk niet doen. Beter een uitzoeken van 100% katoen of wol. Wol is over het algemeen fijn voor de winter omdat dit van nature goed de temperatuur reguleert. Katoen is meer voor de zomer. (Ik heb de gebreide dekens van prenatal, die zijn erg fijn) Je zou ook kunnen kiezen voor een katoenen ledikant deken Deze zou je dubbel kunnen leggen in een wieg. Daaronder komt dan sowieso nog een katoenen laken en een kruik aan het voeteneinde (vaak gebruik je die ook om het bedje even voor te verwarmen). Het hangt m.n. af van de temperatuur op de slaapplaats van je baby. Je kunt altijd even bellen met de kraamzorgorganisatie om te vragen wat zij adviseren voor de winter.

5 jaar geleden

Sowieso is deze 50%acryl. Zou ik persoonlijk niet doen. Beter een uitzoeken ...
Duidelijk! Deze van meyco heb ik gevonden is dus wel 100% katoen hij ziet er zo lekker warm uit maar de tog waarde is dus 1.8 en zonder velvet 0.9 de kamer bij ons is altijd wel 20 graden ongeveer dus dit zal dan goed moeten zijn ?

5 jaar geleden

Reactie op bloem&@

Duidelijk! Deze van meyco heb ik gevonden is dus wel 100% katoen hij ziet e ...
Lijkt mij voldoende. Bij ons wisselt de temperatuur nogal i.v.m. open raam en kleine slaapkamer. Mijn eerste dochtertje is midden in een hittegolf geboren 2 jaar geleden, maar het koelde na een paar weken vooral 's nachts snel af (tot ongeveer 16 graden). Voor haar was een dubbelgevouwen katoenen ledikant deken voldoende. Voor nummer 2 ga ik zelf nog even een wollen wiegdeken erbij kopen, omdat de temperatuur zeker tot 15 graden of minder kan zakken in de winter.

5 jaar geleden

Reactie op bloem&@

Oké fijn! Heeft u daar foto en merk van ?
Die bovenste is van jollein, 100%katoen. (Die is dus de fijnere van de 2), die onderste op de foto is van briljant baby en ook 100% katoen :)

5 jaar geleden

Mijn verloskundige zegt deze is 50% katoen 50% acryl dat is prima zegt ze (de variant zonder fleece!) nu zie ik dat de tog waarde maar 1.0 is, dan vraag ik me dus af is dit warm genoeg voor de winter of hoe kan je dit oplossen ? Een slaapzak met mouwen nog erbij ?

5 jaar geleden

is dit ook oke?